Skocz do zawartości

Volvo crash test !


Rekomendowane odpowiedzi

> tym filmiku nie byli czasami z papieru, skoro tak łatwo się "składały"?

Nie.

Osiemsetki są naprawdę twarde.

Zresztą 940 też. Klient mecenasem (jakimś 4-5-cio letnim) przywalił mi w kufer. Zderzak, maska, atrapa i później się okazało, że chłodnica czteroczęściowa) również. U mnie lekkie wgniecenie na klapie - 10cm i odpadła szybka od migacza. Poza tym nic. szukałam dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest bardzo twarde

>

Tu akurat Volvo wypadło gorzej od Modusa.

Ale należy wziąć pod uwagę, że 940 to konstrukcja sprzed jakiś trzydziestu paru lat, silnik ustawiony jest wzdłużnie, a Modus, który ma belkę z przodu, walnął akurat po boku silnika. Ręczę Ci, że jakby poszło centralnie, to wynik nie byłby tak niekorzystny dla 940.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja cos slyszalem że silnik mu wyjęli żeby tak wypadł.

Tak to wyglądało na początku.

Jednak jak się przejrzy dokładniej to widać silnik.

Po prostu uderzył obok i Modus się po silniku tylko ześlizgnął.

W Renuarze jest z przodu belka poprzeczna, ktora przyjmuje na siebie uderzenie, niezależnie czy nastąpiło centralnie czy w rogu.

U kolegi w Espace widziałem takową wyjętą z auta. Potężna jest.

Poza tym silnik ustawiony poprzecznie też energię uderzenia pochłania.

Nie ma co dywagować, 940 jest z innej epoki, a bezpieczeństwo bierne poszło strasznie do produ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest jasne. moim zdaniem właśnie bezpieczeństwo i ochrona środowiska to byly dwa przełomy które

> nastąpiły w ostatnich 20 latach jesli idzie o auta.

A gdzie Ty masz tą ochronę środowiska i ekologię?

W tym, że obecne auto po 10 latach idzie na złom?

Prawdziwa ekologia polega na tym, że używasz auta długo. Ale do tego musi być solidnie wykonane.

Jeśli brać po uwagę energię potrzebną na wyprodukowanie i użytkowanie auta przez cały jego żywot, to na to pierwsze idzie 80% a na eksploatację 20%.

I gdzie tu ekologia mało trwałych aut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego aż spojrzałem w profil, ale nie masz wpisanej daty urodzenia - byleś kiedyś w centrum dużego miasta w godzinach szczytu? Teraz możesz spokojnie iść chodnikiem. 15 lat temu byś kaszlał od smogu, a jazda za dowolną ciężarówką albo autobusem = konieczność zamknięcia obiegu powietrza i późniejsze wietrzenie auta ze smrodu.

Więc nie gadajmy ze normy spalin euro nic nie znaczą - dużo zmieniły.

Cały ten downsizing i DPFy powstały głównie dla ograniczenia emisji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.