StiloMWVANActive Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Panowie, miałem problemy z termostatem i powietrzem w układzie chłodzenia. Mechanik się upierał, że termostatu nie wymieni bo jest dobry. Nie miał racji , ale za to odpowietrzył doskonale ten trudno odpowietrzalny układ chłodzenia w tym silniku. Bulgoty zniknęły całkiem. Zmieniłem mechanika, ten nowy wymienił termostat. Wskazania temperatury płynu są teraz wzorcowe. Niestety po wymianie słychać pęcherzyki powietrza. Chcę spróbować powykręcać odpowietrzniki, bo wcześniej zakosztowałem już absolutnej ciszy z układu chłodzenia. I tu mam pytanie ile ich jest i gdzie są? Robić to na rozgrzanym silniku, uzupełnionym płynie do max na zbiorniczku wyrównawczym? Czy inaczej, jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 szukaj slowa "bulgotanie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > ... odpowietrzył doskonale ten trudno odpowietrzalny układ chłodzenia w tym silniku. ... Akurat w punto układ chłodzenia się odpowietrza sam. Wystarczy nalewając płyn po kolei zakręcać odpowietrzniki, a po nalaniu po korek przez 3-4 jazdy w kolejne dni kontrolować poziom płynu i w razie czego dolać. A jeżeli co jakiś czas pojawiają się pęcherzyki powietrza, to ... > ... Bulgoty zniknęły całkiem ... Niestety po wymianie słychać pęcherzyki powietrza... ... to chyba upg , ale obym się mylił ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Akurat w punto układ chłodzenia się odpowietrza sam. Wiem, że powinien odpowietrzać sięautomatycznie. Mój jednak bulgotał od nowości. ASO jeszcze na gwarancji go odpowietrzało bez wyraźnych efektów. Przez kilka lat żyłem w przeświadczeniu, że bulgotanie na zimnym silniku to normalna cecha tego silnika. Aż tu nagle za którymś razem mechanik odpowietrzył go perfekcyjnie. >Wystarczy nalewając płyn po kolei zakręcać > odpowietrzniki, a po nalaniu po korek przez 3-4 jazdy w kolejne dni kontrolować poziom płynu i > w razie czego dolać. > A jeżeli co jakiś czas pojawiają się pęcherzyki powietrza, to ... > ... to chyba upg , ale obym się mylił ... Planuję jakoś wiosną wymianę rozrządu, to się obada temat, ale to układ chłodzenia. Zostały jakieś szczątkowe ilości powietrza i na mrozie słychać je od czasu do czasu. Zrobię jak Kolega napisał, doleję płynu do max, ale napewno do samego korka, czy do poziomu max na zbiorniczku wyrównawczym? Nie będę dłubał przy odpowietrznikach. Zobaczymy czy układ sam sięodpowietrzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Punto jest wrazliwe na zapowietrzenie. lej pod korek, nadmiar zostanie przez zawor "wylane". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Akurat w punto układ chłodzenia się odpowietrza sam. Wystarczy nalewając płyn po kolei zakręcać > odpowietrzniki, a po nalaniu po korek przez 3-4 jazdy w kolejne dni kontrolować poziom płynu i > w razie czego dolać. > A jeżeli co jakiś czas pojawiają się pęcherzyki powietrza, to ... > ... to chyba upg , ale obym się mylił ... nie siej paniki mk2 trzeba umieć odpowietrzyć, wymaga to czasu i cierpliwości, większość mechaników niestety robi to na szybko i po łebkach. Wtórne odpowietrzenie to jeszcze więcej zabawy, najprościej jest poprawnie zalać płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > trzeba umieć odpowietrzyć, wymaga to czasu i cierpliwości O właśnie - sam robiłem kilka razy - zawsze trwało to ok. tygodnia, żeby być pewnym, że poziom płynu się nie obniża Co do odpowietrzenia, to wystarczy zalewać powoli i po kolei zakręcać odpowietrzniki. Ja miałem jeszcze reduktor lpg, w którym zawsze zostaje bańka powietrza, a i tak po tygodniu układ zawsze był odpowietrzony. No może z wyjątkiem okresu czasu kiedy upg padła i układ stale się zapowietrzał ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Punto jest wrazliwe na zapowietrzenie. > lej pod korek, nadmiar zostanie przez zawor "wylane". I tak zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Punto jest wrazliwe na zapowietrzenie. > lej pod korek, nadmiar zostanie przez zawor "wylane". Zalałem pod korek. Nadmiar płynu wyrzucił. Jak pytałem żonę to mówiła, że nie słyszy zeby bulgotał. 3 dni temu sam sprawdziłem. Nie ma bulgotania. Prosta i skuteczna metoda - u mnie zadziałało. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.