Skocz do zawartości

Renault Thalia 1.4 75KM


asche

Rekomendowane odpowiedzi

Rozważamy z żoną zamianę Matiza na coś większego. Jedną z opcji jest Thalia z silnikiem 1.2 lub 1.4. W związku z tym mam kilka pytań:

- jak wygląda sprawa z korozją w już ok. 10-letnich pojazdach?

- zawieszenie przednie - trwałość, tylna belka - trzeba się bać? Jakie są koszty regeneracji?

- spalanie noPb95 silników 1.2 i 1.4 w typowej jeździe miejskiej,

- słabe punkty silnika i osprzętu,

- wymiana rozrządu w tych silnikach (koszty i skomplikowanie),

- problemy z elektryką, elektroniką?

- pozostałe możliwe do wystąpienia problemy na bazie Waszych doświadczeń zlosnik.gif

Przykładowy egzemplarz Wersja bieda - co ze zdjęć można z niego wywróżyć?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona jeździ już 5 lat (rocznik 2005, kupiona jako 3-latek, silnik 1,4 8V). Korozji na razie brak. Z usterek: maglownica (brak wspomagania, koszt 220 ze szrotu+350 robota)). Wymieniany rozrząd (samemu, w garażu), szczęki tył, klocki+tarcze przód, tłumik, ostatnio po 100kkm zawieszenie przód (łączniki, tuleje i takie tam). Spalanie 10l LPG 100% miasto, krótkie odcinki.

Ogólnie auto do miasta super, fajny bagażnik, zadziwiająco komfortowe autko (zawieszenie jest miękkie). Wzór trwałości to to nie jest, ale koszt utrzymania niewielki. Części dostępne, tanie. Z wad - cieknąca skrzynia biegów, podobno tak ma być. Naprawa droga (trzeba wyjąć i rozebrać skrzynię) i starcza na krótko.

Gdybym miał kupować - szukałbym z klimą. Jest w czym wybierać, a komfort jazdy latem czy jesienią bez porównania. Są wersje 1,4 16V, którymi przy 95KM i masie ok 1t już dość fajnie się jeździ. Silnik 1,2 16V mi się nie podoba ze względu na opóźnienie w reakcji na gaz (jest taki mały delay). Ale do wszystkiego można się przyzwyczaić, a podobno pali mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tata taką jeździ smile.gif mamy ją od nowości 2002 rok, identyko jak z ogłoszenia smile.gif garażowana nalot 140tyś. Na chwilę obecną rdzy brak wink.gif Wymienione zostały, łożyska, 2 amory tył (bo wylały), poduszka pod skrzynią, sprężyna prawa tył (pękła) nagrzewnica, chłodnica (przeciekała) tuleje na wahaczach, jakiś czujnik. Przez 8 lat tylko lał benzynę, i wymieniał to co trzeba czyli filtry, świece i olej. Rozrząd robiony gdzieś koło 80tyś. Autko fajne do miasta, duży bagażnik 510l. Tylko trochę źle się go zamyka jak chcemy coś większego wsadzić bo takie dziwne zawiasy tam są ;P W każdym Clio/Thalia pęka dach przy szybie z tyłu na łączeniach (ale to normalne w tych modelach) o dziwo rdzy tam nie widać. Spalanie w okolicy 7l na trasie mniej smile.gif silnik 1,4 8V nawet to idzie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuję wszystkim za odpowiedzi

Ojciec od 12 lat ujeżdża ten wynalazek, a ja co pewien czas naprawiam to co jestem w stanie. grinser006.gif W autku z nalotem niespełna 80kkm wymieniłem:

- nagrzewnicę (straciła szczelność),

- pas bezpieczeństwa kierowcy (przestał się zwijać),

- wentylator nawiewu (dostał luzu na ośce i strasznie hałasował),

- uszczelkę drzwi kierowcy (popękała),

- linkę gazu (przetarła się),

- cewkę (ponoć typowa usterka)

- zamek bagażnika wraz z siłownikiem.

O układzie hamulcowym i wydechowym nie wspominam bo ja tego nie naprawiałem. zlosnik.gif

1,4 8V całkiem zgrabnie sobie radzi zachowując przy tym umiarkowany apetyt na paliwo. Dużą zaletą jest pakowność i brak korozji - szkoda tylko, że to taka maszkara. ooniee.gifalien.gif

Szukajcie wersji z klimatyzacją. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - jak wygląda sprawa z korozją w już ok. 10-letnich pojazdach?

Sprzedałem 9 letnią - brak korozji

> - zawieszenie przednie - trwałość, tylna belka - trzeba się bać? Jakie są koszty regeneracji?

sprzodu i z tyłu wymiana amortyzatorów. Z tyłu wymiana sprężyn (pękła) nowe silenblocki

> - spalanie noPb95 silników 1.2 i 1.4 w typowej jeździe miejskiej,

średnio z przewagą miasta było poniżej 8.0l

> - słabe punkty silnika i osprzętu,

brak słabych punktów

> - wymiana rozrządu w tych silnikach (koszty i skomplikowanie),

nie pamiętam ile, ale było bardzo tanio

> - problemy z elektryką, elektroniką?

raz urwał się jakiś kabelek od immobilajzera frown.gif

Jako tani pojazd jest jak najbardziej OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.