Skocz do zawartości

falują wolne obroty - gasnie


Jerzyk_

Rekomendowane odpowiedzi

silnik 1.4 na osprzęcie 1.2 16V

na zimnym, zaraz po odpaleniu chodzi "nerwowo" po 1 min juz jest równo i ładnie i tak mniej więcej do 80C, potem wolne obroty falują ok. 300-1300 obr (silnik często gaśnie, zwłaszcza w korkach)

1. filtr stożkowy na "kibel" rurce (na filtr założona osłona term)

2. przepustnica była 1.2 teraz 1.6 , na obu tak samo się dzieje (mycie, czyszczenie nie pomaga)

3. czujnik temp zmieniony

4. na benzynie i gazie to samo

niby mógłbym podkręcić przepustnicę ale wolę znaleźć problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik 1.4 na osprzęcie 1.2 16V

> na zimnym, zaraz po odpaleniu chodzi "nerwowo" po 1 min juz jest równo i ładnie i tak mniej więcej

> do 80C, potem wolne obroty falują ok. 300-1300 obr (silnik często gaśnie, zwłaszcza w korkach)

> 1. filtr stożkowy na "kibel" rurce (na filtr założona osłona term)

> 2. przepustnica była 1.2 teraz 1.6 , na obu tak samo się dzieje (mycie, czyszczenie nie pomaga)

> 3. czujnik temp zmieniony

> 4. na benzynie i gazie to samo

> niby mógłbym podkręcić przepustnicę ale wolę znaleźć problem

lapie lewe powietrze. szczelne masz polaczenie z serwem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdz kolektor ssącu na szczelność jedna z

> wielu przyczyn,potem map sensor.

odłączyłem serwo, pochłaniacz par itd zatykałem króćce i brak zmian

podłączyłem pod kompa i sonda nie pracuje na wolnych obrotach (własciwie to prawie nie pracuje, rzadko kiedy się przebudzi)

spryskałem plakiem miejsca łączenia kolektora, czujników itp i brak efektów

jedynie spryskanie filtra na dolocie stabilizowało obroty

czy sonda ma włączone podgrzewanie cały czas czy tylko na początku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odłączyłem serwo, pochłaniacz par itd zatykałem króćce i brak zmian

> podłączyłem pod kompa i sonda nie pracuje na wolnych obrotach (własciwie to prawie nie pracuje,

> rzadko kiedy się przebudzi)

> spryskałem plakiem miejsca łączenia kolektora, czujników itp i brak efektów

> jedynie spryskanie filtra na dolocie stabilizowało obroty

> czy sonda ma włączone podgrzewanie cały czas czy tylko na początku ?

nieszczelny dolot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> omg. jaki ty nie kumaty. wlasnie chodzi o to, ze apie powietrze miedzy przepustnica a glowica.

> takie powietrze, na ktore silnik krokowy nie ma wplywu...

nie łapie tam powietrza, wypsikałem dookoła testerem od gazu i nigdzie nie zaciągnęło piany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie łapie tam powietrza, wypsikałem dookoła testerem od gazu i nigdzie nie zaciągnęło piany

Z tego co piszesz to bym zgadywał, że lambda wyzionęła ducha i mu się trochę adaptacja rozjechała z jej powodu. Bo na wolnych na zagrzanym powinna korekta non-stop chodzić. Nie pamiętam, czy program tzoka pokazuje parametry adaptacji dla 18FD (taki komp masz zakładam), ale na pewno można tym programem zresetować adaptację (jeżeli mnie pamięć nie myli, to w przypadku 18FD odpinanie od aku nie resetuje tych parametrów). Jeżeli reset pomoże to szukaj dobrej lambdy. A nieszczelności swoją drogą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest częsciowy sukces

sonda była walnięta (raz działała raz nie), mniej więcej od 80C już nie działała

reset programem tzok'a zrobiony (swoją drogą program super claps.gif) i niby adaptacja zrobiona, obroty trzyma bardzo równo, problem zaczyna się przy włączaniu świateł mijania (czyli zaczyna się falowanie), inne odbiorniki: radio ze wzmacniaczem, nawiew max itp nie powodują problemów (alternator 65A)

czy to może być problem z jakaś wspólną masą, brudnymi stykami czy altek za słaby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

w sumie temat opanowany może komuś się przyda

- zresetowałem (kilka razy) kalibrację krokowca (program IAW)

- założyłem podgrzewanie przepustnicy

- uszczelniłem taką masa plastyczną krokowca i TPS (mam przpeustnice z "wtopionymi" czujnikami, wydawało mi się że krokowiec syczy, po dociśnięciu przestawał)

- dolałem dodatku do PB do wtrysków

- zmieniłem postojówki i żarówki na ledy (żeby zmniejszyc pobór prądu i obciążenie altka)

- wyregulowałem położenie przepustnicy

wcześniej próbowałem robić te rzeczy po kolei (zwłaszcza pkt 1,2 i ostatni), zrobienie wszystkich naraz rozwiązało problem całkowicie

skończyło się też szarpanie w czasie jazdy na 2 biegu po puszczeniu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.