keller Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Hej, spod uszczelki (simeringu) na wale w Corsie D 1.3 nieco kapie olej (146k km). Producent zaleca stosowanie Dexos2 5W30 (syntetyk) i taki zalałem 2 tygodnie tygodnie temu. Jednak zastanawiam się czy pomogłoby coś (poza zmianą simeringu) zmiana na olej 5W40 półsyntetyczny (o ile taki znajdę) lub 10W40 półsyntetyk. Producent zaleca zalanie 0W albo 5W. Pytania mam dwa: - czy jak wleje 10W40 to może wystąpić jakieś nieporządne zjawisko? Nie ma filtra DPF, - z półsyntetyku mogę później w razie "W" przejść na syntetyczny (pewnie nie), - jaki polecacie? - porady? sprawdzona firma/marka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Nie kombinuj i lej to czym masz zalane. Ty różnicy nie odczujesz a możesz tylko bałaganu narobić sobie jak zalejesz olejem niezgodnym ze specyfikacją producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 A jaki przebieg? (realny bo z przebiegami w PL różnie bywa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keller Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 146 000 km sprawdzony bo auto krajowe i ma spr. historie w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > 146 000 km sprawdzony bo auto krajowe i ma spr. historie w ASO. To nie ma się co bawić w półsyntetyki. Pełny syntetyk 5W40 może być. Z mojego doświadczenia (bo sam leje) te z PL typu Platinium są OK nie za drogie i dobre. Jedyne co to omijać trzeba jakieś no-name z supermarketów. Jak nie masz turbiny, zmiennych faz rozrządu lub innego hi-tech to nie musisz się przejmować innymi parametrami niż lepkość oleju (czyli 5W40). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keller Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > To nie ma się co bawić w półsyntetyki. Pełny syntetyk 5W40 może być. Z mojego doświadczenia (bo > sam leje) te z PL typu Platinium są OK nie za drogie i dobre. Jedyne co to omijać trzeba > jakieś no-name z supermarketów. Jak nie masz turbiny, zmiennych faz rozrządu lub innego > hi-tech to nie musisz się przejmować innymi parametrami niż lepkość oleju (czyli 5W40). Turbina jest, ale bez zmiennej geometrii, a silnik to common rail produkcji fiata. Z supermarketu to wiem, że nie ma co nawet patrzeć na półki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Turbina jest, ale bez zmiennej geometrii, a silnik to common rail produkcji fiata. > Z supermarketu to wiem, że nie ma co nawet patrzeć na półki. Jak jest turbina to dobrej jakości (znanej firmy) 5W40 styknie. Warto tylko pamiętać o wymianie co zalecaną ilość km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 zmiana oleju nie uszczelni wycieku niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > To nie ma się co bawić w półsyntetyki. Pełny syntetyk 5W40 może być. A ile masz tych pełnych syntetyków 5w40? Temat był już wielokrotnie poruszany na tym forum. Większość olejów klasy 5w40 ma dokładnie te same bazy co 5w30. Tym olejom bliżej do 10w40 niż do często prawdziwie syntetycznych 0W40 i 0W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Zmiana oleju na inną lepkość nic Ci nie pomoże. Jedynie przez przypadek możesz trafić na olej, ltóry akurat Twoje uszczelnienia wzmocni. Być może oleje typu valvoline maxlife coś by te uszczelnienia spęczniały, ale to takie wróżenie z fusów, G....m szamba nie uszczelnisz. Jak masz nieszczelność, a chcesz ją usunąć to tylko zmiana uszczelnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Hej, > spod uszczelki (simeringu) na wale w Corsie D 1.3 nieco kapie olej (146k km). LOL. kapie ci olej i chcesz to załatwić zmianą dotychczasowego na inny? panaceum na twoje bolączki brzmi - motodoktor. Bo nawet najtańszy selektol będzie się lał tak samo jak twój dotychczasowy dexos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > LOL. kapie ci olej i chcesz to załatwić zmianą dotychczasowego na inny? > panaceum na twoje bolączki brzmi - motodoktor. Bo nawet najtańszy selektol będzie się lał tak samo > jak twój dotychczasowy dexos. Przy maszynach na halach obróbki, jeśli cieknie olej a nie chce się nic naprawiać, to obsypuje się trocinami A tak poważnie, to moze czas naprawić tego opla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.