Esol Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Od paru dni mam dziwny objaw. Wycieraczki chodzą prawidłowo na wszystkich biegach. Problem powstaje gdy się je wyłączy - ostatnia runda parkująca jest bardzo wolna i skokowa, bo silnik ma problem z pokonaniem oporu tarcia piór. Pogoda i czas nie sprzyja rozgrzebaniu mechanizmu, a już to robiłem nie raz w celu smarowania, więc trzeba poteoretyzować. Gdyby był to mechanizm przekładni to czołgało by się na każdym biegu chyba. Jak rozwiązana jest sprawa regulacji prądowej czy napięciowej w zasilaniu wycieraczek? Wiadomo że na III biegu zasuwają najszybciej - wyłączam i....ślimaczeją. Czy możliwe, że to wina manetki? Nie była nigdy wymieniana - jeszcze.( Dla porównania ta od kierunków i drogowych świateł już raz była) Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Podczas powrotu wycieraczki, gdy manetka jest na pozycji "0" prąd płynie inną drogą, niż podczas pracy w pozostałych pozycjach: - przez inne styki w mechaniżmie wycieraczek (slizgacze) (między C i D lub 53E i 53A na złaczu elektr. - inne oznaczenia) - przez inne styki w manetce (między 53 i 53E - można sprawdzić rezystancję) - oraz poprzez styki przekaźnika wycieraczek! (30 i 87A do sprawdzenia omomierzem) Z tego wynika, że przyczyna może być w 3 elementach. Styki w mech. wycieraczek sprawdzisz bez otwierania mechanizmu, jeśli wyłączysz zapłon w momencie powrotu wycieraczki (musi zostać na szybie) i dostaniesz się do złacza elektrycznego przy mechanizmie. Wyżej podałem, gdzie mierzyć rezystancję. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Ja obstawiam styki w silniczku (krańcówki). Zacząłbym od jego demontażu i obejrzenia właśnie tego elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Ja obstawiam styki w silniczku (krańcówki). Zacząłbym od jego demontażu i obejrzenia właśnie tego > elementu. No i to jest jakiś trop do wykorzystania w wolnym czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Miałem podobnie u siebie. Najpierw tylna mi padała, a później przednie. W obu przypadkach pomogło oczyszczenie i ponowne mocne dokręcenie MASY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.