Skocz do zawartości

Alfa Romeo GT (2.0) - co z tym autem jest nie tak?


Rekomendowane odpowiedzi

Tak mi ostatnio po głowie chodzi ten model icon_rolleyes.gif. Pamiętam jak freeco miał masakrę ze swoją GT i obawiam się, że ja nie mam tyle cierpliwości zlosnik.gif.

Jakie wady ma ten samochód hmm.gif? Czy faktycznie jest to tak nieudany model, czy poprostu freeco miał jakiś pechowy egzemplarz icon_rolleyes.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mi ostatnio po głowie chodzi ten model . Pamiętam jak freeco miał masakrę ze swoją GT i

> obawiam się, że ja nie mam tyle cierpliwości .

> Jakie wady ma ten samochód ? Czy faktycznie jest to tak nieudany model, czy poprostu freeco miał

> jakiś pechowy egzemplarz ?

U mnie było kilka powodów awarii pierwszy to niedbała produkcja , a zaraz potem ASO (jedno naprawiali inne zaraz padało).

Większość pseudo fachowców z AK twierdziło że nie umiem jeździć i psuję pad.gif .

Miałem MJTD i było naprawdę dramatyczne. Ogólnie GT nie jest najgorsza Alfą ze stajni , ale trzeba się liczyć z problemami.

2.0 JTS to po pierwsze spore spalanie oraz często problemy prawidłową pracą elektroniki silnika.

Obecnie sam szukam GT 3.2V6 . GT jeździło mi się najlepiej ze wszystkich AR jakie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie sam szukam GT 3.2V6 . GT jeździło mi się najlepiej ze wszystkich AR jakie miałem.

Często w testach tego modelu można przeczytać że jest mocno podsterowne.

Możesz potwierdzić/zaprzeczyć?

Możesz tak z grubsza wymienić z czym miałeś problemy w tym aucie?

Możesz pominąć to co dotyczy diesla, bo ja takiego silnika i tak bym nie wybrał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Często w testach tego modelu można przeczytać że jest mocno podsterowne.

> Możesz potwierdzić/zaprzeczyć?

Miałem zawias KONI więc nie powiem że było źle, ale do ideału daleko.

> Możesz tak z grubsza wymienić z czym miałeś problemy w tym aucie?

Lepiej nie pytaj cała strona A4 wink.gif praktycznie ze wszystkim.

> Możesz pominąć to co dotyczy diesla, bo ja takiego silnika i tak bym nie wybrał

Nie miałem wyboru podobno angryfire.gif

Ogólnie nie jest to zly samochód . Ja trafiłem źle i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepiej nie pytaj cała strona A4 praktycznie ze wszystkim.

Były to awarie AWARIE, czy raczej rzeczy które sprawiają że Ci się odechciewa jeździć tym autem? Np, zegary nie działały i nie było mocnych na ich naprawę, albo miałeś 10 alternatorów? zlosnik.gif

Ja myślę tylko V6, ale przyznam uczcicie że tylko z powodu opisywanej na forach bezawaryjności tego silnika.

Być może nastawiam się niepotrzebnie na V6 i podobnie niezawodne są inne silniki benzynowe? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Były to awarie AWARIE, czy raczej rzeczy które sprawiają że Ci się odechciewa jeździć tym autem?

> Np, zegary nie działały i nie było mocnych na ich naprawę, albo miałeś 10 alternatorów?

> Ja myślę tylko V6, ale przyznam uczcicie że tylko z powodu opisywanej na forach bezawaryjności tego

> silnika.

> Być może nastawiam się niepotrzebnie na V6 i podobnie niezawodne są inne silniki benzynowe?

Głównie awarie dotyczyły silnika i osprzętu . Były też trzy sprzęgła (pierwsze po 100km drugie zalał olej z silnika trzecie spalili w ASO).

Z elektroniką nie miałem problemów chociaż GT miewają np z szybami.

Zawieszenie tył miałem wymieniane amorki, przód chyba wszystko co się dało .

Turbiny miałem trzy.

Wymieniali mi przednią szybę, tylną wycinali bo była krzywo wklejona i uderzała o karoserię.

Padł mi akumulator po roku. Stanęły (kilka razy) zaciski przednie na prowadnicach.

No i numer roku w który nawet ASO nie chciało uwierzyć pękł mi pasek rozrządu oslabiony.gif samochód był po gwarancji i przeglądzie 60kkm (miałem przedłużoną na koszt FAP do 3lat).

Kosztowało mnie to duuuużo kasy poleciały zawory i hydrauliczne regulatory/szkalnki. Koszt jednego to ponad 1000 zł , a jest 16 hehe.gif

Miałem farta pękło tylko 5 i 7 zaworów krzywych. icon_eek.gif

To tylko niektóre awarie nie chce mi się dalej pisać.

