manic Napisano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 no właśnie, motowałem dziś nowe rury od IC. Przy okazji czyszczenie klapy gaszącej z syfu jaki tam był. Wszystko ładnie i pięknie do momentu odpalenia auta. Były problemy i dopiero za trzecim razem odpalił - wnioskuję że prawdopodobnie na skutek resztek preparatu do czyszczenia jaki użyłem. Przy próbach odpalania silnik dość mocno szarpał. Za trzecim razem odpalił ale... no właśnie zauważyłem, że zdecydowanie ciężej wchodzą biegi... co może być przyczyną? Czyżby sprzęgło dostało po du.. przy próbie odpalania i to ciężkie wchodzenie biegów jest tego przyczyną? Najciężej wchodzi 1, 2 i wsteczny. Reszta lepiej. Na zgaszonym silniku wszystkie biegi wchodzą w miarę lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 A przewody z wiązką elektryczną od AKU nie wadzą przypadkiem Tobie o wybierak biegów ? Częsty przypadek że biegi wchodzą ciężej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 ja mam ten sam problem u siebie tylko u mnie jest o tyle różnica, że jak jeszcze jest zimny to wchodzą idealnie, ale jak się już zagrzeje to jak w starze. Za chwilę trzeba będzie się noga wspomagać by bieg wrzucić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > ja mam ten sam problem u siebie tylko u mnie jest o tyle różnica, że jak jeszcze jest zimny to > wchodzą idealnie, ale jak się już zagrzeje to jak w starze. Za chwilę trzeba będzie się noga > wspomagać by bieg wrzucić Czy to może dotyczy głownie ruchu drążka na boki? Cięzko chodzi i sam nie wraca na środek? A do przodu i tyłu ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > Czy to może dotyczy głownie ruchu drążka na boki? Cięzko chodzi i sam nie wraca na środek? A do > przodu i tyłu ok? właśnie czynności o których piszesz są odwrotne, tzn. na boki i powrót na środek chodzi lekko, ale samo wbicie biegów jest tragiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > właśnie czynności o których piszesz są odwrotne, tzn. na boki i powrót na środek chodzi lekko, ale > samo wbicie biegów jest tragiczne To inaczej niż u mnie więc to nie musi być to samo. Choć u mnie podobne było to, że pogarszało się po kilkunastu minutach jazdy czyli po rozgrzaniu. Zacierała się linka. Moze u Ciebie ta druga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > A przewody z wiązką elektryczną od AKU nie wadzą przypadkiem Tobie o wybierak biegów ? Częsty > przypadek że biegi wchodzą ciężej... Nic nie haczy. Aż dziw mnie bierze, że stało się to u mnie nagle w przypadku opisanym powyżej. Dziś zrobiłem trasę ponad 500km i dziwnie się jeździ z czymś takim. Co to może być? Poduchy mam nowe - obie. Może to wina lizaków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 u mnie było podobnie pomofło przeczyszczenie śruby przy wybieraku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > To inaczej niż u mnie więc to nie musi być to samo. Choć u mnie podobne było to, że pogarszało się > po kilkunastu minutach jazdy czyli po rozgrzaniu. Zacierała się linka. Moze u Ciebie ta druga. dokładnie tak jak piszesz po jakimś czasie od uruchomienia silnika biegi zaczynają ciężko chodzić. Jest jakaś możliwość by wyciągnąć linkę i ją sprawdzić, albo nasmarować by chodziła luźniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkic Napisano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Miałem kiedyś podobny problem z ciężko wchodzącymi biegami.Pomogło posmarowanie WD 40 wodzików od dzwigni skrzyni biegów.Było to zresztą kiedyś poruszane na forum i więcej osób miało z tym problem.Oczywiście u was może być coś innego ale sprubować popsikać olejkiem wodziki żaden koszt i problem a może to będzie to.Ja od tego czasu co jakiś czas smaruję i problem nigdy nie wrócił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 > Miałem kiedyś podobny problem z ciężko wchodzącymi biegami.Pomogło posmarowanie WD 40 wodzików od > dzwigni skrzyni biegów.Było to zresztą kiedyś poruszane na forum i więcej osób miało z tym > problem.Oczywiście u was może być coś innego ale sprubować popsikać olejkiem wodziki żaden > koszt i problem a może to będzie to.Ja od tego czasu co jakiś czas smaruję i problem nigdy nie > wrócił możesz coś więcej informacji zdradzić na ten temat, bo dziś zmieniłem olej i poprawa jest ale obawiam się, że to nie o to chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkic Napisano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 poproś kogoś żeby ruszał dzwignią zmiany biegów a Ty obserwuj w komorze silnika jak wysuwają się i wracają wodziki.dojrzysz je bez problemu blisko skrzyni tylko są dosyć nisko i cięzko dojść tam ręka uzbrojoną w WD40 ale się da a jak już wciśniesz tam rękę to tylko pryskaj