gajos120 Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Witam, proszę doradźcie mi mam w Fiacie Uno instalacje II gen z reduktorem tomasetto 3 letnia instalacja, od pewnego czasu zdarza mu sie zgasnąć przy dojeżdzaniu do skrzyżowania i jakoś wydaję mi się, że więcej pali czy to może byc wina membran? czy po 3 latach warto je wymienić? i czy jest tam przy wymianie coś na co szczególnie trzeba uważać? czy trudno sie wymienia te membrany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Jak na reduktor to dość mało. Ja mam też reduktor Tomasetto AT -07. Teraz 4 rok i przebieg około 90 tys km. wszystko działa jak należy. U twojego bym zaczął od wymiany filtra gazu (ja wymieniam co 15 tys.) i spuścił bym syf z parownika. Wtedy tez trzeba by podregulować parownik bo po spuszczeniu syfu membrany zaczną inaczej pracować -(może wtedy wszystko wrócić do normy). Ja u siebie niestety musiałem podregulować śrubką parownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yamed Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > ...3 letnia instalacja, od pewnego czasu zdarza mu sie zgasnąć przy dojeżdzaniu do skrzyżowania... Ja przelatałem 7 lat i nic nie wymieniałem, oprócz filtra gazu (inny parownik) > i jakoś wydaję mi się, że więcej pali Wydaje ci się? A ile zwykle przelatałeś na pełnym zbiorniku a ile teraz? > czy to może byc wina membran? > czy po 3 latach warto je wymienić? IMHO zbyt mało latek aby była konieczność wymiany membran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Ja przelatałem 7 lat i nic nie wymieniałem, oprócz filtra gazu (inny parownik) > Wydaje ci się? A ile zwykle przelatałeś na pełnym zbiorniku a ile teraz? > IMHO zbyt mało latek aby była konieczność wymiany membran no kiedyś 7.5-8 mi palił, teraz poniżej 10 zejść się nie da, pomimo tego, że rozgrzewam go zawsze pierwsze pare km na benzynie, ale może to przez zime itp. w sumie to mnie uspokoiliście, nie bede ruszał tych membran podjade do gaziarza najwyżej, może to po prostu wyregulować porządnie trzeba, a filrr gazu wymieniam nawet co 10 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > no kiedyś 7.5-8 mi palił, teraz poniżej 10 zejść się nie da, sprawdź termostat - na 99% przyczyna wzrostu spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > sprawdź termostat - na 99% przyczyna wzrostu spalania termostat OK, ładnie trzyma 90 stopni niezależnie od warunków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > niezależnie od warunków No i właśnie to mnie martwi, Zrób tak odpal auto po nocy np. na luzie, weź sobie krzesło, usiądź przed maską, rękę połóż na chłodnicę i sobie siedź. Jak będziesz cały czas trzymał tę chłodnicę to jak on cały czas powinna być bardzo zimna, a w aucie już dawno powinno być ciepło - jak już z kratek będzie ciepłe powietrze lecieć, a ty cały czas będziesz czuć bardzo zimną chłodnicę to w momencie otwarcia powinna na ułamek sekundy zrobić się wręcz lodowata, a sekundę później gorąca - i wtedy możesz powiedzieć że termostat działa - a to że cały czas trzyma to oznacza w najlepszym przypadku, że jest stary i wyeksploatowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > No i właśnie to mnie martwi, > Zrób tak odpal auto po nocy np. na luzie, weź sobie krzesło, usiądź przed maską, rękę połóż na > chłodnicę i sobie siedź. > Jak będziesz cały czas trzymał tę chłodnicę to jak on cały czas powinna być bardzo zimna, a w aucie > już dawno powinno być ciepło - jak już z kratek będzie ciepłe powietrze lecieć, a ty cały czas > będziesz czuć bardzo zimną chłodnicę to w momencie otwarcia powinna na ułamek sekundy zrobić > się wręcz lodowata, a sekundę później gorąca - i wtedy możesz powiedzieć że termostat działa - > a to że cały czas trzyma to oznacza w najlepszym przypadku, że jest stary i wyeksploatowany hmm, może i faktycznie dość długo mi sie nagrzewa ciecz chłodząca ja zrobiłem test taki, że zimny silnik odpaliłem i patrze weżę, dolny gorący a górny zimny i chłodnica zimna,, w środku ciepło po paru minutach leci kiedy temp doszła do ok 90 stopni, górny wąż gorący i chłodnica gorąca się zrobiła, na pierwszy rzut oka w miare sprawne toto i sam nie wiem czy wymieniać go... niby tylko 50 zł wymiana no ale sprawia wrażenie sprawnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > hmm, może i faktycznie dość długo mi sie nagrzewa ciecz chłodząca > ja zrobiłem test taki, że zimny silnik odpaliłem i patrze weżę, dolny gorący a górny zimny i > chłodnica zimna,, w środku ciepło po paru minutach leci > kiedy temp doszła do ok 90 stopni, górny wąż gorący i chłodnica gorąca się zrobiła, na pierwszy > rzut oka w miare sprawne toto > i sam nie wiem czy wymieniać go... niby tylko 50 zł wymiana no ale sprawia wrażenie sprawnego Wiesz co, a weź z kimś idź do autka i sprawdźcie w e dwójkę czy jak temp. zbliża się już powoli do tych 90* to jeden niech patry na wskaźnik kiedy otworzy się termostat, a drugi niech dla pewności trzyma rękę na chłodnicy - koszt testu zerowy a pewność wysoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.