Skocz do zawartości

Stilo 1.4 nie ma ochoty na jazdę


kris74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po wymianie sprzęgła nie wsadziłem do filtra powietrza takiej plastkiowej rury (z jakąś gruchą) połączonej z przednim pasem.

Po tygodniu auto zaczęło słabnąć i głośniej chodzić przy wyższych obrotach. Objaw podobny do dziurawego wydechu.

Szukałem dziury w wydechu i nie znalazłem, ale okazało się, że hałas dochodzi z filtra powietrza.

Wsadziłem brakujący element, autko chodzi ciszej ale mocy nadal nie ma.

Wczoraj wyczaiłem, że sinik nie osiąga maksymalnych obrotów, dojdzie 6tys. i spada w okolice 5tys.

Prędkość maksymalna to 120km/h a spalanie gazu jest wyższe o 1-1,5l/100km

Dziś podłączyłem kabelkiem auto do kompa i pojawił się jeden błąd P1172.

286367349-Stilo.JPG

Tłumaczenie:

czujnik temperatury silnika / obwód uszkodzony, ale sygnał nadal w realistyczym zakresie

nieprawidłowe ciśnienie paliwa

nieszczelny wtryskiwacz(e) paliwa

wtryskiwacz(e) paliwa zatkany

niepełne spalanie (zapłon lub problem kompresji, nadmiar O2 w spalinach)

wyciek próżni (uboga mieszanka)

czujnik tlenu uszkodzony lub zanieczyszczona krzemionka (zmiany napięcia bardzo wolne)

Nieszczelności układu wydechowego powyżej czujnika O2 (stray powietrza przynosi dodatkowe O2 podejmowania mieszanka chudego pojawiać)

Jedyną rzeczą mnie niepokojącą jest fakt,że temperatura powietrza po odpaleniu auta to 23st.C gdzie faktycznie na dworze jest 11st.C

Wykasowałem błąd i parametry autoadaptacyjne.

Auto po krótkiej jeździe nie pokazuje błędów ale dalej nie wchodzi na obroty.

Temp. silnika 90st.C a powietrza 36st.C

Czy przyczyną problemów może być czujnik temp powietrza?

FES mówi o czujnik temp silnika.

Brak różnicy czy na Pb czy na LPG

post-26031-14352517730982_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po 20 km błędów brak, auto dalej muli

> parametry po 1,5 godzinie przerwy

może głupie pytanie, ale kiedy czyściłeś przepustnicę? hmm.gif

wczoraj u siebie przeczyściłem, i w szoku jestem, jak pojazd zaczął sprawniej reagować na wciskanie gazu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie zauważyłem, że 1,4 16v nie lubi gazu.

Polecam reset autoadaptacji, ale nie taką z FES (resetuje tylko jeden z czujników), tylko z egzaminera. Można to zrobić także przejeżdzając kilkaset km na PB. Oczywiście wszystko na świeżym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie zauważyłem, że 1,4 16v nie lubi gazu.

Cały pic w odpowiednim ustawieniu instalacji LPG.

Ale fakt-faktem kilka poprawek zaliczyłem wink.gif

> Polecam reset autoadaptacji, ale nie taką z FES (resetuje tylko jeden z czujników), tylko z

> egzaminera.

U mnie spokojnie wystarczyło.

Ale ja jedynie miałem problem z uruchamianiem zimnego auta.

Po dobraniu ustawień instalacji LPG problem zniknął (+ reset autoadaptacji oczywiście).

> Można to zrobić także przejeżdzając kilkaset km na PB. Oczywiście wszystko na

> świeżym paliwie.

Zależy jak bardzo mapy benzynowe się rozjechały.

Jak bardzo, to można w ten sposób jeździć do usr...ej śmierci.

Że o kosztach nie wspomnę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie zauważyłem, że 1,4 16v nie lubi gazu.

> Polecam reset autoadaptacji, ale nie taką z FES (resetuje tylko jeden z czujników), tylko z

> egzaminera. Można to zrobić także przejeżdzając kilkaset km na PB. Oczywiście wszystko na

> świeżym paliwie.

Jest ponad rok czasu po wizycie we fiacie i resecie egzaminerem.

Wtedy padł jeden wtrysk i miałem kłopoty odpalaniem, a pod koniec już palił choćby na dwa gary.

Po resecie wizyta u gazownika i wszystko było ok do tej pory.

Czy ta niewsadzona rura we filtrze mogła mieć jakiś wpływ na rozjechanie się map, czy to tylko zbieg okoliczności?

Jutro przejade ok 100km na pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie zauważyłem, że 1,4 16v nie lubi gazu.

> Polecam reset autoadaptacji, ale nie taką z FES (resetuje tylko jeden z czujników), tylko z

> egzaminera.

Jazda ponad sto kilometrów na pb też nic nie dała.

Reset zrobiony we fiacie.

