piotr86rze Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Witam, Znowu zima, znowu problem. Zacznę od tego, że zdechł akumulator, nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że kupiłem ten aku w lutym (centra plus 44Ah). Rano obróciło dwa razy wałem i zdechł. Poprzedniej zimy, z poprzednim aku, też miałem ten problem. Gdy tylko przyjdzie lekki mróz rozładowują się aku w moim Fiaciku. Prąd ładowania dobry. Problem występuje tylko przy ujemnych temp. Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną ? Kupowanie następnego akumulatora odpada bo ten jest nowy i co najlepsze został wymieniony w miejsce topli, która też miała ok. roku ( myślałem, że wina była aku). Samochodzik to Punto mk2 1.2 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Miałem takiego fiata i taki sam akumulator tez zdechł po roku zimą. Sprawdż jaki prad pobiera samochod jak stoi , u mnie winnym rozladowania aku było radio potrafilo brac 0.3 A jak radio bylo wyłaczone . Zmienilem sposob połączenia radia w kostce iso tak aby na wylaczonym radiu była podtrzymywana pamięc .pobor prądu spadł do 0.03 A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 >.... Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną ? ...< Tak jak Kolega z postu powyżej też stawiam na radio. Podaj markę, model oraz dokładny opis podłączenia - jaki kolor kabelka podłączony bezpośrednio do plusa a jaki pod stacyjkę. Piszesz, że prą ładowania jest OK, podaj jakie masz wartości tego prądu, szczególnie na biegu jałowym z włączonymi odbiornikami których używasz w tym okresie (zima). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr86rze Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 No więc tak : radyjko to PEIYING. Okazuje się, że kiedy jest wyłączone pobór prądu wynosi 0.11A . Byłem dzisiaj u znajomego elektryka, który sprawdził ładowanie i pobór. Uznał, że wina leży po stronie radia i krótkich odcinków jazdy (przeważnie ok 5 km ). Bez radia pobór prądu utrzymuje się na stałym poziomie 0.02A . Czy to jest główna przyczyna, trudno powiedzieć. 0.11A to aż tak dużo, żeby rozładować baterie w ciągu powiedzmy tygodnia mimo, że auto (na krótkich odcinkach ale jednak) jest eksploatowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Moze byc wina radia. Podlacz je po kluczyku, albo calkiem odlacz na kilka dni i zobacz czy sytuacja ulegnie poprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > No więc tak : radyjko to PEIYING. Okazuje się, że kiedy jest wyłączone pobór prądu wynosi 0.11A . > Byłem dzisiaj u znajomego elektryka, który sprawdził ładowanie i pobór. Uznał, że wina leży po > stronie radia i krótkich odcinków jazdy (przeważnie ok 5 km ). Bez radia pobór prądu utrzymuje > się na stałym poziomie 0.02A . Czy to jest główna przyczyna, trudno powiedzieć. 0.11A to aż > tak dużo, żeby rozładować baterie w ciągu powiedzmy tygodnia mimo, że auto (na krótkich > odcinkach ale jednak) jest eksploatowane ? Masz dwa wyjścia: - tak jak Kolega powyżej podpowiedział - odłącz radio lub - drugie podłącz radio poprawnie, zgodnie z instrukcją (nie podałeś żadnych danych czyli dalej nic nie wiemy o radiu oprócz producenta) Elektryk moim zdaniem postawił dobrą diagnozę Poszukaj po moich postach jak sprawdzić ładowanie w PII ( są zdjęcia z opisami, dane itd) swego czasu zrobiłem mini manuala. EDIT: W dużym uproszczeniu z akumulatora o pojemności 40 Ah możesz "ciągnąć" prąd 1 A przez 40 godz., prąd 0,1 A przez 400 godz. itd. Całkiem możliwe jest, że akumulator padnie Ci po tygodniu z tego względu, że jego pojemność silnie zależy od temperatury - im zimniej tym szybciej go rozładujesz (poszukaj w necie odpowiednich charakterystyk a wszystko będziesz wiedział). A jak jest niedoładowany to jeszcze szybciej "padnie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekg Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 zobacz ile pobiera Ci prądu żarówka oświetlenia w środku jak otwierasz drzwi, mi tak padał aku za mocna żarówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > zobacz ile pobiera Ci prądu żarówka oświetlenia w środku jak otwierasz drzwi, mi tak padał aku za > mocna żarówka W GP dlugo nie poswieci, bo "body" ja wylaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr86rze Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Masz dwa wyjścia: > - tak jak Kolega powyżej podpowiedział - odłącz radio lub > - drugie podłącz radio poprawnie, zgodnie z instrukcją (nie podałeś żadnych danych czyli dalej nic > nie wiemy o radiu oprócz producenta) > Elektryk moim zdaniem postawił dobrą diagnozę > Poszukaj po moich postach jak sprawdzić ładowanie w PII ( są zdjęcia z opisami, dane itd) swego > czasu zrobiłem mini manuala. > EDIT: W dużym uproszczeniu z akumulatora o pojemności 40 Ah możesz "ciągnąć" prąd 1 A przez 40 > godz., prąd 0,1 A przez 400 godz. itd. Całkiem możliwe jest, że akumulator padnie Ci po > tygodniu z tego względu, że jego pojemność silnie zależy od temperatury - im zimniej tym > szybciej go rozładujesz (poszukaj w necie odpowiednich charakterystyk a wszystko będziesz > wiedział). A jak jest niedoładowany to jeszcze szybciej "padnie". Radyjko podłączone jest do oryginalnej kostki iso, która była podłączana przez fabrykę. nic nie było przy tym nigdy kombinowane, więc zakładam, że zgodnie z instrukcją hehe . Dokładnie tak samo przeliczał mi elektryk po jakim czasie aku się wyładuje. Puki co odłączyłem radyjko ( z kostek) i wszystko jak dotąd wszystko jest ok. Ale nie wiem jak długo się tym pocieszę bo puki co puściły mrozy ale dzięki wam za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Radyjko podłączone jest do oryginalnej kostki iso, która była podłączana przez fabrykę. nic nie > było przy tym nigdy kombinowane, więc zakładam, że zgodnie z instrukcją hehe Wlasnie , w tym tkwi problem . musisz przepiac w kostce tak aby na wyłaczonym zaplonie radio dostalo tylko napiecie na podtrzymanie pamieci ustawien . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Wlasnie , w tym tkwi problem . musisz przepiac w kostce tak aby na wyłaczonym zaplonie radio > dostalo tylko napiecie na podtrzymanie pamieci ustawien . Niestety niektore radia nawet przy takim podlaczeniu pobieraja sporo pradu, ale nie zaszkodzi sprobowac . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Radyjko podłączone jest do oryginalnej kostki iso, która była podłączana przez fabrykę. nic nie > było przy tym nigdy kombinowane, więc zakładam, że zgodnie z instrukcją hehe > . Dokładnie tak samo przeliczał mi elektryk po jakim czasie aku się wyładuje. Puki co odłączyłem > radyjko ( z kostek) i wszystko jak dotąd wszystko jest ok. Ale nie wiem jak długo się tym > pocieszę bo puki co puściły mrozy ale dzięki wam za odpowiedzi. Dlaczego nie sprawdzisz w instrukcji radia jak poprawnie powinno być ono podłączone ? Uparty jesteś Prędzej czy później i tak tam zajrzysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.