Jednak mam zamiar kupić GT 3.2 V6 naprawdę jeździ się tym super jak dla mnie.

Omijaj dużym łukiem benzyny od AR jedynie V6 jest "bezpieczne" .

Miałem dwie V6 i naprawdę super silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak się zapytam, jak Ci się jeździ Julką?

> Jakieś awarie? Ostatnio trochę czytam o tym aucie i zdania są podzielone...chyba zależy od

> egzemplarza...

Ogólnie nie dorasta do pięt poprzednim AR. Plastik bombastik zlosnik.gif

Głośne zawieszenie kiepskie prowadzenie na nierównościach tył robi co chce i słabe silniki bez brzmienia oslabiony.gif

Na razie się nie psuje oby tak dalej. MiTo była OK! myślę że tu też będzie poprawnie z awaryjnością.

Samochód nie wart ceny nawet po rabacie.

Tak naprawdę żałuję ze kupiłem. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie nie dorasta do pięt poprzednim AR. Plastik bombastik

> Głośne zawieszenie kiepskie prowadzenie na nierównościach tył robi co chce i słabe silniki bez

> brzmienia

> Na razie się nie psuje oby tak dalej. MiTo była OK! myślę że tu też będzie poprawnie z

> awaryjnością.

> Samochód nie wart ceny nawet po rabacie.

> Tak naprawdę żałuję ze kupiłem.

Hmmm... To zbiłeś mnie z tropu oslabiony.gif

Testowałem przez weekend wersję 170km, wydawała mi się całkiem żwawa. Brzmienia istotnie nie było ale ogólnie wrażenie pozytywne.

"Mój" egzemplarz wyposażony był w pakiet sportowy i zawieszenie zdawało się pracować dość sensownie, co prawda nie sprawdzałem jej prowadzenia po wybojach w zakręcie, na równej drodze zachowywało się dość przewidywalnie.

Jako, że przez weekend to wiele o samochodzie nie można się dowiedzieć chciałem zapytać o opinie codziennego użytkownika. Pocieszyłeś mnie trochę bezawaryjnością bo tu zdania są bardzo podzielone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm... To zbiłeś mnie z tropu

> Testowałem przez weekend wersję 170km, wydawała mi się całkiem żwawa. Brzmienia istotnie nie było

> ale ogólnie wrażenie pozytywne.

> "Mój" egzemplarz wyposażony był w pakiet sportowy i zawieszenie zdawało się pracować dość

> sensownie, co prawda nie sprawdzałem jej prowadzenia po wybojach w zakręcie, na równej drodze

> zachowywało się dość przewidywalnie.

> Jako, że przez weekend to wiele o samochodzie nie można się dowiedzieć chciałem zapytać o opinie

> codziennego użytkownika. Pocieszyłeś mnie trochę bezawaryjnością bo tu zdania są bardzo

> podzielone...

wszystko zależy z czym się porównuje. Jeżeli kolega porównuje ze starszymi Alfami V6, to faktycznie pewnie Julka wypada blado. A mnie, w porównaniu z Fiatem Bravo, wersją 1.4 MA jeździło się świetnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie nie dorasta do pięt poprzednim AR. Plastik bombastik

> Głośne zawieszenie kiepskie prowadzenie na nierównościach tył robi co chce i słabe silniki bez

> brzmienia

> Na razie się nie psuje oby tak dalej. MiTo była OK! myślę że tu też będzie poprawnie z

> awaryjnością.

> Samochód nie wart ceny nawet po rabacie.

> Tak naprawdę żałuję ze kupiłem.

jakie masz spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm... To zbiłeś mnie z tropu

> Testowałem przez weekend wersję 170km, wydawała mi się całkiem żwawa. Brzmienia istotnie nie było

> ale ogólnie wrażenie pozytywne.

Nie pisałem że to straszny wół , ale ta turbo dziura i brak elastyczności............. frown.gif

> "Mój" egzemplarz wyposażony był w pakiet sportowy i zawieszenie zdawało się pracować dość

> sensownie, co prawda nie sprawdzałem jej prowadzenia po wybojach w zakręcie, na równej drodze

> zachowywało się dość przewidywalnie.

Nie mam pakietu sport , ale różnica jest tylko w długości sprężyn zlosnik.gif . Na równej

drodze zachowuje się prawidłowo , spróbuj wjechać w łuk na nie do końca równej drodze.

> Jako, że przez weekend to wiele o samochodzie nie można się dowiedzieć chciałem zapytać o opinie

> codziennego użytkownika. Pocieszyłeś mnie trochę bezawaryjnością bo tu zdania są bardzo

> podzielone...

Jako samochód obecnych czasów jest prawidłowy jako Alfa Romeo to tragedia.