na ruszające się linki w trakcie ruszania dzwignią .Jak w komorze silnika znajdziesz te wodziki to na pewno będziesz wiedział o co chodzi bo to prosta sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 > poproś kogoś żeby ruszał dzwignią zmiany biegów a Ty obserwuj w komorze silnika jak wysuwają się i > wracają wodziki.dojrzysz je bez problemu blisko skrzyni tylko są dosyć nisko i cięzko dojść > tam ręka uzbrojoną w WD40 ale się da a jak już wciśniesz tam rękę to tylko pryskaj na > ruszające się linki w trakcie ruszania dzwignią .Jak w komorze silnika znajdziesz te wodziki > to na pewno będziesz wiedział o co chodzi bo to prosta sprawa z racji tego, że wczoraj wymieniłem olej i, że jest niedziela tematu nie zgłębię, ale jutro zerknę. Póki co WD zostawię w spokoju na półce w garage, jeśli dalej będzie problem to na pewno sięgnę po ten środek i spróbuję zrobić to co Ty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Mi żadne psikanie czymkolwiek nie pomagało. Wytarł się pancerz lub linka wewnątrz i mocno tarło. Jak już wszystko rozgrzebałem to okazało się, że linka "na dziś" jest w Warszawie niedostęna, a zona po południu miała jechać autem na mazury. Więc obróciłem pancerz linki o 180 stopni i jest znacznie lepiej,.. do dziś,.. choc nie idalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 5 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 > Miałem kiedyś podobny problem z ciężko wchodzącymi biegami.Pomogło posmarowanie WD 40 wodzików od > dzwigni skrzyni biegów.Było to zresztą kiedyś poruszane na forum i więcej osób miało z tym > problem.Oczywiście u was może być coś innego ale sprubować popsikać olejkiem wodziki żaden > koszt i problem a może to będzie to.Ja od tego czasu co jakiś czas smaruję i problem nigdy nie > wrócił Czy pisząc wodziki masz na myśli mocowowania kulowe linek zmiany biegów czy same linki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 miejmy nadzieję, że u mnie problem się już zakończył, a jeśli nie to mam nadzieję, że psikanie pomoże, bo koszt nowych linek jest zajefajny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marey Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 Ja musiałem wymienić. http://www.unto.pl/linka-zmiany-biegow-fiat-stilo-19-jtd-oe55197641-p-699.html Koszt wymiany ok 200 zł w ASO. Trzeba wydech zrzucać i odnitować osłonę termiczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 a czy przypadkiem tam nie są 2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robo82 Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 Witam Pozwolę się wtrącić do tematu. Mnie w najbliższym czasie prawdopodobnie też czeka wymiana linek w samochodzie. Jeśli to by kogoś interesowało to znalazłem sklep gdzie mają taniej niż u konkurencji. Podaję linka do takiej samej linki jak kolega w poście powyżej: http://www.aldar-czesci.pl/index.php?d=szukaj&szukaj_fraza=55197641 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 no to chyba trzeba będzie się zaopatrzyć w tą część skoro taka tania, ciekawe tylko jak z jakością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 Tylko nie kupujcie "w ciemno" bo było kilka rodzajów tych linek, a na dodatek potem zmieniała się numeracja. Trzeba dokłądnie sprawdzić czy będzie pasowała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 6 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 Powracając do mojego problemu i tego, że pojawił się po wymianie rury IC. Przy wyjmowaniu i wkładaniu tej rury dość mocno trzeba manewrować w szczelinie pod akumulatorem i na pewno poruszałem wężem idącym ze skrzyni gdzieś dalej - podjrzewam, że był to wężyk między wysprzęglikiem i a pompką sprzęgła - czy to może mieć związek z ciężkim wrzucaniem biegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 > poruszałem wężem idącym ze skrzyni gdzieś dalej - podjrzewam, że był to wężyk między > wysprzęglikiem i a pompką sprzęgła - czy to może mieć związek z ciężkim wrzucaniem biegu? Może się zapowietrzył wysprzęglik i nie rozłącza prawidłowo sprzęgła. Ale żeby od ruszania przewodem. To niemożliwe jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 a jak go odpowietrzyć? Może tutaj jest przysłowiowy pies pogrzebany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 > a jak go odpowietrzyć? Może tutaj jest przysłowiowy pies pogrzebany. Na tej złączce masz króciec na który nakładasz rurkę. Dalej, tak z centymetr, dwa dalej złączka ma płaski koniec po którym ślizga się zawleczka. Już metalowa. Płaskim śrubokrętem podważasz zawleczkę i wysuwasz (do góry wysuwasz) na około centymetr. Uważaj aby nie wyskoczyła ta zawleczka w niekontrolowany sposób bo potem jej nie znajdziesz. Zawleczkę można wyjąć ale tylko do