StiloMWVANActive Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Panowie jeszcze jakieś 2 tygodnie temu jak wciskałem hamulec to pedał był wysoki i twardy. Teraz pedał jest niski i miękki. Trzykrotne naciśnięcia hamulca powoduje, ze pedał jest twardy i robi się wysoki, ale tylko na chwilę, bo zaraz potem noga z pedałem znowu opada za bardzo w dół. Szczególnie tego nie testowałem, ale w normalnej miejskiej jeździe nie zauważyłem spadku skuteczności hamulców. Dodam, że chodzi o Multijeta 150 KM z automatyczną skrzynią. Co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > Panowie jeszcze jakieś 2 tygodnie temu jak wciskałem hamulec to pedał był wysoki i twardy. Teraz > pedał jest niski i miękki. Trzykrotne naciśnięcia hamulca powoduje, ze pedał jest twardy i > robi się wysoki, ale tylko na chwilę, bo zaraz potem noga z pedałem znowu opada za bardzo w > dół. Szczególnie tego nie testowałem, ale w normalnej miejskiej jeździe nie zauważyłem spadku > skuteczności hamulców. Dodam, że chodzi o Multijeta 150 KM z automatyczną skrzynią. Co to może > być? a 2 tyg temu to wciskałeś przy uruchomionym silniku, czy zgaszonym...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Nie no, wicskałem przy włączonym silniku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Jeśli mało płynu to masz wyciek, jeśli poziom płynu normalny to albo pompa hamulcowa albo jakiś przewód puchnie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Sprawdziłem, mam jakieś 4/5 stanu MAX. Poobserwuję czy nie opada. W międzyczasie byłem u mechanika po klapkę od spryskiwacza reflektorów bo została u niego. Wsiadł, popedałował i powiedział, że z hamulcem tak już jest w dieslach. Dziwne. Rozumiem, że Twój hamulec jest wysoki i jak trzymasz nogę na pedale to nie opada w dół. Croma poszła do Nowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > Sprawdziłem, mam jakieś 4/5 stanu MAX. Poobserwuję czy nie opada. W międzyczasie byłem u mechanika > po klapkę od spryskiwacza reflektorów bo została u niego. Wsiadł, popedałował i powiedział, że > z hamulcem tak już jest w dieslach. Dziwne. Rozumiem, że Twój hamulec jest wysoki i jak > trzymasz nogę na pedale to nie opada w dół. Nigdy nie zauważyłem nic niepokojącego. > Croma poszła do Nowego? Yeap, została na AK. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > Panowie jeszcze jakieś 2 tygodnie temu jak wciskałem hamulec to pedał był wysoki i twardy. Teraz > pedał jest niski i miękki. Trzykrotne naciśnięcia hamulca powoduje, ze pedał jest twardy i > robi się wysoki, Tak nie powinno być, nie ma znaczenia czy PB czy ON układ hamulcowy jest taki sam... zmień mechanika... Czy używasz ręcznego hamulca ????? Bardzo ważne jest używanie ręcznego do korekcji luzu klocków w tylnych zaciskach... pozaciągaj kilka razy ręczy mocno na przemian z nożnym... i jeśli nie pomoże to: - wymiana płynu i odpowietrzenia całego układu - jak to nie pomoże to pompa hamulcowa do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > Tak nie powinno być, nie ma znaczenia czy PB czy ON układ hamulcowy jest taki sam... zmień > mechanika... Właśnie zmieniłem. Wymienił mi termostat w Punto i doskonale odpowietrzył układ chłodzenia. Co nie udało się nigdy ASO. A tu taki blamaż z hamulcami. > Czy używasz ręcznego hamulca ????? Rzadko. > Bardzo ważne jest używanie ręcznego do korekcji luzu klocków w tylnych zaciskach... pozaciągaj > kilka razy ręczy mocno na przemian z nożnym... Popróbuję. Mam nadzieję, że kolejne kroki nie będą już potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Płynu hamulcowego nie ubywa. Mechanik mierzył zawartość wody w płynie, jest OK. Mrozy się na razie skończyły. Dziwne. Pedał zrobił się jak wcześniej, twardy i bierze wyżej. Będę jednak obserwował sprawy na bieżąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 chcialem sie podczepic po czesci pod temat. jak powienin dzialac hamulec nozny? troche ciezkie pytanie i ciezko bedzie odpowiedziec. ale mialem ostatnio auto w aso, jezdzilem zamiennikiem Wsiadlem wczoraj do samochodu i tak jakbym nie mial wogole hamulcow. Musze wrecz b mocno wciskac hamulec zeby wlaczyl sie ABS. Czy w Cromie hamulec tzreba wciskac mocno/ czy raczej juz po lekkim nacisnieciu wyhamowuje samochod? