Mavv Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 W zasadzie pytanie dotyczy wszystkich nowoczesnych diesli z CR i turbina. Moge tez zapytac na Francuskich, bo 1.6 TDCi i 1.6 HDi to te same motory Ale do rzeczy - jak bardzo zle na turbine wplywa odpalanie i gaszenie auta na bardzo krotkich dystansach, rzedu 500-1000m? Powiedzmy, ze auto w tygodniu robi wlasnie takie krotkie dystanse, a w weekend trasy 20-30km w jedna strone. Czy jest spora szansa, ze turbo sie szybko wysypie? Z drugiej strony - sasiedzi kupili sobie Volvo V50, rocznik 2010, wlasnie silnik 1.6D (nie wiem dokladnie, jakie tam silniki sa). jak narazie auto najczesciej robi bardzo krotkie dystanse (od kilksuset metrow do kilku kilometrow). I tak od roku. Narazie z autem nie dzieje sie nic. Czy rok, to za krotko, zeby zarznac turbine w nowym dieslu? Jak to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Jak to jest? IMVHO jak nie zmuszasz turbiny do krecenia sie bardzo szybko, to nie powinno byc problemu... Ja tam na takich odcinkach jeszcze nigdy 2k rpm nie przekroczylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Z drugiej strony - sasiedzi kupili sobie Volvo V50, rocznik 2010, wlasnie silnik 1.6D (nie wiem > dokladnie, jakie tam silniki sa). To samo co 1,6tdci w Fiordach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > IMVHO jak nie zmuszasz turbiny do krecenia sie bardzo szybko, to nie powinno byc problemu... > Ja tam na takich odcinkach jeszcze nigdy 2k rpm nie przekroczylem No raczej takie prędkości obrotowe nie będą osiągane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > To samo co 1,6tdci w Fiordach . Czyli PSA robi silniki do wszystkich? Globalizacja, Panie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Czyli PSA robi silniki do wszystkich? > Globalizacja, Panie... Yep. Jako ciekawostkę powiem Ci, że do Suzuki SX4 silnik 1,6 też jest produkowany przez PSA . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Yep. Jako ciekawostkę powiem Ci, że do Suzuki SX4 silnik 1,6 też jest produkowany przez PSA . A wracając do tematu - tak krótkie odcinki nie zajadą turbinki pod warunkiem, że auto nie będzie kręcone wysoko? Mówiąc ogólnie. Bo mozna pewnie trafić na silnik, który padnie po pierwszych 10.000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Jak to jest? To jest tak w 1,6 w okresie dlugoterminowym 450 funtow + regeneracja turbiny, wymiana oleju, naprawa egr Jak sie szybko zorientujesz to skonczy sie tylk na 450 funach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > To jest tak w 1,6 w okresie dlugoterminowym > 450 funtow + regeneracja turbiny, wymiana oleju, naprawa egr > Jak sie szybko zorientujesz to skonczy sie tylk na 450 funach. Znaczy się pad turbiny będzie na 100%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Znaczy się pad turbiny będzie na 100%? Pad dpf a pozniej jak bedziesz jezdzil na rzadkim oleum to i reszta sie posypie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Pad dpf a pozniej jak bedziesz jezdzil na rzadkim oleum to i reszta sie posypie. DFP miałby szansę się wypalić raz w tyg. Pewnie jako zestaw startowy to wymiana oleju na połsyntetyK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > DFP miałby szansę się wypalić raz w tyg. Pewnie jako zestaw startowy to wymiana oleju na > połsyntetyK? Trzeba o to zadbac i pamietac a bedzie Poczytaj o tez sitku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Trzeba o to zadbac i pamietac a bedzie > Poczytaj o tez sitku. Jakim sitku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Jakim sitku? Jak kupisz 1,6 tdci to sie dowiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Jak kupisz 1,6 tdci to sie dowiesz Hmm, wolę wiedziec, zanim kupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Hmm, wolę wiedziec, zanim kupię google "sitko 1,6 tdci" i masz lektury na kilk