Tak jak pisałem nie dorasta do pięt starszym modelom. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako samochód obecnych czasów jest prawidłowy jako Alfa Romeo to tragedia.

Ten samochód imho trzeba rozpatrywać po prostu jako współczesny kompakt. Do porównania z Golfem czy innym Megane, nic więcej. Ma trochę więcej bajerów (DNA) czy mocniejsze silniki niż tańsze kompakty, ale to tyle.

> Tak jak pisałem nie dorasta do pięt starszym modelom.

Jakim? Guliettę należy porównywać chyba ze 147? Moim zdaniem jest lepsza chyba pod każdym względem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten samochód imho trzeba rozpatrywać po prostu jako współczesny kompakt. Do porównania z Golfem czy

> innym Megane, nic więcej. Ma trochę więcej bajerów (DNA) czy mocniejsze silniki niż tańsze

> kompakty, ale to tyle.

Ale i Golf i Megane mają akurat mocniejsze silniki zlosnik.gif

Właściwie to ciężko na rynku europejskim znaleźć kompakty nie z rodziny Fiata, które mają słabsze silniki zlosnik.gif

W grupie PSA może tylko, chociaż pewny nie jestem bo rynku nie śledzę niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Na równej drodze zachowuje się prawidłowo , spróbuj wjechać w łuk na nie do końca równej drodze.

Parę tygodni temu był taki mini test redakcyjny w Automaniaku w TVN Turbo: Giulietta, Civic i Focus.

Był test szybkiego przejazdu w łuku po rozłożonych poprzecznych garbach.

Julka wyleciała z drogi, najlepiej wyszło w Civicu, ale ma belkę skrętną.

Może jest jeszcze ten odcinek w TVNPlayer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale i Golf i Megane mają akurat mocniejsze silniki

Nie chodzi mi o to, że jest to najmocniejszy kompakt, bo nie jest i znajdziesz kilka innych mocniejszych od Julki QV.

Chodzi mi o to, że najsłabszy silnik benzynowy w tym samochodzie (diesle mnie nie interesują z zasady zlosnik.gif) ma 120KM i poniżej 10s do setki, do tego system DNA, a w nim tryb D. Po prostu jest to samochód o odrobinę bardziej sportowych aspiracjach niż przeciętna na rynku, gdzi większosć producentów oferuje silniki wolnossące 1.4/1.6 w podstawowych wersjach. I tyle. Taki kompakt, który nie ma słabej wersji. Nie rozumiem dlaczego ludzie oczekują od niego czegoś więcej.

> Właściwie to ciężko na rynku europejskim znaleźć kompakty nie z rodziny Fiata, które mają słabsze

> silniki

> W grupie PSA może tylko, chociaż pewny nie jestem bo rynku nie śledzę

VW nie daje już sławnego 1.4 80KM? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten samochód imho trzeba rozpatrywać po prostu jako współczesny kompakt. Do porównania z Golfem czy

> innym Megane, nic więcej. Ma trochę więcej bajerów (DNA) czy mocniejsze silniki niż tańsze

> kompakty, ale to tyle.

No i o to chodzi niestety frown.gif

> Jakim? Guliettę należy porównywać chyba ze 147? Moim zdaniem jest lepsza chyba pod każdym względem

Nie zgodzę się z Tobą .

Zawieszenie w 147 dawało dużo lepsze prowadzenie.

Wygląd też na korzyść 147.

Wersja GTA bije na głowę QV itd.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że Julka QV mogłaby być porównywana ze Sport RS i GTI. Moce są podobne.

> R to już inna bajka...

Masz tutaj porównanie z Megane RS.

Prawie sekunda różnicy jest już po pierwszych 400m zlosnik.gif

Czasy rozpędzania do 200km/h to 23s dla Reno i 30s dla Alfy zlosnik.gifgrinser006.gif

Są też porównania czasów na trzech torach ryścigowych, na których Alfa dostaje zwyczajnie wciry wink.gif

Alfa to już żaden sport. Nawet wygląd jest kontrowersyjny. Dramat oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz tutaj porównanie z Megane RS.

> Prawie sekunda różnicy jest już po pierwszych 400m

> Czasy rozpędzania do 200km/h to 23s dla Reno i 30s dla Alfy

> Są też porównania czasów na trzech torach ryścigowych, na których Alfa dostaje zwyczajnie wciry

> Alfa to już żaden sport. Nawet wygląd jest kontrowersyjny. Dramat

No fakt, to porównanie zmieszało Alfę z błotem. Legendarna koniczynka pokonana przez "jakiegoś mocnego francuza" smile.gif

Cóż, dopóki nie popracują nad wersją w stylu GTA to istotnie będzie kompakt z dużym silnikiem i równie dużą ceną.

Chociaż nie powiem, moje emocje trochę ostygły ale wciąż mi się podoba smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.