Skocz do zawartości

Dołożenie tempomatu do Giulietty - trudny temat.


woju

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sobie giulietta mojej matuli rocznik 2010 1.4 MA. Auto w wersji distinctive niestety bez tempomatu. Wpadłem na pomysł ,żeby go dołożyć metodą z Delty czy NB. Nabyłem pająka od wersji z tempomatem panowie w ASO go grzecznie założyli niestety komp go nie widzi frown.gif

Może ktoś przerabiał temat albo wie jak to ugryźć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest sobie giulietta mojej matuli rocznik 2010 1.4 MA. Auto w wersji distinctive niestety bez

> tempomatu. Wpadłem na pomysł ,żeby go dołożyć metodą z Delty czy NB. Nabyłem pająka od wersji

> z tempomatem panowie w ASO go grzecznie założyli niestety komp go nie widzi

> Może ktoś przerabiał temat albo wie jak to ugryźć ?

Ostatnio zakładałem/podłączałem oryginalne grzane fotele.......

Nie było nawet kostki bezpieczników oraz instalacji w bagażniku.

Alfa niestety robi wiązki do konkretnego wyposażenia i prawdopodobnie nie

ma kabli idących do body komputera.

Sprawdź czy jest bezpiecznik odpowiadający za tempomat.

Ja wpiąłem się w body zakładając piny do kostki według schematu.

Wszystko ładnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest sobie giulietta mojej matuli rocznik 2010 1.4 MA. Auto w wersji distinctive niestety bez

> tempomatu. Wpadłem na pomysł ,żeby go dołożyć metodą z Delty czy NB. Nabyłem pająka od wersji

> z tempomatem panowie w ASO go grzecznie założyli niestety komp go nie widzi

> Może ktoś przerabiał temat albo wie jak to ugryźć ?

A tam jest sterowanie zintegrowane czy oddzielna manetka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Alfy jest dostępny taki e-lern jak do fiata?

A to do fiata jest dostepny ?

Wstyd sie przyznac (chyba) ale mimo posiadania dobla nie ma pojecia o czym mowisz shocked.gif

To cos w rodzaju tisa do chevroleta ?

EDYTA : Znalazłem wątek na forum alfaholicy ale nic z niego nie wynika frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to do fiata jest dostepny ?

Jest, mam do NB, miałem do Stilo smile.gif

> Wstyd sie przyznac (chyba) ale mimo posiadania dobla nie ma pojecia o czym mowisz

> To cos w rodzaju tisa do chevroleta ?

> EDYTA : Znalazłem wątek na forum alfaholicy ale nic z niego nie wynika

W elernie znalazłem jak podłączyć tempomat w NB. Są podane wszystkie piny na kompie i manetce, tak samo jak podlaczalem DRL to szukałem w elernie. Mając taki soft do AR, pewnie reż idzie sprawdzić gdzie podłączyć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli w ogóle masz poprowadzone przewody do manetki tempomatu,

> to po założeniu trzeba go uaktywnić i zrobić osiowanie proxy.

Zrozum ,ze tam nie ma oddzielnej manetki tylko calosc tzn. jeden w pajaku masz kierunki , wycieraczki i tempomat. Wszystko jedzie z jednej wtyczki. W aso podlaczyli i nie chcialo sie uaktywnic w kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrozum ,ze tam nie ma oddzielnej manetki tylko calosc tzn. jeden w pajaku masz kierunki ,

> wycieraczki i tempomat. Wszystko jedzie z jednej wtyczki. W aso podlaczyli i nie chcialo sie

> uaktywnic w kompie.

A próbowałeś z poziomu FES aktywować tempomat a następnie zosiować proxy?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po polsku ?

Jest sobie takie oprogramowanie, które w pełnej wersji potrafi zrobić pewne rzeczy, których nie potrafi Examiner, do tego potrzebujesz ELM'a 327 1.3 lub nowszy oraz adapter A3.

