wisniawestside Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 no a jak to jest z tymi półbiegami? dziś usłyszałem, że nie jeździ się na półbiegach w trasie tylko na pełnych. Czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 > no a jak to jest z tymi półbiegami? dziś usłyszałem, że nie jeździ się na półbiegach w trasie tylko > na pełnych. Czemu? nie znam zadnych przeciwskazan do jazdy na "polbiegach" aczkolwiek nie ma sensu wachlowac po wszystkich "polowkach" podczas przyspieszania do zadanej V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 > no a jak to jest z tymi półbiegami? dziś usłyszałem, że nie jeździ się na półbiegach w trasie tylko > na pełnych. Czemu? w praktyce, nawet jak jesteś załadowany na full, to na płaskim półówek używasz na 7mym i 8mym biegu. na niższych biegach używa się połówek, jeśli jest pod górkę. na pusto na płaskim, na 8mym biegu już trzeba wbić półówkę, pod górkę adekwatnie do zapotrzebowania. czasem będąc załadowanym i ruszając pod górkę też lepiej ruszyć z połówki 2giego biegu... ewentualnie jadąc sobie spokojnie na dowolnym, całym biegu, ktoś Cię delikatnie zwolni, wtedy zbijasz do połówki. ale takie gadanie nic Ci nie da. jak pojeździsz, to szybko zakumasz. a tak odpowiadając ściśle na Twoje pytanie, nie używa się połówek, bo zwyczajnie jest to zbędne. na płaskim, na większości przełożeń silnik ma wystarczający zakres tych "użytkowych" obrotów, żeby skakać całymi biegami. w dużej mierze zależy to pewnie od konkretnego silnika i jego osiągów. jakimś słabiutkim 400 konnym zestawem na 2 ostatnie biegi uzyjesz połówek, ale pewnie jakimś 600 konnym już niekoniecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisniawestside Napisano 13 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 No właśnie silnik ma moc 410 albo 390 koni i po płaskim gośc mi mówił, że na połówkach się nie jeździ. Dzięki za info. poprostu zostałem zrobiony w balona :-) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 > No właśnie silnik ma moc 410 albo 390 koni i po płaskim gośc mi mówił, że na połówkach się nie > jeździ. Dzięki za info. poprostu zostałem zrobiony w balona :-) > pozdrawiam może lata samym koniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisniawestside Napisano 13 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 zestaw z przyczepą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 > zestaw z przyczepą Używasz wtedy kiedy czujesz że jest to potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Po to one są, żeby ich używac... , nie ma żadnych przeciwskazan... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 A ja jeżdżę na wszystkich półbiegach na wysokiej skrzyni (na pusto i na pełno) i MAN 27.414 zaczął palić mniej o 2-4l/100km, ale jest to upierdliwe mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisniawestside Napisano 14 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Dzięki koledzyy za rozwianie wątpliwości :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 > A ja jeżdżę na wszystkich półbiegach na wysokiej skrzyni (na pusto i na pełno) i MAN 27.414 zaczął > palić mniej o 2-4l/100km, ale jest to upierdliwe mocno. ojciec miał F2000 19.414, wdzięczna maszyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 > A ja jeżdżę na wszystkich półbiegach na wysokiej skrzyni (na pusto i na pełno) i MAN 27.414 zaczął > palić mniej o 2-4l/100km, ale jest to upierdliwe mocno. a to ciekawa teoria... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > A ja jeżdżę na wszystkich półbiegach na wysokiej skrzyni (na pusto i na pełno) i MAN 27.414 zaczął > palić mniej o 2-4l/100km, ale jest to upierdliwe mocno. Może trafiasz ostatnio na wiatr w plecy. Nadmierne wachlowanie biegami powoduje wyższe spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > Może trafiasz ostatnio na wiatr w plecy. Nadmierne wachlowanie biegami powoduje wyższe spalanie. I tak i nie, z zielonego pola nie wychodzi wtedy i mniej pracy na biegu wykonuje - no taka prawidłowość się pojawiła. Ale może była inna przyczyna, która się zgrała z tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > ojciec miał F2000 19.414, wdzięczna maszyna Wdzięczny jest, dobry wół roboczy. Generalnie jeździ, sypią się tylko małe, acz upierdliwe pierdoły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 > I tak i nie, z zielonego pola nie wychodzi wtedy i mniej pracy na biegu wykonuje - no taka > prawidłowość się pojawiła. Ale może była inna przyczyna, która się zgrała z tym. To nic. Podejrzyj sobie filmiki na YT jak robi to opticruise. Ekonomiczniej jest za sielonym polem zmienić bieg na taki, żeby wskazówka wylądowała poniżej zielonego i ciągnąć długo na każdym biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 > To nic. Podejrzyj sobie filmiki na YT jak robi to opticruise. Ekonomiczniej jest za sielonym polem > zmienić bieg na taki, żeby wskazówka wylądowała poniżej zielonego i ciągnąć długo na każdym > biegu. niekiedy te automaty schodzą za nisko z obrotami po zmianie przez co za chwile przechodzą na niższy bieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 > niekiedy te automaty schodzą za nisko z obrotami po zmianie przez co za chwile przechodzą na niższy > bieg Nigdy mi się to w Scanii nie zdarzyło. Bardzo sobie chwalę tą skrzynię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 > Nigdy mi się to w Scanii nie zdarzyło. Bardzo sobie chwalę tą skrzynię w scanii takie rzeczy się nie działy ale w mercedesie to wkurza, automat ludi niskie obroty i niekiedy jak włączy tą 11stke za wcześnie i auto nie daje rady przyspieszać po czym zwala bieg w dół a to tylko straty w czasie scania akurat lubi kręcenie i przeważnie zostawiała bieg na za wysokich obrotach niż na za niskich takie tam porównanie R6 z dwiema turbosprężarkami (Scania 420) do V6 z jedną turbosprężarką (Mercedes 440) to jak kosiarki do silnika okrętowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 > w scanii takie rzeczy się nie działy ale w mercedesie to wkurza, automat ludi niskie obroty i > niekiedy jak włączy tą 11stke za wcześnie i auto nie daje rady przyspieszać po czym zwala bieg > w dół a to tylko straty w czasie > scania akurat lubi kręcenie i przeważnie zostawiała bieg na za wysokich obrotach niż na za niskich > takie tam porównanie R6 z dwiema turbosprężarkami (Scania 420) do V6 z jedną turbosprężarką > (Mercedes 440) to jak kosiarki do silnika okrętowego Compuond to nie sprężarka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 > Compuond to nie sprężarka no dobra turbina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.