Poprawiło się na chwilę i dalej to samo(tzn. dodawając gazu na postoju, a podczas jazdy kicha)

Dodając gazu silnik wchodzi na obroty tak do prawie 5tys. a przy dalszym wciskaniu się dławi i obroty spadają nawet do 4tys.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Reset zrobiony we fiacie.

> Poprawiło się na chwilę i dalej to samo(tzn. dodawając gazu na postoju, a podczas jazdy kicha)

Po resecie pojeździłeś tylko na benzynie?

> Dodając gazu silnik wchodzi na obroty tak do prawie 5tys. a przy dalszym wciskaniu się dławi i

> obroty spadają nawet do 4tys.

Na benzynie czy na LPG czy i na tym i na tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po resecie pojeździłeś tylko na benzynie?

> Na benzynie czy na LPG czy i na tym i na tym?

po pierwszym resecie jazda tylko na pb i lpg

po drugim resecie tylko na pb i brak poprawy

Wyczyściłem teraz przepustnice i nadal brak poprawy.

Silnik wchodzi po odpaleniu na max obroty ale po wciśnięciu gazu do dechy zaczynają obroty momentalnie spadać do 4-5 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przejechalem juz ok 400 km na pb--dopiero teraz doszedl do siebie -choc nie calkowicie(niebawem jade do gaziarzy)

mialem klopoty z odpaleniem--bywalo ze trzeba bylo krecic i 10 razy-doszly do tego klopoty z przyspieszeniem(dlawienie) i praca na dwoch -trzech cylindrach z moich obserwacji wynika ze czyszczenie przepustnicy w 1,4 niewiele daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja przejechalem juz ok 400 km na pb--dopiero teraz doszedl do siebie -choc nie calkowicie(niebawem

> jade do gaziarzy)

> mialem klopoty z odpaleniem--bywalo ze trzeba bylo krecic i 10 razy-doszly do tego klopoty z

> przyspieszeniem(dlawienie) i praca na dwoch -trzech cylindrach z moich obserwacji wynika ze

> czyszczenie przepustnicy w 1,4 niewiele daje

To takie objawy miałem poprzednio.

Jak we fiacie usłyszał silnik to stwierdził,że silnik jest do remontu.

Powiedziałem, żeby wyzerował funkcje autoadaptacji i będzie po sprawie.

Wywalił gały ale zrobił i ku jego zdziwieniu auto normalnie zaczęło chodzić.

Zapłaciłem wtedy 115zł taniej jak jazda 400km na bp smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedziałem, żeby wyzerował funkcje autoadaptacji i będzie po sprawie.

> Wywalił gały ale zrobił i ku jego zdziwieniu auto normalnie zaczęło chodzić.

> Zapłaciłem wtedy 115zł taniej jak jazda 400km na bp

Ale te minimum 50-100km na benie trzeba zrobić.

Skądś te poprawne mapy komputer musi wziąć.

Dopiero potem gazownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale te minimum 50-100km na benie trzeba zrobić.

> Skądś te poprawne mapy komputer musi wziąć.

> Dopiero potem gazownik.

Znalazłem w necie taką kalibrację komputera

cyt.

-wyczyścić błędy z ECU

-odłączyć (-) akumulatora na 45 minut

-podłączyć (-) akumulatora

-umieścić kluczyk w stacyjce, załączyć w pozycję MAR na 90 sec.

-wyłączyć zapłon - kluczyk w pozycję STOP nie wyjmując ze stacyjki na 90 sec.

-uruchomić silnik na benzynie, nie dotykając gazu na 15 min.

-wyłączyć silnik i pozostawić na 10 min.

-uruchomić silnik na benzynie i udać się na jazdę z różnymi stylami - jazda stabilna, dynamiczna, małe, duże przyspieszenie.

Odłączyłem gaz poprzez wyjęcie bezpiecznika od lpg

Jutro przejade troche na pb, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w dalszym ciągu uważam że powinieneś zrobić reg gazu, nie wiem jaką masz tą instalkę, ja mam stag-4

> tutaj opisywałem swój problem na forum ac-gas. Zwróć uwagę na ostatnie zdanie w cytacie.

> pozdro

Też mam staga-4, wtryski magicjety, reduktor chyba tomasetto.

A ty umiesz to zrobić?

Co 3 dni bywam w pobliżu Bytomia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli masz staga to możemy zrobić reg. (mam kabel i soft tylko pod staga)

Dzięki za regulacje. 20.GIF

Diagnoza w końcu jest yay.gif

Zatkany katalizator sick.gif

Jak sie wykręci sonde przed katem to silnik wchodzi na obroty normalnie.

A jak tą za katem wykręciłem to z dziury po niej ledwo pyrka.

Używka 350, nowy 700 pad.gif

Nowe są razem z kolektorem wydechowym.

Chyba się nie da wyciąć starego i wstawić nowego za 150zł.

Czy katalizator z 1.2 pasuje do 1.4?

Co mówi EPR?

Bo nowe są tylko do 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.