Skocz do zawartości

AG X16XEL Szarpanie w okolicach 2000-2500 obrotów


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak w tytule tematu. Auto szarpnie raz, w porywach dwa razy podczas przyspieszania, najczęściej przy 2-2,5krpm.

Co zrobiłem:

- wyczyściłem przepustnicę,

- wyczyściłem EGR (kiedyś był błąd P0404, czyszczenie rozwiązało sprawę)

- zdjąłem przewód podciśnienia z regulatora ciśnienia paliwa - na odpalonym silniku, trzymając zatkany palcem przewód obserwowałem przez kilkanaście minut regulator czy przez króciec nie poleci paliwo - paliwo nie poleciało. To wg zaleceń Orochimaru (dziękuję za pomoc smile.gif )

- przy pracach z EGRem i przepustnicą odłączyłem akumulator celem zresetowania map.

- zmieniłem filtr powietrza na nowy.

Do wymiany mam przygotowany jeszcze filtr paliwa oraz zaślepkę pod EGR. Podejrzewam że zmienię jeszcze świece zapłonowe. Obecne (NGK BKR5EK) były wymieniane w zeszłym roku, mają około 15kkm przebiegu.

W załączeniu LOG z OpComa:

http://www59.zippyshare.com/v/6576319/file.html

Poniżej czasy przeliczone na sekundy kiedy te szarpnięcia wystąpiły.

- 10:41s,

- 259:54s,

- 357:65s,

- 440s,

- 592:22s,

- 666s,

Logi z OpComa trochę mało czytelne, mam nadzieję że ktoś obeznany jednak coś dostrzeże smile.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem ciśnienie paliwa. Kupiłem manometr, ten

http://allegro.pl/tester-cisnienia-wtrysku-benzyny-paliwa-0-10-bar-i3103928103.html

Po podpięciu pod listwę i odpaleniu silnika mam około 2,4-2,5 bar. Po wkręceniu silnika na wyższe obroty o dziwo ciśnienie spada do około 2,2 bar. Po gwałtownym wciśnięciu gazu ciśnienie rośnie do około 2,8 bar. Gdy zgaszę silnik wzrasta do 3 bar i tak zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobrze .

Czekam na nowe świece i montuję cewkę (delphi) zlosnik.gif

BTW

Sądziłem że ciśnienie na listwie powinno być stałe. Nie liczyłem na równe 3 bary. Wziąłem poprawkę na wiek pompy/regulatora oraz możliwe odchyły tego osprzętu i przede wszystkim manometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

Powodem była wadliwa cewka zapłonowa.

Zmieniłem cewkę na Delphi CE10000-12B1 oraz założyłem świece Bosch FLR8LDCU - to co oryginał tylko bez logo GM.

Auto nie do poznania smile.gif Dużo lepiej przyspiesza, jest bardziej elastyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.