Skocz do zawartości

Seat Ibiza 2004 - świeci kontrolka ABS


vendorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jak w temacie mam problemik z autem mojego taty, po naprawie osłony przegubu po wyjeździe z warsztatu zaświeciła się kontrolka ABS.

Niestety Tata zamiast zareklamować usługę odjechał.

Zakupiłem prosty interfejs VAG Viakena i polskim Vagiem zacząłem diagnozować.

W układzie ABS wyświetla się błąd:

301 Pompa odprowadzająca dla ABS V-39

brak osprzętu/nie związany ze sprzętem

Po jego wykasowaniu i jeździe próbnej i przekroczeniu 30 km/h bez naciskania pedału hamulca błąd pojawia się ponownie.

Przy małej prędkości testowałem każdy jeden czujnik w VAGu i wyszło mi, że przy tej piaście gdzie była naprawa czujnik fiksuje - więc go wymieniłem i całość elegancko wyczyściłem, już prędkości wszystkich kół są pokazywane prawidłowo.

Ale niestety wcześniejszy błąd znów się pojawił, więc przetestowalem wyjścia, samochód zapikał zapiszczał, zaświecił kontrolkami.

Na komputerze pojawił się komunikat:

Aktywne wyjście 512

Czujnik Halla-brak znacznika odniesienia

Po kliknięciu następny:

Aktywne wyjście 65535

uszkodzony moduł sterujący

Po przejściu w diagnozowanie sterownika magistrali CAN, pojawił się błąd:

1316 Sterownik ABS

Magistrala CAN brak sygnału

Po wejściu w diagnozowanie silnika, pojawił się błąd:

18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału

brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Drodzy koledzy i koleżanki co jest na rzeczy??

Czytałem, że zapowietrzony ABS może wywoływać błąd 301, ale jednak wydaje mi się, że to jakaś poważniejsza usterka.

Co mam sprawdzić??

Ratujcie mojego staruszka, zima idzie a On ABS nima.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro była naprawiana osłona przegubu to może został uszkodzony czujnik ABS.

No i właśnie ten czujnik wymieniłem o czym wspomniałem wcześniej, ale może trochę chaotycznie to opisałem.

>Wcześniej błędu nie było rozumiem.

No właśnie nie było.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak bezpieczniki są OK.

> PZDR VEN

bezpieczniki na aku też ?

Jesli jestes w 100% pewny, ze dochodzi napiecie do pompy na wtyczce do ABS'u to razcej bedzie ona do wymiany, ale to raczej bez schematu sie nie obejdzie

druga sprawa - sprawdzales w elementach wykonawczych/actuator test, czy przy probie uruchomienia pompy wtedy wskakuje blad ?

tutaj taki pomocniczy link:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00301

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bezpieczniki na aku też ?

Tak sprawdzałem, podobno częsta przypadłość w fabiach.

> Jesli jestes w 100% pewny, ze dochodzi napiecie do pompy na wtyczce do ABS'u

No tego to nie jestem pewien, ale muszę sprawdzić tak radzi Orochimaru.

> druga sprawa - sprawdzales w elementach wykonawczych/actuator test, czy przy probie uruchomienia

> pompy wtedy wskakuje blad ?

Powiem szczerze nie wiem. Vagiem bawiłem się pierwszy raz. Jak wrócę do domu to zapoznam się z podanym linkiem.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bezpieczniki zasilające ABS to nr 2 w skrzynce i paskowy nr 6 przy aku.

Te bezpieczniki też sprawdzałem i są ok.

> Sprawdź czy dochodzi prąd na pinach:

> 23 (czarno-szary) po stacyjce,

> 2 (czerwono-czarny) stały

Rozumie, że mam wziąć miernik i miezy "-" akumulatora sprawdzić czy pojawi się napięcie?

> i masy na pinach:

> 1 (brązowy),

> 5 (brązowo-czerwony).

A masy mam sprawdzić, czy między "-" na akumulatorze a pinami pojawia się potencjał??

Czy jeżeli na wszystkich pinach będzie wszystko w porządku to problemem będzie sterownik?

A jak sprawdzić samą pompę ABS??

PS. Dzięki za pomoc.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pompę sterownik powinien uruchomić na krótko podczas testu.

Testu robionego Vagiem czy podczas włączania zapłonu gdy są uruchamiane wszystkie systemy?

Może pytanie kuriozalne, ale już tyle się naczytałem, że powoli mam mętlik w głowie.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Test vagiem.

Teraz niestety nie dam rady porobić wszystkich pomiarów, jak tylko będę się mógł wyrwać to podjadę do ojczulka zbadam auto i zdam relację.

A jeszcze pytanko mam, czy można podać jakoś bezpośrednio napięcie do pompy ABS, aby sprawdzić czy jest ok??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odgrzewam kotleta.

Naprawione. Winnym jednak się okazał niestety bezpiecznik nr 6.

Najdziwniejsze jest to, że wcześniej go oglądałem, co prawda nie wykręcałem ale oglądałem.

Widocznie jak tata użytkował auto i po każdym uruchomieniu "iskrzyło" między przepalonymi płytkami bezpiecznika jego uszkodzenie ujawniło się.

Dzięki wielkie za wszelkie rady. Duże 20.GIF dla Was.

Edyta:

Aha ilu amperowy jest ten bezpiecznik i gdzie go można dostać?

Na chwilowy czas naprawiłem lutując ten bezpiecznik.

No najważniejsze co mogło być przyczyną przepalenia tego bezpiecznika?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.