kris74 Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Witam. Po wymianie sprzęgła nie wsadziłem do filtra powietrza takiej plastkiowej rury (z jakąś gruchą) połączonej z przednim pasem. Po tygodniu auto zaczęło słabnąć i głośniej chodzić przy wyższych obrotach. Objaw podobny do dziurawego wydechu. Szukałem dziury w wydechu i nie znalazłem, ale okazało się, że hałas dochodzi z filtra powietrza. Wsadziłem brakujący element, autko chodzi ciszej ale mocy nadal nie ma. Wczoraj wyczaiłem, że sinik nie osiąga maksymalnych obrotów, dojdzie 6tys. i spada w okolice 5tys. Prędkość maksymalna to 120km/h a spalanie gazu jest wyższe o 1-1,5l/100km Dziś podłączyłem kabelkiem auto do kompa i pojawił się jeden błąd P1172. Tłumaczenie: czujnik temperatury silnika / obwód uszkodzony, ale sygnał nadal w realistyczym zakresie nieprawidłowe ciśnienie paliwa nieszczelny wtryskiwacz(e) paliwa wtryskiwacz(e) paliwa zatkany niepełne spalanie (zapłon lub problem kompresji, nadmiar O2 w spalinach) wyciek próżni (uboga mieszanka) czujnik tlenu uszkodzony lub zanieczyszczona krzemionka (zmiany napięcia bardzo wolne) Nieszczelności układu wydechowego powyżej czujnika O2 (stray powietrza przynosi dodatkowe O2 podejmowania mieszanka chudego pojawiać) Jedyną rzeczą mnie niepokojącą jest fakt,że temperatura powietrza po odpaleniu auta to 23st.C gdzie faktycznie na dworze jest 11st.C Wykasowałem błąd i parametry autoadaptacyjne. Auto po krótkiej jeździe nie pokazuje błędów ale dalej nie wchodzi na obroty. Temp. silnika 90st.C a powietrza 36st.C Czy przyczyną problemów może być czujnik temp powietrza? FES mówi o czujnik temp silnika. Brak różnicy czy na Pb czy na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Witam. > Po wymianie sprzęgła nie wsadziłem do filtra powietrza takiej plastkiowej rury (z jakąś gruchą) > > Brak różnicy czy na Pb czy na LPG motor ten sam co u Ciebie, też z lpg, błąd ten sam tylko że w bravo - pomogło zrobienie na nowo map na Pb i lpg (regulacja lpg) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 A jak sie robi mapy na pb? edyta jeszcze jeden screen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 po 20 km błędów brak, auto dalej muli parametry po 1,5 godzinie przerwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > po 20 km błędów brak, auto dalej muli > parametry po 1,5 godzinie przerwy soft do gazu i regulacja podczas której pierw jazda na pb a później w tych samych warunkach jazda na lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > po 20 km błędów brak, auto dalej muli > parametry po 1,5 godzinie przerwy może głupie pytanie, ale kiedy czyściłeś przepustnicę? wczoraj u siebie przeczyściłem, i w szoku jestem, jak pojazd zaczął sprawniej reagować na wciskanie gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > może głupie pytanie, ale kiedy czyściłeś przepustnicę? > wczoraj u siebie przeczyściłem, i w szoku jestem, jak pojazd zaczął sprawniej reagować na wciskanie > gazu może z rok temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > soft do gazu i regulacja podczas której pierw jazda na pb a później w tych samych warunkach jazda > na lpg ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > może z rok temu przeczyść profilaktycznie, a później walcz ze "strojeniem" elektroniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 generalnie zauważyłem, że 1,4 16v nie lubi gazu. Polecam reset autoadaptacji, ale nie taką z FES (resetuje tylko jeden z czujników), tylko z egzaminera. Można to zrobić także przejeżdzając kilkaset km na PB. Oczywiście wszystko na świeżym paliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > generalnie zauważyłem, że 1,4 16v nie lubi gazu. Cały pic w odpowiednim ustawieniu instalacji LPG. Ale fakt-faktem kilka poprawek zaliczyłem > Polecam reset autoadaptacji, ale nie taką z FES (resetuje