lata155 Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 witam zakupilem auto jak w temacie, przebieg 45 000 km, 2009, wersja silnika 1,6 HDI bez FAP i zmiennej geometrii turbosprezarki, nie wiem czy przebieg jest prawdziwy wiec kieruje pytanie co posprawdzac w ukladzie smarowania turbosprezarki bo zanalazlem troche info dot zatykania sie przewodow olejowych itd (info niepelne stad moj post) czy ktos moglby podeslac jakiegos linka gdzie jest opisany problem lub udzielic krotkiej i tresciwej odpowiedzi?? gdzies tez wyczytalem ze w tym roczniku problem ten juz zostal rozwiazany ale tez prosilbym o ew. potwierdzenie dzieki serdeczne za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 > witam > zakupilem auto jak w temacie, przebieg 45 000 km, 2009, wersja silnika 1,6 HDI bez FAP i zmiennej > geometrii turbosprezarki, nie wiem czy przebieg jest prawdziwy wiec kieruje pytanie co > posprawdzac w ukladzie smarowania turbosprezarki bo zanalazlem troche info dot zatykania sie > przewodow olejowych itd (info niepelne stad moj post) > czy ktos moglby podeslac jakiegos linka gdzie jest opisany problem lub udzielic krotkiej i > tresciwej odpowiedzi?? > gdzies tez wyczytalem ze w tym roczniku problem ten juz zostal rozwiazany ale tez prosilbym o ew. > potwierdzenie > dzieki serdeczne za pomoc Na przewodzie olejowym do turbiny montowali metalowe sitko, które miało wyłapywać zanieczyszczenia. Owo sitko się przytykało, zmniejszony przepływ oleju powodował niewystarczające smarowanie turbosprężarki, przez co ją szlag trafiał zdecydowanie przedwcześnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Najrozsądniej byłoby wymienić ów przewód doprowadzający olej do turbo, i ewentualnie taką operację co 60 kkm powtarzać. Wtedy możesz liczyć na to, że sprężarka wystarczy na całe życie auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romcost Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Podpinam się do tematu kolegi, od niedawna jeżdżę takim samym autkiem, ale z 2010 roku, czy faktycznie w tych modelach problem (nadal) występuje ?? Co lepiej (taniej i bezpieczniej) wymieniać olej co ok. 15kkm czy wymienić po ok 50kkm przewód doprowadzający olej do sprężarki lub wywalić siteczko?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romcost Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Przepraszam, pomyliłem wątek, proszę o usunięcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 > Na przewodzie olejowym do turbiny montowali metalowe sitko, które miało wyłapywać zanieczyszczenia. > Owo sitko się przytykało, zmniejszony przepływ oleju powodował niewystarczające smarowanie > turbosprężarki, przez co ją szlag trafiał zdecydowanie przedwcześnie. 2 pytania: - w ktorych HDi (1.4, 1.6, 2.0 .... ??) wystepowal ten problem? - czy mozna owo sitko usunac i czy to rozwiaze problem nie powidujac innych szkod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 > 2 pytania: > - w ktorych HDi (1.4, 1.6, 2.0 .... ??) wystepowal ten problem? > - czy mozna owo sitko usunac i czy to rozwiaze problem nie powidujac innych szkod? 1.6, mozna usunac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.