cb_marcin Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Witam, Pacjent to CC 1,2 8V z P1 komp IAW 8F 5T ECOL Ostatnimi czasy coraz więcej niepokojących sytuacji spotyka mnie w trasie i zaczynam się zastanawiać czy to nie wina kompa, mianowicie ostatnio wracając do domu po ok 30km w trasie auto straciło moc i wolne obroty, w taki sposób, że zaczęły one falować miedzy 1,5-2 tyś, krokowy wraz z całą przepustnicą czyszczony 2 tyg temu , gasiłem go kilka razy i nic, ciągle to samo, czuć było że jest słabiutki, po czym po kolejnych 80km, zgasiłem go na 10-15 sek, i już wszelkie bóle minęły, Inną sprawą są dość poważne skoki AFRu , co wydaje mi się nie powinno występować, na zimnym silniku "chyba oczywista sprawa, tak mi się przynajmniej wydaje" , jest dość bogato, AFR 11,5-13 i w trakcie rozgrzewania się silnika zmienia kilkukrotnie swoje zakresy, podczas jazdy z obciążeniem mam nie raz okolice 14,4-15,2 , po czym za chwile czuje ze auto nie jedzie, i mam 15,7-17, by znów za jakiś czas zlecieć na okolice 12-13 do tego na wolnych obrotach sytuacja również podobna, raz jest coś miedzy 14-15 , po czym za chwile leci na 17 - do zamknięcia zakresu albo przeciwnie na mocno bogato Mam pytanie, czy podczas jazdy ze stałym obciążeniem AFR powinien być nazwijmy to "stały" czy powinien latać w jakimś zakresie ? bo jedni mówią że tak, drudzy że w żadnym wypadku dodam że na benzynie słychać niejednokrotnie ze walczy z wolnymi obrotami, przy wychodzeniu z Cut off-a słychać ze się zawaha, AFR poskacze bogato ubogo kilka razy, i się uspokoją, towarzyszą temu zmiany podciśnienia w kolektorze Auto również sporo pali, lecz nie wiem czy tu winna jest długa van-oska skrzynia <spalanie ok 7-8 l benzyny przy spokojnej jeździe w trasie tak 100-120) wszystkie czujniki posprawdzane, i ręcznie i pod kompem, żadnych błędów, checka nie pali, niezależnie od postoju zapala od strzała, i chyba pozostaje ten komp, sądzicie że wystarczy zmienić eprom czy szukać innego kompa, jesli tak to o jakich oznaczeniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Mam pytanie, czy podczas jazdy ze stałym obciążeniem AFR powinien być nazwijmy to "stały" czy > powinien latać w jakimś zakresie ? bo jedni mówią że tak, drudzy że w żadnym wypadku To zależy jak duże jest to obciążenie, jak się mieścisz w zakresie pracy lambdy, to oscylacja jest normalna, wręczy wymuszona, w zakresie 14.1-15.3. Jeżeli wychodzisz z zakresu trybu zamkniętego lambdy, to AFR powinien po pierwsze spaść, po drugie zrobić się stabilny, praktycznie stały (oczywiście będzie się zmieniał, ale bardzo minimalnie pod warunkiem, że nie zmieni się obciążenie). Ogólnie problem Twój wygląda na albo niewydolny układ paliwowy, albo trafioną sondę. To drugie łatwo stestujesz odłączając ją, tylko nie wiem co ECOL na to powie ogólnie. Kopa warto zmienić na nie ECOL-a faktycznie, tzn. dowolny inny rozkodowany 8F albo 18F w mniejszej obudowie bez dopisku ECOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Zaczął bym od pompy paliwowej i filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 piszesz, ze dobrze odlaczyc lambde, jak duzo pali...ja jak swoja odlaczylem, bo mam spalanie w 16v okolo 10litrow, to ujechalem 2 kilometry i ja szybko podlaczylem. nie dalo sie jechac. zachowywal sie tak, jak by brakowalo mu paliwa przy jezdzie ze