Skocz do zawartości

Czy istnieje olej półsyntetyczny 5W40


keller

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

spod uszczelki (simeringu) na wale w Corsie D 1.3 nieco kapie olej (146k km). Producent zaleca stosowanie Dexos2 5W30 (syntetyk) i taki zalałem 2 tygodnie tygodnie temu. Jednak zastanawiam się czy pomogłoby coś (poza zmianą simeringu) zmiana na olej 5W40 półsyntetyczny (o ile taki znajdę) lub 10W40 półsyntetyk.

Producent zaleca zalanie 0W albo 5W.

Pytania mam dwa:

- czy jak wleje 10W40 to może wystąpić jakieś nieporządne zjawisko? Nie ma filtra DPF,

- z półsyntetyku mogę później w razie "W" przejść na syntetyczny (pewnie nie),

- jaki polecacie? smile.gif

- porady? sprawdzona firma/marka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 146 000 km sprawdzony bo auto krajowe i ma spr. historie w ASO.

To nie ma się co bawić w półsyntetyki. Pełny syntetyk ok.gif 5W40 może być. Z mojego doświadczenia (bo sam leje) te z PL typu Platinium są OK nie za drogie i dobre. Jedyne co to omijać trzeba jakieś no-name z supermarketów. Jak nie masz turbiny, zmiennych faz rozrządu lub innego hi-tech to nie musisz się przejmować innymi parametrami niż lepkość oleju (czyli 5W40).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie ma się co bawić w półsyntetyki. Pełny syntetyk 5W40 może być. Z mojego doświadczenia (bo

> sam leje) te z PL typu Platinium są OK nie za drogie i dobre. Jedyne co to omijać trzeba

> jakieś no-name z supermarketów. Jak nie masz turbiny, zmiennych faz rozrządu lub innego

> hi-tech to nie musisz się przejmować innymi parametrami niż lepkość oleju (czyli 5W40).

Turbina jest, ale bez zmiennej geometrii, a silnik to common rail produkcji fiata.

Z supermarketu to wiem, że nie ma co nawet patrzeć na półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbina jest, ale bez zmiennej geometrii, a silnik to common rail produkcji fiata.

> Z supermarketu to wiem, że nie ma co nawet patrzeć na półki.

Jak jest turbina to dobrej jakości (znanej firmy) 5W40 styknie. Warto tylko pamiętać o wymianie co zalecaną ilość km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie ma się co bawić w półsyntetyki. Pełny syntetyk 5W40 może być.

A ile masz tych pełnych syntetyków 5w40? biglaugh.gif

Temat był już wielokrotnie poruszany na tym forum.

Większość olejów klasy 5w40 ma dokładnie te same bazy co 5w30. Tym olejom bliżej do 10w40 niż do często prawdziwie syntetycznych 0W40 i 0W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana oleju na inną lepkość nic Ci nie pomoże. Jedynie przez przypadek możesz trafić na olej, ltóry akurat Twoje uszczelnienia wzmocni. Być może oleje typu valvoline maxlife coś by te uszczelnienia spęczniały, ale to takie wróżenie z fusów,

G....m szamba nie uszczelnisz. Jak masz nieszczelność, a chcesz ją usunąć to tylko zmiana uszczelnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej,

> spod uszczelki (simeringu) na wale w Corsie D 1.3 nieco kapie olej (146k km).

LOL. kapie ci olej i chcesz to załatwić zmianą dotychczasowego na inny?

panaceum na twoje bolączki brzmi - motodoktor. Bo nawet najtańszy selektol będzie się lał tak samo jak twój dotychczasowy dexos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LOL. kapie ci olej i chcesz to załatwić zmianą dotychczasowego na inny?

> panaceum na twoje bolączki brzmi - motodoktor. Bo nawet najtańszy selektol będzie się lał tak samo

> jak twój dotychczasowy dexos.

Przy maszynach na halach obróbki, jeśli cieknie olej a nie chce się nic naprawiać, to obsypuje się trocinami hehe.gif

A tak poważnie, to moze czas naprawić tego opla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.