gorpaw Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Witam Mam pytanie jak z montażem instalacji LPG do Forda Mondeo MK4 - rocznik 2010-2011. Czy jeżdzi ktoś z Was tym modelem Forda z instalacja LPG ? Jak pracuje ? Przymierzam sie do zakupu tego samochodu i założeniem instalacji LPG. Bardzo proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PWN Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Witam > Mam pytanie jak z montażem instalacji LPG do Forda Mondeo MK4 - rocznik 2010-2011. Czy jeżdzi ktoś > z Was tym modelem Forda z instalacja LPG ? Jak pracuje ? > Przymierzam sie do zakupu tego samochodu i założeniem instalacji LPG. Bardzo proszę o rady. Pytanie pierwsze jaka pojemność silnika która cię interesuje (1.6, 2.0?)? Pytanie drugie jaki jest kod silnika? Najważniejszy jest kod silnika. Niektóre silniki nie tolerują gazu (znaczy tolerują tak do 20 tys., aż do wypalenie gniazd zaworowych ), inne jeżdżą na gazie bez problemu. Zależy o jakiej pojemności silniku piszesz. W przypadku 2.0 duratec z lat 207-2010 tylko silniki o kodzie AOBC (informacja od producenta) bezproblemowo znoszą gaz. W przypadku innych np jak mój już gorzej. Musisz sprawdzić jak w przypadku silników z okresu produkcji o którym ty piszesz. W najnowszych silnikach (z lat 2011-12 kod silnika 2.0 ecoboost przystosowanego do gazu to TBBA Tyle teorii, w praktyce znam trzech taryfiarzy którzy założyli LPG z lubrykatorem do Mondeo z 2008-2010 do silników które nie są do tego przystosowane (inny kod silnika niż dedykowane do LPG) i jeżdżą... Z tym że jeden już wymienił gniazda zaworowe po około 25 tys. km, ale jak twierdzi i tak mu się opłaca, pozostali zbliżają się do 30 tys. i jeżdżą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Musisz sprawdzić jak w przypadku silników z okresu produkcji o którym ty piszesz. W najnowszych > silnikach (z lat 2011-12 kod silnika 2.0 ecoboost przystosowanego do gazu to TBBA EB i LPG ? to nie jest silnik z bezpośrednim wtryskiem ? > Tyle teorii, w praktyce znam trzech taryfiarzy którzy założyli LPG z lubrykatorem do Mondeo z > 2008-2010 do silników które nie są do tego przystosowane (inny kod silnika niż dedykowane do > LPG) i jeżdżą... Z tym że jeden już wymienił gniazda zaworowe po około 25 tys. km, ale jak > twierdzi i tak mu się opłaca, pozostali zbliżają się do 30 tys. i jeżdżą... tzn co robił konkretnie w tym silniku ? jeśli faktycznie wymieniał gniazda to wiesz może jaki to koszt ? może tylko regulację luzów robił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > EB i LPG ? to nie jest silnik z bezpośrednim wtryskiem ? > tzn co robił konkretnie w tym silniku ? > jeśli faktycznie wymieniał gniazda to wiesz może jaki to koszt ? > może tylko regulację luzów robił ? na przykładzie mitsubishi colta 1.1 lub 13 koszt wymiany gniazd to 1000zł + robocizna za zdjecieie i załozenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > na przykładzie mitsubishi colta 1.1 lub 13 koszt wymiany gniazd to 1000zł + robocizna za zdjecieie > i załozenie. rozumiem że wsadzają już utwardzane i jest spokój na amen ? trochę szukałem na temat LPG w duratec'u i nikt nie robił takiej wymiany, jeśli już do kończyło się na wymianie szklanek - regulacja luzów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorpaw Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Pytanie pierwsze jaka pojemność silnika która cię interesuje (1.6, 2.0?)? > Pytanie drugie jaki jest kod silnika? > Najważniejszy jest kod silnika. Niektóre silniki nie tolerują gazu (znaczy tolerują tak do 20 tys., > aż do wypalenie gniazd zaworowych ), inne jeżdżą na gazie bez problemu. > Zależy o jakiej pojemności silniku piszesz. W przypadku 2.0 duratec z lat 207-2010 tylko silniki o > kodzie AOBC (informacja od producenta) bezproblemowo znoszą gaz. W przypadku innych np jak mój > już gorzej. > Musisz sprawdzić jak w przypadku silników z okresu produkcji o którym ty piszesz. W najnowszych > silnikach (z lat 2011-12 kod silnika 2.0 ecoboost przystosowanego do gazu to TBBA > Tyle teorii, w praktyce znam trzech taryfiarzy którzy założyli LPG z lubrykatorem do Mondeo z > 2008-2010 do silników które nie są do tego przystosowane (inny kod silnika niż dedykowane do > LPG) i jeżdżą... Z tym że jeden już wymienił gniazda zaworowe po około 25 tys. km, ale jak > twierdzi i tak mu się opłaca, pozostali zbliżają się do 30 tys. i jeżdżą... Interesuje mnie silnik 2.0 145 KM - ale powiem szczerze nie wiem jaki kod silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Interesuje mnie silnik 2.0 145 KM - ale powiem szczerze nie wiem jaki kod silnika. to chyba duratec. wiec nie dygaj. normalna instalacja stag 300, reduktor ac r01 oraz wtryski Hana h2000. nie słyszałem zeby duratec miał problemy z lpg. do tych osob co mowia ze lpg na 20 tys km wysatarczy to jest to URBAN legend... niektóre firmy fabrycznie wstawiały słabe gniazda zaworowe np colt, czy na benzynie czy na LPG i tak siadały gniazda po 100 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.