Skocz do zawartości

Sonda lambda ...


piomat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam z demobilu sondę lambda jednoprzewodową. Chciałem ją sprawdzić, czy jest dobra, ale wydaje mi się, ze tylko mogę po zamontowaniu. Wyglada nienajgorzej, troche zasyfiona, mokra i nie wiem, czym ją potraktować, zeby ew. nie uszkodzic.. Czy da się tak na stole sprawdzic, np miernikiem, czy jest cos warta..?

Acha, mam jeszcze czujnik, który montowany jest na rurze za filtrem powietrza..Wygląda na termistor, bo pokazuje rezystancje, a gdy chuchnę, to spada... Jaką wartość powinien wskazać miernik..?

Jeszcze jedno..:- Zdobyłem też piastę tył z ABSem (moja szumi) marki SKF z napisem by TRW Sipea. Łozyska bez szumu i bez luzów. Czy to dobra marka? Warto ją montować? Koszt-50 zeta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam z demobilu sondę lambda jednoprzewodową. Chciałem ją sprawdzić

Sondę możesz sprawdzić nad palnikiem gazowym. Ostrożnie i nie w samym płomieniu, ale tak, żeby koniec znajdował się w spalinach palnika. Po rozgrzaniu do ok 300-400*C powinna wytworzyć napięcie i będzie to znaczyć, że działa.

> Acha, mam jeszcze czujnik,...

Jeśli to czujnik z Astry to powinien mieć ok 3,6kohma w 20*C i spadać do ok 0,3kohma przy 80*C. Generalnie opór powinien płynnie maleć ze wzrostem temp.

> Jeszcze jedno..:- Zdobyłem też piastę tył z ABSem (moja szumi) marki SKF z napisem by TRW Sipea.

Marka ok. Robi graty na pierwszy montaż do Fiatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sondę możesz sprawdzić nad palnikiem gazowym. Ostrożnie i nie w samym płomieniu, ale tak, żeby

> koniec znajdował się w spalinach palnika. Po rozgrzaniu do ok 300-400*C powinna wytworzyć

> napięcie i będzie to znaczyć, że działa.

Własnie teraz robiłem test, i okazuje się, ze ze wzrostem temp. rosnie tez napiecie , a gdy spada temp. to i napiecie się obniża.. To by znaczyło. ze jest sprawna. Może po niedzieli przetestuję w silniku..

Ta sonda, to AC-ROCHESTER Made IN USA. Czy to coś warte..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta sonda, to AC-ROCHESTER Made IN USA. Czy to coś warte..?

Ja bym montował.

Nowa to koszt ok. 170zł. Sporo drożej niż np NGK, którego mam u siebie od ponad 2 lat kupionego za ok. 120zł.

Cena skądś się wzięła raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym montował.

> Nowa to koszt ok. 170zł. Sporo drożej niż np NGK, którego mam u siebie od ponad 2 lat kupionego za

> ok. 120zł.

No i zamontowałem tą sonde...I KICHA.. Napięcie tak na zimnym jak i goracym prawie nie oscyluje, wacha sie tak miedzy 0,25 - 0,35- V [a powinno chyba 0.2 - 0,8 ] i coś czuć spalinani z rury... Może ta sonda jest przeznaczona do innego silnika..? Chyba jednak będę musiał kupic nowa , może NGK jednoprzewodową, cena około 100 zł. To podobno uniwersalna. Słyszałem, ze każdemu typowi silnika przypisana jest odpowiednia sonda, więc jeśli ta uniwersalna jest do "WSZYSTKIEGO", to może być do "NICZEGO" Uzywał ktoś tej sondy w takim silniku jak ja..? Jak się sprawuje..? Warto kupić? - bo do starego auta żal przepłacać.. oslabiony.gif Acha, czy te uniwersalne są już z wtyczką..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam NGK NTK.

Silnik X16SZR, sonda również jednoprzewodowa. Kupiłem ją nową za 120zł.

Do dziś działa bez najmniejszego problemu.

Do Twojego silnika jest np ta, za ciut ponad 100zł z przesyłką wyjdzie:

http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-bmw-opel-tigra-kadett-vectra-a-b-ngk-i2660402250.html

Nie ma sondy tylko do jednego silnika. Zawsze będą do kilku albo kilkunastu innych pasowały smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź co pokazuje przy podwyższonych obrotach. A jak masz możliwość obserwacji podczas jazdy to

> luknij co pokazuje podczas przyspieszania z butem w podłodze.

Jeżdziłem z miernikiem na półce i przy róznych obrotach, 2000, 3000, 3500 i efekt taki, jak wyzej, minimalna zmiana.. Miernik na zakresie 2 V pokazywał 0,2 - 0,35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda pewnie zdechnięta. Chociaż jeśli pomiar robiłeś multimetrem to zrób jeszcze jeden podczas przyspieszania z gazem do dechy. Jeśli wtedy nie pokaże więcej (a czujesz, że silnik ma moc), to do wymiany. Możesz kupić jakąkolwiek jednoprzewodową. One wszystkie wytwarzają maks. 1V i taka właśnie jest Ci potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sonda pewnie zdechnięta. Chociaż jeśli pomiar robiłeś multimetrem to zrób jeszcze jeden podczas

> przyspieszania z gazem do dechy. Jeśli wtedy nie pokaże więcej (a czujesz, że silnik ma moc),

> to do wymiany. Możesz kupić jakąkolwiek jednoprzewodową. One wszystkie wytwarzają maks. 1V i

> taka właśnie jest Ci potrzebna.

Kupiłem NGK [120 zł z montażem ] i autko śmiga... Podpiety miernik ładnie oscyluje 0,2 - 0.8 V Tak, ze na razie OK. Tylko jak długo takie wytrzymuja... Sie okaże...

Dzieki za porady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem NGK [120 zł z montażem ] i autko śmiga... Podpiety miernik ładnie oscyluje 0,2 - 0.8 V

> Tak, ze na razie OK. Tylko jak długo takie wytrzymuja... Sie okaże...

> Dzieki za porady...

Mam tę samą. Wymieniłem ją w 2010r. Do tej pory problemu nie mam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.