tyg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 I co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Cały czas czyta o sitku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Cały czas czyta o sitku Rzuciłem okiem na kilka wątków. Bez zagłębiania się. Mam jeszcze trochę czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Rzuciłem okiem na kilka wątków. Bez zagłębiania się. Mam jeszcze trochę czasu Jakby coś pytaj - ja już przerabiałem temat (skończyło się na wymianie silnika). Krótko mówiąc - jeździ się tym fajnie ale zdecydowałbym się ponownie na zakup wyłącznie mając 100% pewność przebiegu i historię serwisowania częstszego niż zaleca producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Jakby coś pytaj - ja już przerabiałem temat (skończyło się na wymianie silnika). Ała, jaki koszt? > Krótko mówiąc - jeździ się tym fajnie ale zdecydowałbym się ponownie na zakup wyłącznie mając 100% > pewność przebiegu i historię serwisowania częstszego niż zaleca producent Jak pisałem wcześniej - nie wczytywałem się za bardzo. Generalnie to sitko jest w układzie smarowania turbinki? Z tego, co czytałem, to trzeba pół auta rozebrać, żeby się dostac do tej śrubki z sitkiem (demontaż wydechu). Jak często należy do niego zaglądać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > A wracając do tematu - tak krótkie odcinki nie zajadą turbinki pod warunkiem, że auto nie będzie > kręcone wysoko? Mówiąc ogólnie. Bo mozna pewnie trafić na silnik, który padnie po pierwszych > 10.000km Turbosprężarki zazwyczaj zabija temperatura i/lub brak smarowania. Tak więc, po dłuższej hardcorowej jeździe lub po prostu po jeździe autostradą warto jest turbosprężarkę wystudzić przez np. minutę. Jeżeli jednak po zjeździe z autostrady masz przed zgaszeniem samochodu do pokonania 5km drogi z prędkością 80km/h na wysokim biegu to nie musisz się studzeniem martwić - turbosprężarka zdąży wystygnąć . Brak smarowania może być spowodowany rzadką wymianą oleju (to jest dosyć istotne), lub problemami z jej smarowaniem - w przypadku 1,6 PSA coś tam, gdzieś tam się zapycha blokując dopływ oleju do turbosprężarki, ale to musisz poszukać, bo nie wiem dokładnie w czym był problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Turbosprężarki zazwyczaj zabija temperatura i/lub brak smarowania. > Tak więc, po dłuższej hardcorowej jeździe lub po prostu po jeździe autostradą warto jest > turbosprężarkę wystudzić przez np. minutę. Jeżeli jednak po zjeździe z autostrady masz przed > zgaszeniem samochodu do pokonania 5km drogi z prędkością 80km/h na wysokim biegu to nie musisz > się studzeniem martwić - turbosprężarka zdąży wystygnąć . Spoko, do zrobienia. > Brak smarowania może być spowodowany rzadką wymianą oleju (to jest dosyć istotne), lub problemami z > jej smarowaniem - w przypadku 1,6 PSA coś tam, gdzieś tam się zapycha blokując dopływ oleju do > turbosprężarki, ale to musisz poszukać, bo nie wiem dokładnie w czym był problem. Sitko w śrubce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Ała, jaki koszt? Koło 5 tys pln (w tym wymieniona turbina na regenerowaną) > Jak pisałem wcześniej - nie wczytywałem się za bardzo. Generalnie to sitko jest w układzie > smarowania turbinki? Tak - jak się przytka turbina pada Z tego, co czytałem, to trzeba pół auta rozebrać, żeby się dostac do tej > śrubki z sitkiem (demontaż wydechu). > Jak często należy do niego zaglądać? Myślę, że co 50 tys km będzie OK (do tego płukanie smoka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Koło 5 tys pln (w tym wymieniona turbina na regenerowaną) Pewnie podobny koszt byłby tu na wyspie. > Tak - jak się przytka turbina pada > Z tego, co czytałem, to trzeba pół auta rozebrać, żeby się dostac do tej > Myślę, że co 50 tys km będzie OK (do tego płukanie smoka) W moim przypadku raz na okres posiadania auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.