tosh79 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Witajcie Ostanimi czasy bardzo rzadko przejawiam skłonność do wypowiadania się na tym zacnym forum (tylko z powodu braku czasu, uwierzcie, ale czuję pewną pustkę, wiecie jak było wcześniej...), niemniej jednak chciałbym opisać pewną przypadłość, jaka nawiedziała mój poczciwy pojazd ostanimi czasy. Mą piękna Astrę od dłuższego czasu męczył problem niespodziewanego zgaśnięcia (na skrzyżowaniu, podczas postoju, w czasie jazdy...), objawiało się to wyeksponowaniem błędu 42. Po analizie schematu elektrycznego (i konsultacjach z Orochimaru podmieniłem MAP sensor i było nieco lepiej, niemniej jednak problem pozostał (pojawiał sie inny kod błędu, niestety nie pamiętam). W wyniku konsultacji z w/w zaopatrzyłem się w inne ECU od stosownego modelu (kod sterownika PH), w międzyczasie zanabyłem moduł zapłonowy HUCO (poprzedni Beru-jak się później okazało, przeżył bezawaryjnie 5 lat...). PO wymianie modułu zapłonowego na nowy wyjeźdzam zadowolony (podpięty inny ECU), silnik gaśnie po przebyciu ok 400 metrów...W bólach i po wielu próbach silnik zdecydował się podjąć pracę, przeturlałem się do najbliższego parkingu i spokojnie zamieniłem "inny" ECU na ten, który zamontowany był do mojego wozu 19 lat temu. Konkluzja: walnięty był moduł zapłonowy, przy okazji okazało się, że walnięty był również pożyczony ECU (nie utrzymywał wolnych obrotów). Wnioski ( z 6-letniej eksploatacji C16 NZ): jeśli zdjęcie i założenie wtyczek na module zapłonowym skutkuje mozliwościa uruchomienia silnika, padnięty jest moduł zapłonowy (opisywałem kiedyś dokładnie taką przypadłość). Jeśli podczas jazdy silnik bez powodu zgaśnie, a można go uruchomić po kilku próbach (tak robiłem, mogę dokładnie opisać okoliczności), winny jest również moduł zapłonowy. Zalecenia: Moduł zapłonowy w tym silniku powinin znajdować się jak najdalej od silnika, w niedługim czasie zamieszczę zdjęcia stosownej przeróbki... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Nie chcę mówić słów: a nie mówiłem, że to moduł... Po swoich doświadczeniach ze swoim wozem, od razu wskazałem Ci winnego, ale nie byłbyś Sobą gdybyś nie pokombinował. Gratki z usunięcia usterki i pozdrawiam. PS. Dzięki za ostatnie... PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Niestety u mnie też się powoli zaczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eRd Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 > Ostanimi czasy bardzo rzadko przejawiam skłonność do wypowiadania się na tym zacnym forum Nie da się ukryć, że nam też Ciebie brakuje Sam też niewiele się ostatnio udzielam, ale za to czytam chętnie W razie czego gdybyś kiedyś był w pobliżu to zapraszam na diagnozę. Coś mi się w astrze tłucze z przodu z prawej strony na drobnych nierównościach - bardzo irytujące i u dwóch mechaników na podnośniku nie zlokalizowano przyczyny (może maglownica ?). Kazali jeździć, ale strasznie mnie to wkurza. Kolejna rzecz to chyba zmęczony kompensator, bo po nocy (chłodnej) głośno słychać zawór przez jakiś czas. Zjawisko narasta czym zimniej na zewnątrz. To tak OT. Bardzo się cieszę, że znalazłeś usterkę. Zazwyczaj najtrudniejsze do znalezienia są te, które można naprawić w minutę Nie byłbyś sobą gdybyś nie zgłębił tematu do całkowitego wyczerpania Czekamy w takim razie na zdjęcia. Obstawiam, że moduł jest stabilnie zamocowany i z konkretnym radiatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczepan777 Napisano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Natrafiłem przypadkiem na ten wątek i chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami właśnie w temacie nagłego gaśnięcia bez powodu. Moja astra c14nz właściwie od chwili zakupu, czyli juz od prawie 6 lat, lubiła sobie zgasnąć i potem przez pare minut nie chciała odpalić, ale zawsze po tych paru chwilach pojechałem dalej. Usterka nie była bardzo uciążliwa, bo działo sie to góra 3-4 razy w miesiącu przy prawie codziennej jeździe, i częściej w lecie niż w zimie. Ale postanowiłem spróbować coś z tym zrobić, bo czasem jak zgasła na środku skrzyżowania to nie było ciekawie. Wymiana kabli,świec kopułki, silniczka krokowego nic nie dały. Lokalny mechanik doradził wymiane pompy paliwa, ale to tez nic nie dało. Inny mechanik znowu stwierdził ze to musi być czujnik halla, i za jego radą wymieniłem cały aparat zapłonowy, na używkę oczywiście. A i tak czasem astra gasła. Już miałem dać sobie spokój, ale przeczytałem gdzieś ze takie objawy moze dawać tez moduł zapłonowy i wymieniłem go juz sam. Na nawy zamiennik toprana, bo lepsze firmy kosztowały tyle co cały silnik do mojego staruszka. I już dwa lata od tej wymiany i astra ani razu nie zgasła sama z siebie. A wymieniłem wcześniej tyle innych rzeczy pompe, aparat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 Padnięty moduł zapłonowy to chyba jedna z najczęstrzych przyczyn dziwnych objawów gaśnięcia AF w wieku 10+ ale niekoniecznie przyczyną musi być sam moduł czasami może do tego dojśc cewka zapłonowa bądz wspomniany czujnik halla w aparacie zapłonowym. Na działającym silniku ciężko jest ustalić przyczynę gaśnięcia pojazdu w naj mniej odpowiednich momentach. Najłatwiej było by takową usterkę zdiagnozować jak to powiadają uczeni mechanicy gdyby auto calkowicie stanęło lub też metodą eliminacji podmeniania w/w elementów. Niepowiem że też byłem w sumie to moja asterka miała tą przypadłośc ale dzięki kolegom z forum szybko się udalo zdiagnozować i usunąc problem za niewielkie pieniążki Też został zamntowany w troszeczkę innym miejscu nieopodal oorginalnej lokalizacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.