surym Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Cześć, Koledzy, po dzisiejszej wycieczce polną drogą czeka mnie wymiana miski. Mam w związku z tym parę pytań: - Czy do tej operacji trzeba demontować wydech? - Czy są jakieś częste problemy z używanymi miskami (planuję wybrać coś na allergo?); - czy wszystkie X14XE mają takie same miski - to znaczy czy do mojej F z 1998 mogę kupić miskę z G 2004? - czy trzeba dawać jakiś specjalny środek nad/pod uszczelkę, czy tylko wyczyścić, założyć, przykręcić? - czy konieczne jest przykręcanie z jakimś konkretnym momentem czy po prostu dokręcić na czuja? (tzn. czy zrobię sam w kanale czy oddać do warsztatu)? Będę wdzięczny za poradę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 1. Tak, wydech trzeba zdjąć. 2. Powinna nie być pęknięta i mieć nieuszkodzony gwint na korek spustowy. 3. Tak, wszystkie michy są takie same. Zakładając, że masz, lub nie masz wskaźnika poziomu oleju (otwór z boku miski). 4. Miska ma uszczelkę, ale trzeba dać po kropelce silikonu na miejsce styku kadłuba z pompą oleju i pokrywą ostatniego łożyska wału. 5. Przykręcasz najpierw śruby do kadłuba i pompy (te pionowe), dość lekko (10Nm), potem trochę mocniej te poziome, do skrzyni (20Nm). Dasz radę sam chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surym Napisano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > 1. Tak, wydech trzeba zdjąć. > 2. Powinna nie być pęknięta i mieć nieuszkodzony gwint na korek spustowy. > 3. Tak, wszystkie michy są takie same. Zakładając, że masz, lub nie masz wskaźnika poziomu oleju > (otwór z boku miski). > 4. Miska ma uszczelkę, ale trzeba dać po kropelce silikonu na miejsce styku kadłuba z pompą oleju i > pokrywą ostatniego łożyska wału. > 5. Przykręcasz najpierw śruby do kadłuba i pompy (te pionowe), dość lekko (10Nm), potem trochę > mocniej te poziome, do skrzyni (20Nm). > Dasz radę sam > chyba. No kolego to mnie trochę wystraszyłeś. Nie mam klucza dynamometrycznego ale może już najwyższy czas kupić, zwróci się po pierwszej operacji jak sądzę. Jakieś sugestie który jest dobry i tani? Jeśli chodzi o wydech, rozumiem że potrzebna będzie też uszczelka pod kolektor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Jakieś sugestie który jest dobry i tani? Ogólnie szukaj klucza z najmniejszym momentem. > Jeśli chodzi o wydech, rozumiem że potrzebna będzie też uszczelka pod kolektor? A jaki masz kolektor? 4->2->1 czy 4->1? Jeżeli ten drugi to najprawdopodobniej druciak spokojnie przeżyje i się nada. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Do tego nie musisz używać klucza. Uszczelka jest gumowa, więc dociągasz równo wszystkie śrubki aż staną. I starczy. Momenty podałem, żebyś wiedział mniej więcej jakiego rzędu są to siły. Uszczelka pod kolektor - o ile się nie mylę - jest metalowa, więc po oczyszczeniu można ją użyć ponownie. Jeśli będziesz rozłączał wydech przed katalizatorem, to tam jest druciana uszczelka. Tę warto by wymienić. Co do klucza, osobiście poleciłbym coś z zakresu od jak najmniejszego (8-10Nm) do ok. 100Nm. Więcej to już właściwie dokręcam na czuja. Najczęściej występują momenty 12, 25, 60Nm. Wystrzegaj się najtańszych, choć niektóre oferty są bardzo kuszące. Jeśli już na prawdę chcesz kupić taki klucz, celuj w półkę Proxxon, King Tony, Mannesmann. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Jeśli już na prawdę chcesz kupić taki > klucz, celuj w półkę Proxxon, King Tony, Mannesmann. to jest dobra firma? Zawszemi się kojarzyła z chińszczyzną pokroju toya etc, czy może coś źłe pamiętam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > to jest dobra firma? W porównaniu do dwóch wyżej, faktycznie nie wypada najlepiej, ale wolałbym go niż np: Bassa. Podobnie jest z Draperem, Yato, Tengtools, czy Jonnesway'em. Jedni mówią, że dają radę, inni (ci co używają Hazeta, Bety, czy Gedore) powiedzą, że to szmelc. Tak czy inaczej, klucza bez świadectwa kalibracji, nie ma co nawet oglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surym Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 No jak tak patrzę na te klucze które koledzy polecacie to bez minimum 300 zł nie ma co podchodzić do sprawy a na przednówku budżet ciasny. Myślałem że za 200 coś się znajdzie. Musi poczekać do następnego razu. Rozumiem że te 10Nm to jest "dość lekko"? W porównaniu powiedzmy do śrub pokrywy zaworów z których jedną ukręciłem ostatnio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Rozumiem że te 10Nm to jest "dość lekko"? To tak jakbyś założył klucz nasadowy na śrubę i dokręcił ją trzymając dźwignię dwoma palcami. To jest lekko. Choć zależy ile kto ma siły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Rozumiem że te 10Nm to jest "dość lekko"? W porównaniu powiedzmy do śrub pokrywy zaworów z których > jedną ukręciłem ostatnio. Pokrywę zaworów też przykręca się na 10Nm, więc jak ukręciłeś śrubę, to już wiesz, że dałeś sporo więcej niż 10 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Najlepiej to kupić sobie klucz dynamometryczny i problemu nie będzie. Nie kosztuje aż tak wiele, a życie ułatwić potrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.