tylko jeden z czujników), tylko z > egzaminera. U mnie spokojnie wystarczyło. Ale ja jedynie miałem problem z uruchamianiem zimnego auta. Po dobraniu ustawień instalacji LPG problem zniknął (+ reset autoadaptacji oczywiście). > Można to zrobić także przejeżdzając kilkaset km na PB. Oczywiście wszystko na > świeżym paliwie. Zależy jak bardzo mapy benzynowe się rozjechały. Jak bardzo, to można w ten sposób jeździć do usr...ej śmierci. Że o kosztach nie wspomnę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > generalnie zauważyłem, że 1,4 16v nie lubi gazu. > Polecam reset autoadaptacji, ale nie taką z FES (resetuje tylko jeden z czujników), tylko z > egzaminera. Można to zrobić także przejeżdzając kilkaset km na PB. Oczywiście wszystko na > świeżym paliwie. Jest ponad rok czasu po wizycie we fiacie i resecie egzaminerem. Wtedy padł jeden wtrysk i miałem kłopoty odpalaniem, a pod koniec już palił choćby na dwa gary. Po resecie wizyta u gazownika i wszystko było ok do tej pory. Czy ta niewsadzona rura we filtrze mogła mieć jakiś wpływ na rozjechanie się map, czy to tylko zbieg okoliczności? Jutro przejade ok 100km na pb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2012 > generalnie zauważyłem, że 1,4 16v nie lubi gazu. > Polecam reset autoadaptacji, ale nie taką z FES (resetuje tylko jeden z czujników), tylko z > egzaminera. Jazda ponad sto kilometrów na pb też nic nie dała. Reset zrobiony we fiacie. Poprawiło się na chwilę i dalej to samo(tzn. dodawając gazu na postoju, a podczas jazdy kicha) Dodając gazu silnik wchodzi na obroty tak do prawie 5tys. a przy dalszym wciskaniu się dławi i obroty spadają nawet do 4tys. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 18 Października 2012 Udostępnij Napisano 18 Października 2012 > Jakieś pomysły? tak jak pisalem wczesnies reg. lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 18 Października 2012 Udostępnij Napisano 18 Października 2012 > Reset zrobiony we fiacie. > Poprawiło się na chwilę i dalej to samo(tzn. dodawając gazu na postoju, a podczas jazdy kicha) Po resecie pojeździłeś tylko na benzynie? > Dodając gazu silnik wchodzi na obroty tak do prawie 5tys. a przy dalszym wciskaniu się dławi i > obroty spadają nawet do 4tys. Na benzynie czy na LPG czy i na tym i na tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > tak jak pisalem wczesnies reg. lpg Gazownik powiedział, że dopóki auto na benzynie nie będzie normalnie jeździć to regulacja gazu nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > Po resecie pojeździłeś tylko na benzynie? > Na benzynie czy na LPG czy i na tym i na tym? po pierwszym resecie jazda tylko na pb i lpg po drugim resecie tylko na pb i brak poprawy Wyczyściłem teraz przepustnice i nadal brak poprawy. Silnik wchodzi po odpaleniu na max obroty ale po wciśnięciu gazu do dechy zaczynają obroty momentalnie spadać do 4-5 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > Gazownik powiedział, że dopóki auto na benzynie nie będzie normalnie jeździć to regulacja gazu nie > ma sensu. jak uważasz, jednak daj znać jak rozwiążesz problem co było przyczyną. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > Gazownik powiedział, że dopóki auto na benzynie nie będzie normalnie jeździć to regulacja gazu nie > ma sensu. przynajmniej uczciwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monty Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 ja przejechalem juz ok 400 km na pb--dopiero teraz doszedl do siebie -choc nie calkowicie(niebawem jade do gaziarzy) mialem klopoty z odpaleniem--bywalo ze trzeba bylo krecic i 10 razy-doszly do tego klopoty z przyspieszeniem(dlawienie) i praca na dwoch -trzech cylindrach z moich obserwacji wynika ze czyszczenie przepustnicy w 1,4 niewiele daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > ja przejechalem