Skocz do zawartości

Licencja na 125p i 126p


Rekomendowane odpowiedzi

Jak wszystkim czytelnikom tego kącika wiadomo w Polsce produkowaliśmy na licencji Fiata 125p i Fiata 126p

"Dużego Fiata" rozpoczęliśmy w Polsce produkować w 1967 roku i do 1983 roku był on nazywany Fiatem 125p, a później (do końca produkcji w 1991) ze względu na wygaśnięcie licencji FSO 125p/FSO 1500.

Natomiast "Maluch" od początku był Fiatem 126p, a "Maluchem" został w 1997 tylko ze względów marketingowych.

Czy na Malucha licencja była bezterminowa w przeciwieństwie do licencji na Dużego Fiata ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie googlując to znaczki "licencja Fiat" zniknęły też z kaszlaka na początku lat 80-tych

Nie zrozumiałeś o co pytałem.

Duży Fiat musiał zmienić nazwę na FSO 125p/FSO 1500, natomiast Maluch prawie do końca nazywał się Fiat 126p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zrozumiałeś o co pytałem.

> Duży Fiat musiał zmienić nazwę na FSO 125p/FSO 1500, natomiast Maluch prawie do końca nazywał się

> Fiat 126p

Tak bo początkowo 126p był produkowany w fabryce FSM w Tychach i Bielsku na zasadzie licencji tak jak Fiat125p. W FSO wygasła licencja i zmieniono nazwę na FSO 125p/1500. Z małym fiatem sprawa wygląda trochę inaczej. W 1990 roku FSM stało się spółką. W 1992 roku FSM zmieniło nazwę na Fiat Auto Poland i dlatego do końca produkcji mówimy o Fiacie 126p wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak bo początkowo 126p był produkowany w fabryce FSM w Tychach i Bielsku na zasadzie licencji tak

> jak Fiat125p. W FSO wygasła licencja i zmieniono nazwę na FSO 125p/1500. Z małym fiatem sprawa

> wygląda trochę inaczej. W 1990 roku FSM stało się spółką. W 1992 roku FSM zmieniło nazwę na

> Fiat Auto Poland i dlatego do końca produkcji mówimy o Fiacie 126p

Z tego co kojarzę to włosi uznali ,ze produkt później nazwany FSO 1500, nie ma nic wspólnego z tym co oni licencjonowali.

W związku z czym nie zgodzili sie na firmowanie tego produktu znaczkiem fiata.

Chodziło głownie o jakość ,a własciwie jej brak. spineyes.gif

Zresztą nie ma sie co dziwic, jesli wziąć pod uwage ,ze czesci karoseryjne były konfekcjonowane w trzech albo nawet czterech grupach rozmiarow biglaugh.gif

Mistrzostwo swiata ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co kojarzę to włosi uznali ,ze produkt później nazwany FSO 1500, nie ma nic wspólnego z tym

> co oni licencjonowali.

> W związku z czym nie zgodzili sie na firmowanie tego produktu znaczkiem fiata.

Też o tym słyszałem. palacz.gif

Potem jak doczytałem to okazało się, że to po prostu "urban legend" zlosnik.gif

Minął czas obowiązywania licencji (wynika, że była na 15 lat)

> Chodziło głownie o jakość ,a własciwie jej brak.

> Zresztą nie ma sie co dziwic, jesli wziąć pod uwage ,ze czesci karoseryjne były konfekcjonowane w

> trzech albo nawet czterech grupach rozmiarow

> Mistrzostwo swiata

To że jakość dramatycznie spadła, zwłaszcza w 1982 roku to inna sprawa.

Kolejna rzecz, że spadła nie tylko jakość ale i sama kompletacja - golas C no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.