Gumis_sx Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Witam. Od kilku dni moja astra z silnikiem 17DR zaczęła dziwnie głośniej pracować powyżej 2 tys. obrotów ( coś a' la samochód rodem z rajdów). No i mimo + temperatury pali za drugim trzecim razem dopiero co do niej nie podobne. Dźwięk podobny jak to by pracował bez filtra powietrza. Sprawdzałem cały układ wydechowy czy nie ma nigdzie dziury i wszystko zdrowe. Ponoć mógł przeskoczyć rozrząd o jeden ząbek co skutkowałoby takimi objawami. Lecz nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Wiem tylko że na osłonie rozrządu i na kole zębatym ( u góry) mam zaznaczone białe kreski. Z góry dzięki za jakąś podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 sprawdzć ustawienie kół do znaków - no chyba, że dieslae nie mają znaków, ale nie wierzę. W ostateczności jakiś warsztat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 >Wiem tylko że na osłonie rozrządu i na kole zębatym ( u góry) mam zaznaczone > białe kreski. Taka ciekawostka w tym silniku jest o tyle wesolo ze kolo od walka rozrzadu mozna regulowac (walek rozrzadu nie ma kolka ustalajacego dla kola zebatego). Walek ustawia sie za pomoca specjalnej listwy i czujnika zegarowego. Wiec ta biala kreske narysowal jakis mechanik przy zmianie paska bo fabrycznie nie ma znaczka na obudowie. Fabryczne znaki masz na kole pompy wtryskowej i obudowie i na kole walu korbowego i obudowie. Zgraj znaki na tych 2 kolach ze soba i zobacz jak wyglada kolo od walka rozrzadu i ten dorobiony znaczek na obudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gumis_sx Napisano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Brzmi logicznie i nieskomplikowanie. Kurcze tylko brak czasu. Gdybym miał jeden dzień wolnego ( z tym u mnie ciężko). Powiedzcie mi czy jest możliwe że rozrząd się przestawił? Czy moja diagnoza jest raczej nie trafna. Bo jutro pewnie i tak podjadę do mechanika i zostawię samochód bym mógł jak najszybciej odebrać sprawny. Tylko chciałbym wcześniej wiedzieć czy rzeczywiście to mogłoby być przyczyną tego hałasu silnika. Bo według mnie na chłopski rozum to tak. Ps. I jeszcze te słabe odpalanie po nocy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.