Skocz do zawartości

Regulacja kąta wtrysku Astra X17DTL


lukidtl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Panowie mam takie pytanie ,mianowicie wczoraj wymieniałem rozrząd w swojej Astrze X17DTL no i poskładałem to do kupy wsio na znakach tak jak było wcześniej ale teraz przy okazji jak już jest wszystko na nowo rozebrane i poustawiane chciałem skontrolować/ustawić kąt wtrysku na pompie .

Czy mógłby ktoś napisać,podpowiedzieć czy np: takim czujnikiem http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-01-0-10mm-e-d-k-a-r-fak-vat-bu-i3030805324.html mógłbym dokonać pomiaru. Słyszałem ,że tam się odkręca śrubkę między przewodami i wkręca się czujnik tylko czy trzeba jeszcze dokupywac jakieś adaptery itp?

Jak prawidłowo książkowo ustawić pompę?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym czujnikiem ustawisz początek tłoczenia, ale potrzebny jest do niego odpowiedni adapter. Ustawiasz wał na znaczku, wykręcasz śrubkę w pompie i montujesz adapter z czujnikiem, z napięciem wstępnym (tak, żeby wskazówka zrobiła podczas tej operacji ze 2-3 obroty). Kręcisz wałem tak, żeby znaczek na kole znalazł się mniej więcej 90* przed znaczkiem na pompie oleju. Zerujesz czujnik i dojeżdżasz wałem do znaczka. Czujnik powinien wskazać 0,78-0,85mm.

Jeśli się nie zgadza, luzujesz śrubki na kole pompy i kręcisz wałkiem pompy, aż wyjdzie tyle ile trzeba. Wszystko na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się na dieslach nie znam, ale moim zdaniem nie. To jest adapter do ustawiania wałka rozrządu, który też się ustawia na czujnik, bo koło nie ma wpustu.

Tobie potrzebny będzie inny. Niestety nie wiem jaki jest gwint w tej pompie. Gdzieś mi się obiło o oczy, że M12.

Jeśli tak, to potrzebowałbyś adapter i przejściówkę.

286726809-a1.gif286726809-a2.gif

Przejściówkę wkręcasz w pompę, dalej adapter w przejściówkę i w adapter czujnik. Żeby nie wypadł, unieruchamiasz go tą złotą nakrętką. Ale to niestety nie wszystko. Fabryczny adapter ma w środku trzpień, którego nie mają powyższe. W związku z tym potrzebna będzie jeszcze przedłużka czujnika,

286726809-a3.gif

którą wkręcasz w miejsce końcówki czujnika.

Dopiero taki ustrój dosięgnie do tłoka w pompie.

Jak widać, nie jest to zbyt opłacalna inwestycja wink.gif.

Ale to nie jest jedyna droga. Równie dobrze można to zrobić na statywie magnetycznym z przedłużką czujnika.

Luknij jak to wygląda w środku:

286726809-pompa.gif

Chodzi o to, żeby po odkręceniu śrubki (czerwona strzałka) dostać się czujnikiem do tłoka rozdzielczego (zielona strzałka). Widziałem gdzieś w sieci adapter zrobiony z końcówki od węża ogrodniczego wink.gif.

post-53490-14352519364183_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tobie potrzebny będzie inny. Niestety nie wiem jaki jest gwint w tej pompie. Gdzieś mi się obiło o

> oczy, że M12.

Musiałbym iść do garażu ale tak na 80% tam jest gwint M 8

Co do samego ustawienia to trzeba mieć zegar mistrzowską precyzję, niewielki ruch na kole pompy a czujnik zegarowy lata jak oszalały:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.