lukidtl Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 Witam! Panowie mam takie pytanie ,mianowicie wczoraj wymieniałem rozrząd w swojej Astrze X17DTL no i poskładałem to do kupy wsio na znakach tak jak było wcześniej ale teraz przy okazji jak już jest wszystko na nowo rozebrane i poustawiane chciałem skontrolować/ustawić kąt wtrysku na pompie . Czy mógłby ktoś napisać,podpowiedzieć czy np: takim czujnikiem http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-01-0-10mm-e-d-k-a-r-fak-vat-bu-i3030805324.html mógłbym dokonać pomiaru. Słyszałem ,że tam się odkręca śrubkę między przewodami i wkręca się czujnik tylko czy trzeba jeszcze dokupywac jakieś adaptery itp? Jak prawidłowo książkowo ustawić pompę? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 Tym czujnikiem ustawisz początek tłoczenia, ale potrzebny jest do niego odpowiedni adapter. Ustawiasz wał na znaczku, wykręcasz śrubkę w pompie i montujesz adapter z czujnikiem, z napięciem wstępnym (tak, żeby wskazówka zrobiła podczas tej operacji ze 2-3 obroty). Kręcisz wałem tak, żeby znaczek na kole znalazł się mniej więcej 90* przed znaczkiem na pompie oleju. Zerujesz czujnik i dojeżdżasz wałem do znaczka. Czujnik powinien wskazać 0,78-0,85mm. Jeśli się nie zgadza, luzujesz śrubki na kole pompy i kręcisz wałkiem pompy, aż wyjdzie tyle ile trzeba. Wszystko na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukidtl Napisano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 http://allegro.pl/s287-adapter-czujnika-zegarowego-opel-1-6-1-7-d-td-i3005862476.html Czy to ten właściwy adapter?? Adpter wkręcam zamiast wykręconej śrubki?? A czujnik gdzie się wkręca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Ja tam się na dieslach nie znam, ale moim zdaniem nie. To jest adapter do ustawiania wałka rozrządu, który też się ustawia na czujnik, bo koło nie ma wpustu. Tobie potrzebny będzie inny. Niestety nie wiem jaki jest gwint w tej pompie. Gdzieś mi się obiło o oczy, że M12. Jeśli tak, to potrzebowałbyś adapter i przejściówkę. Przejściówkę wkręcasz w pompę, dalej adapter w przejściówkę i w adapter czujnik. Żeby nie wypadł, unieruchamiasz go tą złotą nakrętką. Ale to niestety nie wszystko. Fabryczny adapter ma w środku trzpień, którego nie mają powyższe. W związku z tym potrzebna będzie jeszcze przedłużka czujnika, którą wkręcasz w miejsce końcówki czujnika. Dopiero taki ustrój dosięgnie do tłoka w pompie. Jak widać, nie jest to zbyt opłacalna inwestycja . Ale to nie jest jedyna droga. Równie dobrze można to zrobić na statywie magnetycznym z przedłużką czujnika. Luknij jak to wygląda w środku: Chodzi o to, żeby po odkręceniu śrubki (czerwona strzałka) dostać się czujnikiem do tłoka rozdzielczego (zielona strzałka). Widziałem gdzieś w sieci adapter zrobiony z końcówki od węża ogrodniczego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Tobie potrzebny będzie inny. Niestety nie wiem jaki jest gwint w tej pompie. Gdzieś mi się obiło o > oczy, że M12. Musiałbym iść do garażu ale tak na 80% tam jest gwint M 8 Co do samego ustawienia to trzeba mieć zegar mistrzowską precyzję, niewielki ruch na kole pompy a czujnik zegarowy lata jak oszalały:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.