juz ok 400 km na pb--dopiero teraz doszedl do siebie -choc nie calkowicie(niebawem > jade do gaziarzy) > mialem klopoty z odpaleniem--bywalo ze trzeba bylo krecic i 10 razy-doszly do tego klopoty z > przyspieszeniem(dlawienie) i praca na dwoch -trzech cylindrach z moich obserwacji wynika ze > czyszczenie przepustnicy w 1,4 niewiele daje To takie objawy miałem poprzednio. Jak we fiacie usłyszał silnik to stwierdził,że silnik jest do remontu. Powiedziałem, żeby wyzerował funkcje autoadaptacji i będzie po sprawie. Wywalił gały ale zrobił i ku jego zdziwieniu auto normalnie zaczęło chodzić. Zapłaciłem wtedy 115zł taniej jak jazda 400km na bp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Powiedziałem, żeby wyzerował funkcje autoadaptacji i będzie po sprawie. > Wywalił gały ale zrobił i ku jego zdziwieniu auto normalnie zaczęło chodzić. > Zapłaciłem wtedy 115zł taniej jak jazda 400km na bp Ale te minimum 50-100km na benie trzeba zrobić. Skądś te poprawne mapy komputer musi wziąć. Dopiero potem gazownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 w dalszym ciągu uważam że powinieneś zrobić reg gazu, nie wiem jaką masz tą instalkę, ja mam stag-4 tutaj opisywałem swój problem na forum ac-gas. Zwróć uwagę na ostatnie zdanie w cytacie. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Ale te minimum 50-100km na benie trzeba zrobić. > Skądś te poprawne mapy komputer musi wziąć. > Dopiero potem gazownik. Znalazłem w necie taką kalibrację komputera cyt. -wyczyścić błędy z ECU -odłączyć (-) akumulatora na 45 minut -podłączyć (-) akumulatora -umieścić kluczyk w stacyjce, załączyć w pozycję MAR na 90 sec. -wyłączyć zapłon - kluczyk w pozycję STOP nie wyjmując ze stacyjki na 90 sec. -uruchomić silnik na benzynie, nie dotykając gazu na 15 min. -wyłączyć silnik i pozostawić na 10 min. -uruchomić silnik na benzynie i udać się na jazdę z różnymi stylami - jazda stabilna, dynamiczna, małe, duże przyspieszenie. Odłączyłem gaz poprzez wyjęcie bezpiecznika od lpg Jutro przejade troche na pb, zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > w dalszym ciągu uważam że powinieneś zrobić reg gazu, nie wiem jaką masz tą instalkę, ja mam stag-4 > tutaj opisywałem swój problem na forum ac-gas. Zwróć uwagę na ostatnie zdanie w cytacie. > pozdro Też mam staga-4, wtryski magicjety, reduktor chyba tomasetto. A ty umiesz to zrobić? Co 3 dni bywam w pobliżu Bytomia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Wyczyściłem już przepustnice, sprawdziłem ustawienia wałków rozrządu. Przy wymianie sprzęgła akumulator był dwa dni odłączony, może to mieć wpływ na rozregulowanie się inst. lpg i kompa gazowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Też mam staga-4, wtryski magicjety, reduktor chyba tomasetto. > A ty umiesz to zrobić? > Co 3 dni bywam w pobliżu Bytomia jeśli masz staga to możemy zrobić reg. (mam kabel i soft tylko pod staga) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > jeśli masz staga to możemy zrobić reg. (mam kabel i soft tylko pod staga) Dzięki za regulacje. Diagnoza w końcu jest Zatkany katalizator Jak sie wykręci sonde przed katem to silnik wchodzi na obroty normalnie. A jak tą za katem wykręciłem to z dziury po niej ledwo pyrka. Używka 350, nowy 700 Nowe są razem z kolektorem wydechowym. Chyba się nie da wyciąć starego i wstawić nowego za 150zł. Czy katalizator z 1.2 pasuje do 1.4? Co mówi EPR? Bo nowe są tylko do 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Katalizator wymieniony i auto śmiga jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 > Katalizator wymieniony i auto śmiga jak trzeba Po jakim przebiegu padł ten dopalacz katalityczny? Pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > Po jakim przebiegu padł ten dopalacz katalityczny? > Pzdr! 120000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.