samhain Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Cześć, ostatnio do mojego auta przyplątała się dziwna przypadłość. Mianowicie: jadę ze stałą prędkością np. na 4 biegu, gwałtowne wciśnięcie gazu do "deski", obroty zaczynają rosnąć, po czym na chwilę zostają w miejscu lub wręcz opadają o ok. 800obr/min, po czym znowu rosną. Podobna sytuacja ma miejsce na 3 i 5 biegu, na 1 i 2 praktycznie opcja nie wyczuwalna. Nie ważne czy silnik zimny, czy rozgrzany. Nie wyrzuca żadnych błędów... Co to może być, od czego zacząć sprawdzanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Co to może być, od czego zacząć sprawdzanie? Od wymiany sprzęgła bo się ślizga. Może tylko poleciał uszczelniacz na wale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Od wymiany sprzęgła bo się ślizga. Może tylko poleciał uszczelniacz na wale... A co ma do tego sprzęgło, jeżeli spadek obrotów dzieje się nie przy ruszaniu tylko podczas jazdy ze stałą prędkością? Dzieje się tak przy przyśpieszaniu bez dotykania sprzęgła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > A co ma do tego sprzęgło, jeżeli spadek obrotów dzieje się nie przy ruszaniu tylko podczas jazdy ze > stałą prędkością? Quote: Mianowicie: jadę ze stałą prędkością np. na 4 biegu, gwałtowne wciśnięcie gazu do "deski", obroty zaczynają rosnąć, po czym na chwilę zostają w miejscu lub wręcz opadają o ok. 800obr/min, po czym znowu rosną. Podobna sytuacja ma miejsce na 3 i 5 biegu, na 1 i 2 praktycznie opcja nie wyczuwalna. Jak dla mnie to nie jest jazda ze stałą prędkością tylko próba przyśpieszania ,ale może marny ze mnie "serwisant". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Quote: > Mianowicie: jadę ze stałą prędkością np. na 4 biegu, gwałtowne wciśnięcie gazu do "deski", obroty > zaczynają rosnąć, po czym na chwilę zostają w miejscu lub wręcz opadają o ok. 800obr/min, po > czym znowu rosną. Podobna sytuacja ma miejsce na 3 i 5 biegu, na 1 i 2 praktycznie opcja nie > wyczuwalna. > Jak dla mnie to nie jest jazda ze stałą prędkością tylko próba przyśpieszania ,ale może marny ze > mnie "serwisant". Chodziło mi o to, że przyśpieszam bez dotykania sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Chodziło mi o to, że przyśpieszam bez dotykania sprzęgła. Na tym właśnie polega ślizganie się sprzęgła - nie przenosi momentu obrotowego pomimo że tarcza jest dociśnięta do koła zamachowego przez docisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Na tym właśnie polega ślizganie się sprzęgła - nie przenosi momentu obrotowego pomimo że tarcza > jest dociśnięta do koła zamachowego przez docisk. I o takie wytłumaczenie mi chodziło A czy to nie jest tak, że przy kończącym się sprzęgle po naciśnięciu pedału gazu obroty powinny rosnąć a prędkość nie? U mnie obroty najpierw rosną i dopiero po 2-3 sekundach zaczynają spadać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > I o takie wytłumaczenie mi chodziło > A czy to nie jest tak, że przy kończącym się sprzęgle po naciśnięciu pedału gazu obroty powinny > rosnąć a prędkość nie? Jak jeszcze trochę pojeździsz testując czy się ślizga to tak będzie, narazie masz lekki uślizg więc dużo momentu jest przenoszone na koła to i auto przyśpiesza. > U mnie obroty najpierw rosną i dopiero po 2-3 sekundach zaczynają spadać... Tarcza się podgrzeje i zaczyna łapać. Może też być że coś zanieczyszcza tarczę, tak czy siak skrzynia do zwalenia. Ewentualnie może ktoś je po prostu przykatował (nie pożyczałeś komuś auta?), spróbuj pojeździć tak aby nie wywoływać efektu ślizgania, może samo przejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Jak jeszcze trochę pojeździsz testując czy się ślizga to tak będzie, narazie masz lekki uślizg więc > dużo momentu jest przenoszone na koła to i auto przyśpiesza. > Tarcza się podgrzeje i zaczyna łapać. Może też być że coś zanieczyszcza tarczę, tak czy siak > skrzynia do zwalenia. > Ewentualnie może ktoś je po prostu przykatował (nie pożyczałeś komuś auta?), spróbuj pojeździć tak > aby nie wywoływać efektu ślizgania, może samo przejdzie. Zauważyłem to zupełnie przypadkowo, chcąc mocniej przyśpieszyć nie zmieniając biegów. Pożyczałem ojcu kilka dni temu ale jego o przypalenie nie podejrzewam Zwłaszcza, że to już było po zaobserwowaniu dziwnego działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.