Skocz do zawartości

peugeot 207 HDI smarowanie turbosprezarki


lata155

Rekomendowane odpowiedzi

witam

zakupilem auto jak w temacie, przebieg 45 000 km, 2009, wersja silnika 1,6 HDI bez FAP i zmiennej geometrii turbosprezarki, nie wiem czy przebieg jest prawdziwy wiec kieruje pytanie co posprawdzac w ukladzie smarowania turbosprezarki bo zanalazlem troche info dot zatykania sie przewodow olejowych itd (info niepelne stad moj post)

czy ktos moglby podeslac jakiegos linka gdzie jest opisany problem lub udzielic krotkiej i tresciwej odpowiedzi??:)

gdzies tez wyczytalem ze w tym roczniku problem ten juz zostal rozwiazany ale tez prosilbym o ew. potwierdzenie

dzieki serdeczne za pomoc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> zakupilem auto jak w temacie, przebieg 45 000 km, 2009, wersja silnika 1,6 HDI bez FAP i zmiennej

> geometrii turbosprezarki, nie wiem czy przebieg jest prawdziwy wiec kieruje pytanie co

> posprawdzac w ukladzie smarowania turbosprezarki bo zanalazlem troche info dot zatykania sie

> przewodow olejowych itd (info niepelne stad moj post)

> czy ktos moglby podeslac jakiegos linka gdzie jest opisany problem lub udzielic krotkiej i

> tresciwej odpowiedzi??:)

> gdzies tez wyczytalem ze w tym roczniku problem ten juz zostal rozwiazany ale tez prosilbym o ew.

> potwierdzenie

> dzieki serdeczne za pomoc

Na przewodzie olejowym do turbiny montowali metalowe sitko, które miało wyłapywać zanieczyszczenia. Owo sitko się przytykało, zmniejszony przepływ oleju powodował niewystarczające smarowanie turbosprężarki, przez co ją szlag trafiał zdecydowanie przedwcześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do tematu kolegi, od niedawna jeżdżę takim samym autkiem, ale z 2010 roku, czy faktycznie w tych modelach problem (nadal) występuje ?? Co lepiej (taniej i bezpieczniej) wymieniać olej co ok. 15kkm czy wymienić po ok 50kkm przewód doprowadzający olej do sprężarki lub wywalić siteczko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przewodzie olejowym do turbiny montowali metalowe sitko, które miało wyłapywać zanieczyszczenia.

> Owo sitko się przytykało, zmniejszony przepływ oleju powodował niewystarczające smarowanie

> turbosprężarki, przez co ją szlag trafiał zdecydowanie przedwcześnie.

2 pytania:

- w ktorych HDi (1.4, 1.6, 2.0 .... ??) wystepowal ten problem?

- czy mozna owo sitko usunac i czy to rozwiaze problem nie powidujac innych szkod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.