Skocz do zawartości

Wymiana membran/ Tomasetto


gajos120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę doradźcie mi

mam w Fiacie Uno instalacje II gen z reduktorem tomasetto

3 letnia instalacja, od pewnego czasu zdarza mu sie zgasnąć przy dojeżdzaniu do skrzyżowania i jakoś wydaję mi się, że więcej pali

czy to może byc wina membran?

czy po 3 latach warto je wymienić?

i czy jest tam przy wymianie coś na co szczególnie trzeba uważać?

czy trudno sie wymienia te membrany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na reduktor to dość mało. Ja mam też reduktor Tomasetto AT -07. Teraz 4 rok i przebieg około 90 tys km. wszystko działa jak należy. U twojego bym zaczął od wymiany filtra gazu (ja wymieniam co 15 tys.) i spuścił bym syf z parownika. Wtedy tez trzeba by podregulować parownik bo po spuszczeniu syfu membrany zaczną inaczej pracować -(może wtedy wszystko wrócić do normy). Ja u siebie niestety musiałem podregulować śrubką parownik. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...3 letnia instalacja, od pewnego czasu zdarza mu sie zgasnąć przy dojeżdzaniu do skrzyżowania...

Ja przelatałem 7 lat i nic nie wymieniałem, oprócz filtra gazu (inny parownik)

> i jakoś wydaję mi się, że więcej pali

Wydaje ci się? A ile zwykle przelatałeś na pełnym zbiorniku a ile teraz?

> czy to może byc wina membran?

> czy po 3 latach warto je wymienić?

IMHO zbyt mało latek aby była konieczność wymiany membran

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja przelatałem 7 lat i nic nie wymieniałem, oprócz filtra gazu (inny parownik)

> Wydaje ci się? A ile zwykle przelatałeś na pełnym zbiorniku a ile teraz?

> IMHO zbyt mało latek aby była konieczność wymiany membran

no kiedyś 7.5-8 mi palił, teraz poniżej 10 zejść się nie da, pomimo tego, że rozgrzewam go zawsze pierwsze pare km na benzynie, ale może to przez zime itp.

w sumie to mnie uspokoiliście, nie bede ruszał tych membran

podjade do gaziarza najwyżej, może to po prostu wyregulować porządnie trzeba,

a filrr gazu wymieniam nawet co 10 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niezależnie od warunków

No i właśnie to mnie martwi,

Zrób tak odpal auto po nocy np. na luzie, weź sobie krzesło, usiądź przed maską, rękę połóż na chłodnicę i sobie siedź.

Jak będziesz cały czas trzymał tę chłodnicę to jak on cały czas powinna być bardzo zimna, a w aucie już dawno powinno być ciepło - jak już z kratek będzie ciepłe powietrze lecieć, a ty cały czas będziesz czuć bardzo zimną chłodnicę to w momencie otwarcia powinna na ułamek sekundy zrobić się wręcz lodowata, a sekundę później gorąca - i wtedy możesz powiedzieć że termostat działa - a to że cały czas trzyma to oznacza w najlepszym przypadku, że jest stary i wyeksploatowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i właśnie to mnie martwi,

> Zrób tak odpal auto po nocy np. na luzie, weź sobie krzesło, usiądź przed maską, rękę połóż na

> chłodnicę i sobie siedź.

> Jak będziesz cały czas trzymał tę chłodnicę to jak on cały czas powinna być bardzo zimna, a w aucie

> już dawno powinno być ciepło - jak już z kratek będzie ciepłe powietrze lecieć, a ty cały czas

> będziesz czuć bardzo zimną chłodnicę to w momencie otwarcia powinna na ułamek sekundy zrobić

> się wręcz lodowata, a sekundę później gorąca - i wtedy możesz powiedzieć że termostat działa -

> a to że cały czas trzyma to oznacza w najlepszym przypadku, że jest stary i wyeksploatowany

hmm, może i faktycznie dość długo mi sie nagrzewa ciecz chłodząca

ja zrobiłem test taki, że zimny silnik odpaliłem i patrze weżę, dolny gorący a górny zimny i chłodnica zimna,, w środku ciepło po paru minutach leci

kiedy temp doszła do ok 90 stopni, górny wąż gorący i chłodnica gorąca się zrobiła, na pierwszy rzut oka w miare sprawne toto

i sam nie wiem czy wymieniać go... niby tylko 50 zł wymiana no ale sprawia wrażenie sprawnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm, może i faktycznie dość długo mi sie nagrzewa ciecz chłodząca

> ja zrobiłem test taki, że zimny silnik odpaliłem i patrze weżę, dolny gorący a górny zimny i

> chłodnica zimna,, w środku ciepło po paru minutach leci

> kiedy temp doszła do ok 90 stopni, górny wąż gorący i chłodnica gorąca się zrobiła, na pierwszy

> rzut oka w miare sprawne toto

> i sam nie wiem czy wymieniać go... niby tylko 50 zł wymiana no ale sprawia wrażenie sprawnego

Wiesz co, a weź z kimś idź do autka i sprawdźcie w e dwójkę czy jak temp. zbliża się już powoli do tych 90* to jeden niech patry na wskaźnik kiedy otworzy się termostat, a drugi niech dla pewności trzyma rękę na chłodnicy - koszt testu zerowy a pewność wysoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.