czyszczenia, przy odpowietrzaniu musi być włożona ale nie do końca bo inaczej zeskoczy przewód. Wysuwasz przewód z wysprzęglika. Powinien lecieć płyn hamulcowy z króćca. Nie wiem czy dobrze robiłem kończenie odpowietrzania, ale u mnie działa. Jak już uznasz, że nie lecą bańki powietrza (jak będą) wciskasz sprzęgło. Zostanie w podłodze (samo). Nasuwasz złączkę na wysprzęglik i wsuwasz zawleczkę. Podciągasz ręką pedał sprzęgła i jest ok. Może przycisnąłeś czymś (akumulatorem) tą rurkę sprzęgłową i jest zatkana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 6 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 > a jak go odpowietrzyć? Może tutaj jest przysłowiowy pies pogrzebany. To właśnie chcę zrobić w pierwszej kolejności, ale jestem 500km od domu na wakacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 > To właśnie chcę zrobić w pierwszej kolejności, ale jestem 500km od domu na wakacjach. Przy zapowietrzeniu powinno pomagać szybkie podwójne wciśnięcie. Przynajmniej to działało przy zapowietrzonych hamulcach w starych automobilach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 6 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 > Przy zapowietrzeniu powinno pomagać szybkie podwójne wciśnięcie. Przynajmniej to działało przy > zapowietrzonych hamulcach w starych automobilach. Sprawdzę. Najgorzej jest jednak zaraz po uruchomieniu zimnego silnika - po nocy. Jak już trochę się zagrzeje, to z trudem ale idzie wrzucić 1. Tak się zastanawiam jak układ mógł się zapowietrzyć bo podejrzream jeszcze poduszki pod silnikiem - dwa tzw. lizaki bo pod aku i od strony rozrządu mam nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Tak się zastanawiam jak układ mógł się zapowietrzyć > bo podejrzream jeszcze poduszki pod silnikiem - dwa tzw. lizaki bo pod aku i od strony > rozrządu mam nowe. Zapowietrzenie wydaje się mało prawdopodobne. A było już coś takiego, że po wymianie poduszek komuś ciężko wchodziły biegi. Silnik się inaczej ułożył i zdaje się trzeba było podregulować wybierak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 8 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 > i zdaje się trzeba było podregulować wybierak. A jak to się robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 > A jak to się robi? A z wyłączonym silnikiem biegi wchodzą normalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 u mnie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 > u mnie tak W takim przypadku to jednak nie wybierak a coś z rozłączaniem napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 8 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 > A z wyłączonym silnikiem biegi wchodzą normalnie? U mnie też, na wyłączonym jest normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 > W takim przypadku to jednak nie wybierak a coś z rozłączaniem napędu. no to idźmy dalej w tym kierunku, co może być tego przyczyną? Zapowietrzony wysprzęglik czy jeszcze coś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom0978 Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 > U mnie też, na wyłączonym jest normalnie. Też tak miałem, jak miałem starą poduszkę pod skrzynią. Nie była wycentrowana śruba ze skrzyni w otworze w niej i jak założyłem nową (po zmianową) i dokładnie wycentrowałem, plus dwie łapy pod silnikiem, problem z 1 i 2 zniknął. Być może jak psikałeś preparatem do czyszczenia tego syfu z dolotu, kapnęło go trochę na poduchę, prześlizgnęła się i śruba ze skrzyni "rozcentrowała się". Sprawdź jak wygląda to mocowanie, dodatkowo polecam wymianę tych dwóch łap pod silnikiem, na prawdę dużo dają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 jaki koszt takich łap? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 10 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 > dodatkowo polecam wymianę tych dwóch łap pod silnikiem, na prawdę dużo dają. chciałem to wymienić ale ASO się poddało bo niby nie idzie odkręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom0978 Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 > chciałem to wymienić ale ASO się poddało bo niby nie idzie odkręcić He He, ja pojechałem do gościa który ma wulkanizatornię i dodatkowo zajmuje się mechaniką samochodową. Klucz pneumatyczny do odkręcania śrub w kołach świetnie sobie poradził choć było ciężko i baliśmy się, żeby któraś się nie ukręciła. Roboty na 20 min. + 30 pln za jedną łapkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom0978 Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 > jaki koszt takich łap? Ja dałem po 120pln za sztukę na znanym portalu aukcyjnym klik i jest to chyba najtańsza jaką znalazłem oczywiście nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.