Ściągnij sobie darmową wersję(to jest ta sama wersja, ale bez serialu zachowuje się jak darmowa), wybierz swoje autko->nadwozie->proxy->wciśnij ctrl+F10->y->y->F7 i tam jest to co Cie interesuje.

Ctrl+F10 to jest tryb demo pełnej wersji, gdyby krzyczał, że nie masz interfejsu, to F9 i skonfiguruj, że masz Elm'a.

> Ja nigdy nie mialem stilo - nie ogarniam tematu

To jest oprogramowanie nie tylko do Stilo i nie tylko do Fiata, obsługuje większość autek grupy Fiat(F/AR/L).

Jakbyś czegoś nie wiedział to na kąciku technicznym Stilo masz wątek, w którym wszystko masz opisane.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrozum ,ze tam nie ma oddzielnej manetki tylko calosc tzn. jeden w pajaku masz kierunki ,

> wycieraczki i tempomat. Wszystko jedzie z jednej wtyczki. W aso podlaczyli i nie chcialo sie

> uaktywnic w kompie.

Probuje zrozumiec, ale chyba musisz popracowac nad składnią. zlosnik.gif

Tak czy siak - jesli masz hardware, musisz go uaktywnic i przeprowadzić procedurę osiowania proxy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niet ale moge to sprawdzic przy weekendzie

MiTo wykorzystuje dwa. A funkcji 4. Jak? Roznymi wartosciami rezystancji.

Moze ta zespolona manetka nie ma w srodku rezystorów odpowiedzialnych za sterowanie cc.

Wszystko bysmy wiedzieli, gdyby w koncu udalo sie dorwac service manuale do naszych aut.

Tak czy owak-jesli uda sie wlaczyc programowo cc, to po wlaczeniu zaplonu kontrolka cc powinna sie zaswiecic na kilka sekund.

Jak reszta-srs, abs, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Na drugim forum GP jest chłopak, który rozpracował CC do GP. Więc i w MiTo będzie tak samo...

> Mi w GP zakładał B&M

Poproszę konkrety. Chcę B&M i tempomat. Sam se FES'em włączę i zainstaluję.

Potrzebuję tylko manuala jak się dobrać do kierownicy i nie dostać w pysk poduszką. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poproszę konkrety. Chcę B&M i tempomat. Sam se FES'em włączę i zainstaluję.

No właśnie sęk w tym, że FESem sie tego nie włącza, tylko czymś innym.

> Potrzebuję tylko manuala jak się dobrać do kierownicy i nie dostać w pysk poduszką.

Z tego co wiem, to w GP wystarczyło odłączyć akumulator zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm... w GP trzeba było wymieniać często cały przełącznik zespolony, więc sama manetka nic nie

> da....

smile.gif Użyłem złego słowa - powinno być przełącznik zespolony.

W mito, gp i julce albo masz przelacznik z tempomatem albo bez. Manetka nie wystepuje oddzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie sęk w tym, że FESem sie tego nie włącza, tylko czymś innym.

Włącza się - jest opcja. Tylko nie wiadomo czy działa. zlosnik.gif

Czym włączają AlfaOBD czy Leonardem?

Problem w tym, że nie ma nigdzie opisu jakie rezystancje odpowiadają za każdą funkcję.

286162669-temp.jpg

> Z tego co wiem, to w GP wystarczyło odłączyć akumulator

post-42232-14352517073867_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

> Mam pytanie czy już wiadomo czy działa?

Pod mesem 1.5 jeszcze nie sprawdzalem, w changelogu nic yani nie pisal.

Sprobuje w weekend jak bede mial chwile.

Mam nadzieje, ze nie znikna mi dzienne jak przy zabawach wersja 1.3 rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, czekam na wieści

MES 1.5 nie wlacza u mnie temoomatu. Ale nie ma do dzis dnia

service manuala i nie wiem, czy aktywacja nie wymaga wlaczenia

jakiejs rezystancji w obwod manetki.

@Woju, masz jeszcze manetke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.