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > chcialem sie podczepic po czesci pod temat. > jak powienin dzialac hamulec nozny? > troche ciezkie pytanie i ciezko bedzie odpowiedziec. > ale > mialem ostatnio auto w aso, jezdzilem zamiennikiem > Wsiadlem wczoraj do samochodu i tak jakbym nie mial wogole hamulcow. > Musze wrecz b mocno wciskac hamulec zeby wlaczyl sie ABS. > Czy w Cromie hamulec tzreba wciskac mocno/ czy raczej juz po lekkim nacisnieciu wyhamowuje > samochod? bardzo dużo czynników na to wpływa. W Cromach hamulce raczej sa dobre i nie trzeba ich gnieść aż tak mocno.. Jakie masz tarcze, klocki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > bardzo dużo czynników na to wpływa. W Cromach hamulce raczej sa dobre i nie trzeba ich gnieść aż > tak mocno.. > Jakie masz tarcze, klocki? nie powiem ci bo nie wiem. tarcze jeszcze oryginaly. w czerwcu wymienialem klocki. nie wiem co wsadzili. robione w aso. U mnie raczej musze dosc mocno pedałować. jakbym ugniatał twrdą gumę, a auto jakby spowalniało, nie hamowało. czy mozna sprawdzic ze sila hamowania jest odpowiednia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > nie powiem ci bo nie wiem. > tarcze jeszcze oryginaly. > w czerwcu wymienialem klocki. nie wiem co wsadzili. dlatego lubię klocki ATE - przy nich jest taki efekt fajnego hamowania i "klejenia się klocków"... w Cromie przed zmianą na 305mm miałem oryginalne tarcze i klocki Ferodo i wiem, że nie lubię jak te klocki hamują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > U mnie raczej musze dosc mocno pedałować. > jakbym ugniatał twrdą gumę, a auto jakby spowalniało, nie hamowało. > czy mozna sprawdzic ze sila hamowania jest odpowiednia? To nie jest normalne.... croma hamuje tak jak inne auta... z opisu wynika, że albo masz zapowietrzony układ albo coś uszkodzone.... Polecam dobrze odpowietrzyć i wymienić płyn hamulcowy metodą na podciśnienie... nie musi tego robić ASO ale zakład specjalizujący się w hamulcach... uwierz mi że zrobią to lepiej od ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > To nie jest normalne.... croma hamuje tak jak inne auta... z opisu wynika, że albo masz > zapowietrzony układ albo coś uszkodzone.... > Polecam dobrze odpowietrzyć i wymienić płyn hamulcowy metodą na podciśnienie... nie musi tego robić > ASO ale zakład specjalizujący się w hamulcach... uwierz mi że zrobią to lepiej od ASO a czy przy zapowietrzeniu nie byloby miekkiego hamulca? kurcze nie znam u siebie zadnego speca. musze popytac na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > a czy przy zapowietrzeniu nie byloby miekkiego hamulca? > kurcze nie znam u siebie zadnego speca. > musze popytac na forum. I tak i nie.... jesli jest twardy od samej góry to: Warto jeszcze sprawdzić podciśnienie czy przypadkiem wężyk nie odpadł od serwo lub pękł lub jakiś magik nie założył lub.... odłacz i zobacz czy przy włączonym silniku zasysa powietrze lub sprawdź czy po wyłączeniu silnika i kilkukrotnym naciśnięciu pedału pedał nie twardnieje jeszcze bardziej... powinien bo zasób podcisnienia sie kończy i powinno przestać działać wspomaganie. Jeśli nie odczujesz tego twardnienia to masz coś z wspomaganiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Wydaje się, że teraz jest już w porządku. Oto co zostało zrobione. Przy zmianie kół na letnie, kazałem obejrzeć układ hamulcowy pod kątem wycieków, uszkodzeń itp. Po obejrzeniu stwierdzili, że wszystko wygląda OK, jedynie problem jest z tym że na tylnej osi przy kołach jest wszystko lekko zardzewiałe, jakby samochód był mało używany. Trochę rdzę oczyścili, żeby klocki na tylnych kołach luźniej pracowały. Skuteczność hamulców poprawiła się odczuwalnie, natomiast pedał wciąż bywał miękki. Pamiętam ze Stilo, że jak własnoręcznie podregulowałem linkę ręcznego to poprawił się też nożny. Podjechałem więc do ASO, żeby linkę ręcznego skrócili. Nie zrobili tego, bo chyba nie wiedzieli jak, i stwierdzili że nie trzeba. Mechanik mocno pedałował i zaciągał ręczny. W każdym bądź razie aktualnie wygląda to tak. Pedał nie jest już miękki, skuteczność hamulców jest lepsza. Ręczny zaciąga się do trzeciego ząbka, więc jest OK. Na moje oko, zadziałał wreszcie samoregulator hamulców, który być może miał wcześniej zbyt duże opory klocków do pokonania, aby dostosować hamulce. Na razie jestem zadowolony i obserwuję dalej. Krótko mówiąc u mnie sytuacja nie była typowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.