Skocz do zawartości

LAGUNA 2 Problem z klimą


igortm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy francuzkich samochodzików i od razu pytam.

Mam problem z klimą w mojej LALI. pod koniec kwietnia miałem naprawianą klimatyzację bo pękł przewód przy sprężarce klimatyzacji. Ostatnio w trakcie upałów zauważyłem ze klima bardzo słabo działa. Wczoraj podjechałem do mechaniorów aby podpiąć urządzonko i sprawdzić co i jak i wyszło, że z 625gr czynnika zostało 70gr. Stąd mam pytanie czy w Lagunach 2 jest jakaś typowa nieszczelność w układzie klimatyzacji czy nie ma regóły? No i czy wyciek 90% czynnika w 2 miesiące można jakoś wyśledzić? frown.gif

Dodam że autko jest z 2001roku u jednego właściciela nie bite, nie garażowane, silnik 1,8 16v przebieg 182tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich posiadaczy francuzkich samochodzików i od razu pytam.

> Mam problem z klimą w mojej LALI. pod koniec kwietnia miałem naprawianą klimatyzację bo pękł

> przewód przy sprężarce klimatyzacji. Ostatnio w trakcie upałów zauważyłem ze klima bardzo

> słabo działa. Wczoraj podjechałem do mechaniorów aby podpiąć urządzonko i sprawdzić co i jak i

> wyszło, że z 625gr czynnika zostało 70gr. Stąd mam pytanie czy w Lagunach 2 jest jakaś typowa

> nieszczelność w układzie klimatyzacji czy nie ma regóły? No i czy wyciek 90% czynnika w 2

> miesiące można jakoś wyśledzić?

> Dodam że autko jest z 2001roku u jednego właściciela nie bite, nie garażowane, silnik 1,8 16v

> przebieg 182tys km.

Przyczyn wycieku może być wiele: przewody, oringi, itd.

Czy jest możliwość wyśledzić ? owszem ale raczej nie samemu. Jedź do kogoś, kto bęzie wykonywal Ci naprawę układu (uszczelnienie) uzupełni czynnik z ultrafioletem UV jak to się zwykle wykonuje.

Pojeździsz, podjedziesz do nich i w momencie będą wiedzieli gdzie jest wyciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyczyn wycieku może być wiele: przewody, oringi, itd.

> Czy jest możliwość wyśledzić ? owszem ale raczej nie samemu. Jedź do kogoś, kto bęzie wykonywal Ci

> naprawę układu (uszczelnienie) uzupełni czynnik z ultrafioletem UV jak to się zwykle wykonuje.

> Pojeździsz, podjedziesz do nich i w momencie będą wiedzieli gdzie jest wyciek.

Mi jak sprawdzaja szczelnośc przez 20 minut to jest ok,ale po 2 latach juz mało co chłodzi ,a mało uzywam klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i to może być przyczyną problemu

Dokładnie - klimatyzacji należy używać tak często jak się da - tzn jak na załączenie pozwoli czujnik temp zewn. Podczas pracy elementy są smarowane - dotyczy to przede wszystkim oringów, które na sucho robią się sztywne. A jak za zimno w środku? To włączać klimę z ogrzewaniem albo ustawiać wyższą temp - klima nie tylko chłodzi, ale także osusza powietrze, więc nie parują nam szyby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich posiadaczy francuzkich samochodzików i od razu pytam.

> Mam problem z klimą w mojej LALI. pod koniec kwietnia miałem naprawianą klimatyzację bo pękł

> przewód przy sprężarce klimatyzacji. Ostatnio w trakcie upałów zauważyłem ze klima bardzo

> słabo działa. Wczoraj podjechałem do mechaniorów aby podpiąć urządzonko i sprawdzić co i jak i

> wyszło, że z 625gr czynnika zostało 70gr. Stąd mam pytanie czy w Lagunach 2 jest jakaś typowa

> nieszczelność w układzie klimatyzacji czy nie ma regóły? No i czy wyciek 90% czynnika w 2

> miesiące można jakoś wyśledzić?

> Dodam że autko jest z 2001roku u jednego właściciela nie bite, nie garażowane, silnik 1,8 16v

> przebieg 182tys km.

Tam gdzie ja robiłem, po skończonej naprawie zawsze mi dodawali barwnik i kazali przyjeżdżać po około 2 tygodniach żeby poszukać jeszcze jakiś ewentualnych nieszczelności. Jak czynnik uciekał na przestrzeni kilku miesięcy to nabijali połową czynnika i dawali zwiększoną ilość kontrastu- też wychodziło. Nie wiem czy u Ciebie barwik był czy nie; albo trzeba szukać śladów po nim, albo nabić układ jak wspomniałem i pojeździć aż się coś zabarwi.

I patrzyłbym na ręce mechanikom, bo dziwne mi się wydaje, żeby klima w ogóle pracowała z tak małą ilością czynnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza. Pomimo tak małej ilości czynnika klima się włącza. No ale to już problem został rozwiązany chociaż nei było łatwo. Parownik - szczelny, wszystkie Oringi są OK.. przewody też nie puszczają... kompresor także szczelny. Klima nabita barwnikiem UV i 200gram czynnika i sprawdzaliśmy świecąc lampą UV i nic totalnie nic nie wyszło. Dopiero jak "majster" zalał wszystko pianką to w jednym miejscu na skraplaczu zaczęło minimalnie gazować. Barwnik UV nic nie pokazał w tym miejscu bo wentylator zaciągał wszystko do srodka. Także czeka mnie wymiana skraplacza.

A tak poza tym to klima z 200gram czynnika chłodzi jak szalona, aż się tego nie spodziewałem ze w 3-4 minuty potrafi wychłodzić całe wnętrze autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę trwało zanim udało się naprawić ale się udało. Skraplacz wymieniony, klima nabita, odgrzybiona, układ przepłukany czyli full serwis. Teraz przy ustawieniu klimy na AUTOMAT 16*C (to minimum w lagunie) i przy temperaturze 29*C na zewnątrz to już po 4-5 minutach dmuchawa zwalnia prawie do płowy bo już wychłodziła dostatecznie wnętrze.

P.S.

Całość naprawy wyniosła mnie równo 500zł

Skraplacz 280zł nowy firmy valeo

nabicie klimy od zera i odgrzybienie 120zł (625gr czynnika, 30gr oleju i 5 gr barwnika)

robocizna 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.