Jerzyk_ Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 silnik 1.4 na osprzęcie 1.2 16V na zimnym, zaraz po odpaleniu chodzi "nerwowo" po 1 min juz jest równo i ładnie i tak mniej więcej do 80C, potem wolne obroty falują ok. 300-1300 obr (silnik często gaśnie, zwłaszcza w korkach) 1. filtr stożkowy na "kibel" rurce (na filtr założona osłona term) 2. przepustnica była 1.2 teraz 1.6 , na obu tak samo się dzieje (mycie, czyszczenie nie pomaga) 3. czujnik temp zmieniony 4. na benzynie i gazie to samo niby mógłbym podkręcić przepustnicę ale wolę znaleźć problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > silnik 1.4 na osprzęcie 1.2 16V > na zimnym, zaraz po odpaleniu chodzi "nerwowo" po 1 min juz jest równo i ładnie i tak mniej więcej > do 80C, potem wolne obroty falują ok. 300-1300 obr (silnik często gaśnie, zwłaszcza w korkach) > 1. filtr stożkowy na "kibel" rurce (na filtr założona osłona term) > 2. przepustnica była 1.2 teraz 1.6 , na obu tak samo się dzieje (mycie, czyszczenie nie pomaga) > 3. czujnik temp zmieniony > 4. na benzynie i gazie to samo > niby mógłbym podkręcić przepustnicę ale wolę znaleźć problem lapie lewe powietrze. szczelne masz polaczenie z serwem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > lapie lewe powietrze. szczelne masz polaczenie z serwem?? tego nie sprawdzałem (jutro postaram się zerknać) a nie powinien wtedy głupieć w całym zakresie temp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etiopczyk12 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > tego nie sprawdzałem (jutro postaram się zerknać) > a nie powinien wtedy głupieć w całym zakresie temp ? Sprawdz kolektor ssącu na szczelność jedna z wielu przyczyn,potem map sensor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > Sprawdz kolektor ssącu na szczelność jedna z > wielu przyczyn,potem map sensor. odłączyłem serwo, pochłaniacz par itd zatykałem króćce i brak zmian podłączyłem pod kompa i sonda nie pracuje na wolnych obrotach (własciwie to prawie nie pracuje, rzadko kiedy się przebudzi) spryskałem plakiem miejsca łączenia kolektora, czujników itp i brak efektów jedynie spryskanie filtra na dolocie stabilizowało obroty czy sonda ma włączone podgrzewanie cały czas czy tylko na początku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > odłączyłem serwo, pochłaniacz par itd zatykałem króćce i brak zmian > podłączyłem pod kompa i sonda nie pracuje na wolnych obrotach (własciwie to prawie nie pracuje, > rzadko kiedy się przebudzi) > spryskałem plakiem miejsca łączenia kolektora, czujników itp i brak efektów > jedynie spryskanie filtra na dolocie stabilizowało obroty > czy sonda ma włączone podgrzewanie cały czas czy tylko na początku ? nieszczelny dolot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > nieszczelny dolot jak zdejmę dolot i zostanie sama przepustnica to tez faluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > jak zdejmę dolot i zostanie sama przepustnica to tez faluje omg. jaki ty nie kumaty. wlasnie chodzi o to, ze apie powietrze miedzy przepustnica a glowica. takie powietrze, na ktore silnik krokowy nie ma wplywu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > omg. jaki ty nie kumaty. wlasnie chodzi o to, ze apie powietrze miedzy przepustnica a glowica. > takie powietrze, na ktore silnik krokowy nie ma wplywu... nie łapie tam powietrza, wypsikałem dookoła testerem od gazu i nigdzie nie zaciągnęło piany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > nie łapie tam powietrza, wypsikałem dookoła testerem od gazu i nigdzie nie zaciągnęło piany Z tego co piszesz to bym zgadywał, że lambda wyzionęła ducha i mu się trochę adaptacja rozjechała z jej powodu. Bo na wolnych na zagrzanym powinna korekta non-stop chodzić. Nie pamiętam, czy program tzoka pokazuje parametry adaptacji dla 18FD (taki komp masz zakładam), ale na pewno można tym programem zresetować adaptację (jeżeli mnie pamięć nie myli, to w przypadku 18FD odpinanie od aku nie resetuje tych parametrów). Jeżeli reset pomoże to szukaj dobrej lambdy. A nieszczelności swoją drogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 jest częsciowy sukces sonda była walnięta (raz działała raz nie), mniej więcej od 80C już nie działała reset programem tzok'a zrobiony (swoją drogą program super ) i niby adaptacja zrobiona, obroty trzyma bardzo równo, problem zaczyna się przy włączaniu świateł mijania (czyli zaczyna się falowanie), inne odbiorniki: radio ze wzmacniaczem, nawiew max itp nie powodują problemów (alternator 65A) czy to może być problem z jakaś wspólną masą, brudnymi stykami czy altek za słaby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 w sumie temat opanowany może komuś się przyda - zresetowałem (kilka razy) kalibrację krokowca (program IAW) - założyłem podgrzewanie przepustnicy - uszczelniłem taką masa plastyczną krokowca i TPS (mam przpeustnice z "wtopionymi" czujnikami, wydawało mi się że krokowiec syczy, po dociśnięciu przestawał) - dolałem dodatku do PB do wtrysków - zmieniłem postojówki i żarówki na ledy (żeby zmniejszyc pobór prądu i obciążenie altka) - wyregulowałem położenie przepustnicy wcześniej próbowałem robić te rzeczy po kolei (zwłaszcza pkt 1,2 i ostatni), zrobienie wszystkich naraz rozwiązało problem całkowicie skończyło się też szarpanie w czasie jazdy na 2 biegu po puszczeniu gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.