Tomo Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Jak wszystkim czytelnikom tego kącika wiadomo w Polsce produkowaliśmy na licencji Fiata 125p i Fiata 126p "Dużego Fiata" rozpoczęliśmy w Polsce produkować w 1967 roku i do 1983 roku był on nazywany Fiatem 125p, a później (do końca produkcji w 1991) ze względu na wygaśnięcie licencji FSO 125p/FSO 1500. Natomiast "Maluch" od początku był Fiatem 126p, a "Maluchem" został w 1997 tylko ze względów marketingowych. Czy na Malucha licencja była bezterminowa w przeciwieństwie do licencji na Dużego Fiata ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Czy na Malucha licencja była bezterminowa w przeciwieństwie do licencji na Dużego Fiata ? Nie googlując to znaczki "licencja Fiat" zniknęły też z kaszlaka na początku lat 80-tych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Nie googlując to znaczki "licencja Fiat" zniknęły też z kaszlaka na początku lat 80-tych Nie zrozumiałeś o co pytałem. Duży Fiat musiał zmienić nazwę na FSO 125p/FSO 1500, natomiast Maluch prawie do końca nazywał się Fiat 126p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Nie zrozumiałeś o co pytałem. > Duży Fiat musiał zmienić nazwę na FSO 125p/FSO 1500, natomiast Maluch prawie do końca nazywał się > Fiat 126p Tak bo początkowo 126p był produkowany w fabryce FSM w Tychach i Bielsku na zasadzie licencji tak jak Fiat125p. W FSO wygasła licencja i zmieniono nazwę na FSO 125p/1500. Z małym fiatem sprawa wygląda trochę inaczej. W 1990 roku FSM stało się spółką. W 1992 roku FSM zmieniło nazwę na Fiat Auto Poland i dlatego do końca produkcji mówimy o Fiacie 126p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Tak bo początkowo 126p był produkowany w fabryce FSM w Tychach i Bielsku na zasadzie licencji tak > jak Fiat125p. W FSO wygasła licencja i zmieniono nazwę na FSO 125p/1500. Z małym fiatem sprawa > wygląda trochę inaczej. W 1990 roku FSM stało się spółką. W 1992 roku FSM zmieniło nazwę na > Fiat Auto Poland i dlatego do końca produkcji mówimy o Fiacie 126p Z tego co kojarzę to włosi uznali ,ze produkt później nazwany FSO 1500, nie ma nic wspólnego z tym co oni licencjonowali. W związku z czym nie zgodzili sie na firmowanie tego produktu znaczkiem fiata. Chodziło głownie o jakość ,a własciwie jej brak. Zresztą nie ma sie co dziwic, jesli wziąć pod uwage ,ze czesci karoseryjne były konfekcjonowane w trzech albo nawet czterech grupach rozmiarow Mistrzostwo swiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Z tego co kojarzę to włosi uznali ,ze produkt później nazwany FSO 1500, nie ma nic wspólnego z tym > co oni licencjonowali. > W związku z czym nie zgodzili sie na firmowanie tego produktu znaczkiem fiata. Też o tym słyszałem. Potem jak doczytałem to okazało się, że to po prostu "urban legend" Minął czas obowiązywania licencji (wynika, że była na 15 lat) > Chodziło głownie o jakość ,a własciwie jej brak. > Zresztą nie ma sie co dziwic, jesli wziąć pod uwage ,ze czesci karoseryjne były konfekcjonowane w > trzech albo nawet czterech grupach rozmiarow > Mistrzostwo swiata To że jakość dramatycznie spadła, zwłaszcza w 1982 roku to inna sprawa. Kolejna rzecz, że spadła nie tylko jakość ale i sama kompletacja - golas C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.