Skocz do zawartości

C5 z normalny zawieszeniem.


walenty

Rekomendowane odpowiedzi

Od miesiąca jeżdzę swoją "nową" C5-ką z hydro i generalnie jestem rozczarowany zawieszeniem. Jeździłem samochodami na zwykłych sprężynowych zawieszeniach, które bardziej mi odpowiadały. Nie mówie, że jest złe ale te bujanie na boki na małych nierównościach mnie wkurza. Poza tym nie czuję się jeszcze pewnie w tym aucie ( zawieszenie + układ kierowniczy ),... nie to co w Stilo zlosnik.gif Może się jeszcze przyzwyczaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od miesiąca jeżdzę swoją "nową" C5-ką z hydro i generalnie jestem rozczarowany zawieszeniem.

> Jeździłem samochodami na zwykłych sprężynowych zawieszeniach, które bardziej mi odpowiadały.

> Nie mówie, że jest złe ale te bujanie na boki na małych nierównościach mnie wkurza. Poza tym

> nie czuję się jeszcze pewnie w tym aucie ( zawieszenie + układ kierowniczy ),... nie to co w

> Stilo Może się jeszcze przyzwyczaje.

Jak generalnie wygląda sprawa z awaryjnością c5? Elektronika się sypie? Nie wiem, może w przyszłości bym to przytulił, ale własnie tylko na zawiasie hydro. Fajna sprawa, że mozna to podnieść i wjechać na wysoki krawężnik, albo poturlać się po dziurach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko na zawiasie hydro. Fajna sprawa, że mozna to

> podnieść i wjechać na wysoki krawężnik

Rzeczywiście, czasem korzystam z tego że mogę podnieść i wjechać na wysoki krawężnik, aczkolwiek to tylko taki bajer, naprawdę, bez tego mógłbym się obejść, nie po to kupiłem hydro wink.gif

> albo poturlać się po dziurach

Trzeba mieć świadomość, że podniesienie zawieszenia utwardza go, z miękkiego robi się sprężyste i raczej nieprzyjemne przy większej prędkości, także owszem można podnieść żeby np. przejechać w głębokich koleinach oszczędzając miskę i tłumiki, ale raczej powoli. Terenówka do zabawy to na pewno nie będzie.

Główne zalety hydro dla mnie to jazda po zwykłych drogach, które przeważnie nie są idealnie równe. Fajnie tłumi pofalowania, umiarkowane nierówności - tutaj jest wrażenie, że "płynie" - ja to bardzo lubię.

Przy większych wertepach, uskokach - nie wytłumi tego idealnie, ale na pewno czuje się to w o wiele mniejszym stopniu niż w innych autach podobnej klasy. Ostatnio ktoś przewiózł mnie Vectrą i na tej samej trasie odczuwałem "uderzenia" w kręgosłup, czego w C5 w ogóle nie było.

Trzeba się przejechać i ocenić, na pewno nie każdy to polubi.

Ja lubię to, że się w nim dostojnie sunie, jest dobre wyciszenie, stabilny tor jazdy i komforcik.

Z innych zalet to stały prześwit bez względu na obciążenie.

No i sprężyna nie pęknie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzeczywiście, czasem korzystam z tego że mogę podnieść i wjechać na wysoki krawężnik, aczkolwiek to

> tylko taki bajer, naprawdę, bez tego mógłbym się obejść, nie po to kupiłem hydro

Dla mnie z kolei to najcenniejsza zaleta, bo parkuję tam gdzie inne osobówki nie parkują, a mam takich miejsc w pobliżu pracy i domu wiele, więc tutaj hydro idealnie ułatwia życie każdego dnia.

Komfort i zawsze identyczny prześwit z każdym obciążeniem także są bardzo fajne.

Generalnie z Twoją wypowiedzią się zgadzam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 4 lat jeżdzę takim Tourerem. Pukali mi się po głowie - po co kupuję, jak nie ma hydro... Olałem ich zlosnik.gif. Jak na razie zero problemów. Zawieszenie sprawuje się bardzo dobrze. Nie jest to ten sam komfort co w hydro, ale ostatnio dane mi było jeździć niemieckim-jedynie-słusznym autem wiadomo jakim i bez porównania C5 wygodniejszy.

Co do awaryjności zawieszenia - na razie 60 tys przebiegu, nic nie stuka, nie puka.

Co do reszty - był problem z teleskopem/siłownikiem klapy bagażnika. Musiałem wymienić, bo element pękł po trzech latach. Kląłem na francuskie dziadostwo póki nie zobaczyłem napisu na teleskopie "made in Germany" zlosnik.gif.

Generalnie - auto jak auto. Robi najważniejszą rzecz czyli jeździ. Problemów z nim nie mam. Pewnie jakieś Mondeo czy Inna Insignia lepsza (tak we wsi mówio). Ale póki co nie mam zamiaru rozstawać się z Cytryną ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki masz silnik? Jak pali?

Tez mam takie ustrojstwo pod strzecha .. 2.0 hdi 140 w turerze grinser006.gif na zwyklym zawiasie ... chodzi to fajnie ... troche duze generalnie przejechane 20 tys km i nic sie nie dzieje bo i pewnie nie ma po czym grinser006.gif

troche zaluje ze nie ma hydractiva ale i tak komfort jest i auto plynie ... ale to nie to samo palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.