kAzAA Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Mam problem z samochodem ojca, stilo po fl z końca produkcji z paskudnym oplowskim silnikiem 1.6 16v. Najgorsze jest to, że nie ma mnie na miejscu i informacje tylko z rozmowy telefonicznej. Problem objawia się tym, że zapala się check engine i auto gaśnie (nie trzyma obrotów). Problem nie występuje cały czas, ale bardzo często. Jak nie zapali się check to auto chodzi normalnie i co najlepsze na egzaminerze nie było błędu w historii. Mieli w ASO oczywiście ogromny problem w diagnozie, dopiero jak się zapalił check od razu na kompie wyskoczył im błąd czujnika w kolektorze. Wskazywał dość wysoką temp. w kolektorze pomimo, że na dworzu byłó z -5 i silnik nie był nagrzany. Zamówili więc nowy czujnik za jedyne 300 zł (EPER: 77 36 38 01) Po wymianie po 2 km objawy te same, rozkładają ręce w ASO, podejrzeli błąd i wyskoczył i problem z masą. Oczyścili wszystkie złączki i kable masowe, jednak to nic nie dało. Jak wiadomo ASO jest nie udolne, bo nie zdiagnozują nic podczas jazdy, bo mają wielkiego egzaminera. Na myśl mi przychodzi EGR, bo wg epera ten silnik oplowski ma taki bajer i tak sobie myślę, że temp. w kolektorze zawsze będzie wyższa nawet przy zimnym silniku niż zasysana m.in. przez ten lipny EGR, jak źle puszcza to może być ciepłe powietrze w kolektorze i za dużo - zła mieszanka i gaśnie. Czy dobrze sobie rozumuje? Inny pomysł to sonda, ale przy przebiegu 48kkm nie powinna mówić jeszcze papa. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > Mam problem z samochodem ojca, stilo po fl z końca produkcji z paskudnym oplowskim silnikiem 1.6 > 16v. Najgorsze jest to, że nie ma mnie na miejscu i informacje tylko z rozmowy telefonicznej. > Problem objawia się tym, że zapala się check engine i auto gaśnie (nie trzyma obrotów). Problem nie > występuje cały czas, ale bardzo często. Jak nie zapali się check to auto chodzi normalnie i co > najlepsze na egzaminerze nie było błędu w historii. Mieli w ASO oczywiście ogromny problem w > diagnozie, dopiero jak się zapalił check od razu na kompie wyskoczył im błąd czujnika w > kolektorze. Wskazywał dość wysoką temp. w kolektorze pomimo, że na dworzu byłó z -5 i silnik > nie był nagrzany. Zamówili więc nowy czujnik za jedyne 300 zł (EPER: 77 36 38 01) > Po wymianie po 2 km objawy te same, rozkładają ręce w ASO, podejrzeli błąd i wyskoczył i problem z > masą. Oczyścili wszystkie złączki i kable masowe, jednak to nic nie dało. > Jak wiadomo ASO jest nie udolne, bo nie zdiagnozują nic podczas jazdy, bo mają wielkiego > egzaminera. > Na myśl mi przychodzi EGR, bo wg epera ten silnik oplowski ma taki bajer i tak sobie myślę, że > temp. w kolektorze zawsze będzie wyższa nawet przy zimnym silniku niż zasysana m.in. przez ten > lipny EGR, jak źle puszcza to może być ciepłe powietrze w kolektorze i za dużo - zła mieszanka > i gaśnie. Czy dobrze sobie rozumuje? > Inny pomysł to sonda, ale przy przebiegu 48kkm nie powinna mówić jeszcze papa. Jakieś pomysły? Auto szarpie ? - rozważył bym EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > Auto szarpie ? - rozważył bym EGR mały update po telefonie, nie szarpie, nie muli nic także raczej pod egr nie podchodzi mi check engine pali się praktycznie przez cały czas, ale auto nie zawsze gaśnie. Oczywiście gaśnie tylko na jałowym, miałem kiedyś tak w p2 i takie objawy dawała przepustnica, tzn. krokowiec albo tps. W tym wypadku chyba jednak tutaj będzie problem, a jeśli chodzi większa temp. w kolektorze ssącym to na logikę przez egr zawsze będzie dużo większa, więc pewnie czujnik dzięki braku fachowości aso nad wyrost kupiony btw po kiego w benie egr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 jak w vectrze B 1,6 16v, padł mi EGR to auto nierówno chodziło i gasło tylko na jaowym. Nie było zamulania żadnego przy przyspieszaniu. Wywalił tez bład na kompie, nowy kosztowal około 450zł!. Moze spróbuj go zaslepić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 co w z tym EGR przeciez to benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > co w z tym EGR przeciez to benzyna No i w oplu 1,6 16v takie cos montowali już na pewno w roku 1998. Niestety tez sie psuje, moze nie tak czesto jak w diesle ale psuje sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > co w z tym EGR przeciez to benzyna No w benzynie tez sa Ogry,W mysli koreanskiej typu Matiz tez mialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > jak w vectrze B 1,6 16v, padł mi EGR to auto nierówno chodziło i gasło tylko na jaowym. Nie było > zamulania żadnego przy przyspieszaniu. Wywalił tez bład na kompie, nowy kosztowal około > 450zł!. Moze spróbuj go zaslepić? dzięki, już wytłumaczyłem co ma odkręcić i niech włoży puszkę jak nie będzie gasł to znowu naprawię coś nad czym ASO rozkłada ręce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomrud Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Przerabiałem to rok temu. Dokładnie te same objawy! Dopiero Euromot dał radę. Przepustnica do czyszczenia i po sprawie. Nic nie kombinuj. Zapchana przepustnica zwala winę na czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > Przerabiałem to rok temu. Dokładnie te same objawy! Dopiero Euromot dał radę. Przepustnica do > czyszczenia i po sprawie. Nic nie kombinuj. Zapchana przepustnica zwala winę na czujnik > ciśnienia w kolektorze dolotowym! Jest to bardzo prawdopodobne, i powiem szczerze że to pierwsza rzecz jaką powinni zrobić w ASO, nawet nie brałem pod uwagę że nie sprawdzili przepustnicy, robiąc tę diagnostykę i zmieniając czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Przerabiałem to rok temu. Dokładnie te same objawy! Dopiero Euromot dał radę. Przepustnica do > czyszczenia i po sprawie. Nic nie kombinuj. Zapchana przepustnica zwala winę na czujnik > ciśnienia w kolektorze dolotowym! Podobno czyścili, a naciągnęli na czujnik btw postanowił, że sam zabiorę się za to i wyczyszczę przepustnicę, polecacie jakieś środki? Kiedyś w p2 wystarczyła mi bena ekstrakcyjna uważając na TPS, żeby go nie zalać bo wysuszy potencjometr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.