Skocz do zawartości

X14XE dziura w misce olejowej


surym

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Koledzy, po dzisiejszej wycieczce polną drogą czeka mnie wymiana miski. Mam w związku z tym parę pytań:

- Czy do tej operacji trzeba demontować wydech?

- Czy są jakieś częste problemy z używanymi miskami (planuję wybrać coś na allergo?);

- czy wszystkie X14XE mają takie same miski - to znaczy czy do mojej F z 1998 mogę kupić miskę z G 2004?

- czy trzeba dawać jakiś specjalny środek nad/pod uszczelkę, czy tylko wyczyścić, założyć, przykręcić?

- czy konieczne jest przykręcanie z jakimś konkretnym momentem czy po prostu dokręcić na czuja? (tzn. czy zrobię sam w kanale czy oddać do warsztatu)?

Będę wdzięczny za poradę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak, wydech trzeba zdjąć.

2. Powinna nie być pęknięta i mieć nieuszkodzony gwint na korek spustowy.

3. Tak, wszystkie michy są takie same. Zakładając, że masz, lub nie masz wskaźnika poziomu oleju (otwór z boku miski).

4. Miska ma uszczelkę, ale trzeba dać po kropelce silikonu na miejsce styku kadłuba z pompą oleju i pokrywą ostatniego łożyska wału.

5. Przykręcasz najpierw śruby do kadłuba i pompy (te pionowe), dość lekko (10Nm), potem trochę mocniej te poziome, do skrzyni (20Nm).

Dasz radę sam waytogo.gif

chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Tak, wydech trzeba zdjąć.

> 2. Powinna nie być pęknięta i mieć nieuszkodzony gwint na korek spustowy.

> 3. Tak, wszystkie michy są takie same. Zakładając, że masz, lub nie masz wskaźnika poziomu oleju

> (otwór z boku miski).

> 4. Miska ma uszczelkę, ale trzeba dać po kropelce silikonu na miejsce styku kadłuba z pompą oleju i

> pokrywą ostatniego łożyska wału.

> 5. Przykręcasz najpierw śruby do kadłuba i pompy (te pionowe), dość lekko (10Nm), potem trochę

> mocniej te poziome, do skrzyni (20Nm).

> Dasz radę sam

> chyba.

No kolego to mnie trochę wystraszyłeś. Nie mam klucza dynamometrycznego ale może już najwyższy czas kupić, zwróci się po pierwszej operacji jak sądzę. Jakieś sugestie który jest dobry i tani?

Jeśli chodzi o wydech, rozumiem że potrzebna będzie też uszczelka pod kolektor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakieś sugestie który jest dobry i tani?

Ogólnie szukaj klucza z najmniejszym momentem.

> Jeśli chodzi o wydech, rozumiem że potrzebna będzie też uszczelka pod kolektor?

A jaki masz kolektor? 4->2->1 czy 4->1?

Jeżeli ten drugi to najprawdopodobniej druciak spokojnie przeżyje i się nada.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego nie musisz używać klucza. Uszczelka jest gumowa, więc dociągasz równo wszystkie śrubki aż staną. I starczy. Momenty podałem, żebyś wiedział mniej więcej jakiego rzędu są to siły.

Uszczelka pod kolektor - o ile się nie mylę - jest metalowa, więc po oczyszczeniu można ją użyć ponownie. Jeśli będziesz rozłączał wydech przed katalizatorem, to tam jest druciana uszczelka. Tę warto by wymienić.

Co do klucza, osobiście poleciłbym coś z zakresu od jak najmniejszego (8-10Nm) do ok. 100Nm. Więcej to już właściwie dokręcam na czuja. Najczęściej występują momenty 12, 25, 60Nm. Wystrzegaj się najtańszych, choć niektóre oferty są bardzo kuszące. Jeśli już na prawdę chcesz kupić taki klucz, celuj w półkę Proxxon, King Tony, Mannesmann.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest dobra firma?

W porównaniu do dwóch wyżej, faktycznie nie wypada najlepiej, ale wolałbym go niż np: Bassa.

Podobnie jest z Draperem, Yato, Tengtools, czy Jonnesway'em. Jedni mówią, że dają radę, inni (ci co używają Hazeta, Bety, czy Gedore) powiedzą, że to szmelc.

Tak czy inaczej, klucza bez świadectwa kalibracji, nie ma co nawet oglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak tak patrzę na te klucze które koledzy polecacie to bez minimum 300 zł nie ma co podchodzić do sprawy a na przednówku budżet ciasny. Myślałem że za 200 coś się znajdzie. Musi poczekać do następnego razu.

Rozumiem że te 10Nm to jest "dość lekko"? W porównaniu powiedzmy do śrub pokrywy zaworów z których jedną ukręciłem ostatnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_w

> Rozumiem że te 10Nm to jest "dość lekko"?

To tak jakbyś założył klucz nasadowy na śrubę i dokręcił ją trzymając dźwignię dwoma palcami.

To jest lekko.

Choć zależy ile kto ma siły zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem że te 10Nm to jest "dość lekko"? W porównaniu powiedzmy do śrub pokrywy zaworów z których

> jedną ukręciłem ostatnio.

Pokrywę zaworów też przykręca się na 10Nm, więc jak ukręciłeś śrubę, to już wiesz, że dałeś sporo więcej niż 10 wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.