Skocz do zawartości

półbiegi


wisniawestside

Rekomendowane odpowiedzi

> no a jak to jest z tymi półbiegami? dziś usłyszałem, że nie jeździ się na półbiegach w trasie tylko

> na pełnych. Czemu?

nie znam zadnych przeciwskazan do jazdy na "polbiegach" aczkolwiek nie ma sensu wachlowac po wszystkich "polowkach" podczas przyspieszania do zadanej V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no a jak to jest z tymi półbiegami? dziś usłyszałem, że nie jeździ się na półbiegach w trasie tylko

> na pełnych. Czemu?

w praktyce, nawet jak jesteś załadowany na full, to na płaskim półówek używasz na 7mym i 8mym biegu.

na niższych biegach używa się połówek, jeśli jest pod górkę.

na pusto na płaskim, na 8mym biegu już trzeba wbić półówkę, pod górkę adekwatnie do zapotrzebowania.

czasem będąc załadowanym i ruszając pod górkę też lepiej ruszyć z połówki 2giego biegu...

ewentualnie jadąc sobie spokojnie na dowolnym, całym biegu, ktoś Cię delikatnie zwolni, wtedy zbijasz do połówki.

ale takie gadanie nic Ci nie da. jak pojeździsz, to szybko zakumasz.

a tak odpowiadając ściśle na Twoje pytanie, nie używa się połówek, bo zwyczajnie jest to zbędne. na płaskim, na większości przełożeń silnik ma wystarczający zakres tych "użytkowych" obrotów, żeby skakać całymi biegami.

w dużej mierze zależy to pewnie od konkretnego silnika i jego osiągów. jakimś słabiutkim 400 konnym zestawem na 2 ostatnie biegi uzyjesz połówek, ale pewnie jakimś 600 konnym już niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może trafiasz ostatnio na wiatr w plecy. Nadmierne wachlowanie biegami powoduje wyższe spalanie.

I tak i nie, z zielonego pola nie wychodzi wtedy i mniej pracy na biegu wykonuje - no taka prawidłowość się pojawiła. Ale może była inna przyczyna, która się zgrała z tym. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak i nie, z zielonego pola nie wychodzi wtedy i mniej pracy na biegu wykonuje - no taka

> prawidłowość się pojawiła. Ale może była inna przyczyna, która się zgrała z tym.

To nic. Podejrzyj sobie filmiki na YT jak robi to opticruise. Ekonomiczniej jest za sielonym polem zmienić bieg na taki, żeby wskazówka wylądowała poniżej zielonego i ciągnąć długo na każdym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nic. Podejrzyj sobie filmiki na YT jak robi to opticruise. Ekonomiczniej jest za sielonym polem

> zmienić bieg na taki, żeby wskazówka wylądowała poniżej zielonego i ciągnąć długo na każdym

> biegu.

niekiedy te automaty schodzą za nisko z obrotami po zmianie przez co za chwile przechodzą na niższy bieg grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy mi się to w Scanii nie zdarzyło. Bardzo sobie chwalę tą skrzynię

w scanii takie rzeczy się nie działy ale w mercedesie to wkurza, automat ludi niskie obroty i niekiedy jak włączy tą 11stke za wcześnie i auto nie daje rady przyspieszać po czym zwala bieg w dół a to tylko straty w czasie zlosnik.gif

scania akurat lubi kręcenie i przeważnie zostawiała bieg na za wysokich obrotach niż na za niskich ok.gif

takie tam porównanie R6 z dwiema turbosprężarkami (Scania 420) do V6 z jedną turbosprężarką (Mercedes 440) to jak kosiarki do silnika okrętowego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w scanii takie rzeczy się nie działy ale w mercedesie to wkurza, automat ludi niskie obroty i

> niekiedy jak włączy tą 11stke za wcześnie i auto nie daje rady przyspieszać po czym zwala bieg

> w dół a to tylko straty w czasie

> scania akurat lubi kręcenie i przeważnie zostawiała bieg na za wysokich obrotach niż na za niskich

> takie tam porównanie R6 z dwiema turbosprężarkami (Scania 420) do V6 z jedną turbosprężarką

> (Mercedes 440) to jak kosiarki do silnika okrętowego

Compuond to nie sprężarka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.