stalym obciazeniem, np 2 lub 3krpm. po przegazowce na kilkaset metrow odzyskiwal chec zycia i znow zmulal, ze nie mial sily sie poradzic... wczesniej mialem P od 1.6 i problemy z wysokimi wolnymi obrotami na zimnym. zalozylem spowrotem ta od 1.2 i sie uspokoilo, chociaz wczoraj jak ywszedlem z pracy to tez dziwnie sie zachowal. odpalil jakby na dwa cylindry, po chwili chodzil juz na wszystkie 4, ale obroty zlapal 3krpm... nie wiem co dziadowi jest, moze komp siada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > piszesz, ze dobrze odlaczyc lambde, jak duzo pali...ja jak swoja odlaczylem, bo mam spalanie w 16v > okolo 10litrow, to ujechalem 2 kilometry i ja szybko podlaczylem. nie dalo sie jechac. Po pierwsze, nie napisałem, że spalanie spadnie, tylko, że jeżeli winna skokom paliwa jest lambda, to tą metodą można to wykryć. Po drugie, 16V to jest osobna historia jak chodzi o odłączanie lambdy, to cholerne tyrkolenie itd. > zachowywal sie tak, jak by brakowalo mu paliwa przy jezdzie ze stalym obciazeniem, np 2 lub > 3krpm. po przegazowce na kilkaset metrow odzyskiwal chec zycia i znow zmulal, ze nie mial sily > sie poradzic... > wczesniej mialem P od 1.6 i problemy z wysokimi wolnymi obrotami na zimnym. zalozylem spowrotem ta > od 1.2 i sie uspokoilo, chociaz wczoraj jak ywszedlem z pracy to tez dziwnie sie zachowal. > odpalil jakby na dwa cylindry, po chwili chodzil juz na wszystkie 4, ale obroty zlapal > 3krpm... nie wiem co dziadowi jest, moze komp siada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Po pierwsze, nie napisałem, że spalanie spadnie, tylko, że jeżeli winna skokom paliwa jest lambda, > to tą metodą można to wykryć. > Po drugie, 16V to jest osobna historia jak chodzi o odłączanie lambdy, to cholerne tyrkolenie itd. > > 3krpm... nie wiem co dziadowi jest, moze komp siada... Troche nie uściśliłem, ale sprawa ma się tak mam zamontowaną sekwencje, wiec mogę sprawdzić jak auto zachowuje się na jednym i drugim paliwie, w momencie kiedy są jakieś widoczne skoki AFRu to na jednym i na drugim auto ma ten sam AFR, wiec problemy z układme paliwowym wykluczam, sonda lambda również bo kupiona i założona nowa, AFR mam założony AEM Uego z zegarem na stałe, wiec widzę co się dzieje na bieżąco rozłączanie sondy na nie wiele się zdaje, rzekłbym że jeszcze bardziej AFR głupieje, i spalanie od razu większe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Troche nie uściśliłem, ale sprawa ma się tak > mam zamontowaną sekwencje, wiec mogę sprawdzić jak auto zachowuje się na jednym i drugim paliwie, > w momencie kiedy są jakieś widoczne skoki AFRu to na jednym i na drugim auto ma ten sam AFR, wiec > problemy z układme paliwowym wykluczam, > sonda lambda również bo kupiona i założona nowa, > AFR mam założony AEM Uego z zegarem na stałe, wiec widzę co się dzieje na bieżąco > rozłączanie sondy na nie wiele się zdaje, rzekłbym że jeszcze bardziej AFR głupieje, i spalanie od > razu większe mam również pytanie, bo rozumiem że jak by założyć kompa od 1.1 to pewnie nie bedzie chciał chodzić? bo nie moge nigdzie znaleźć komputera od 1,2 mpi o oznaczeniu które ktoś tam podał, same ecole, od 1,1 albo od 1.2 SPI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > mam również pytanie, bo rozumiem że jak by założyć kompa od 1.1 to pewnie nie bedzie chciał > chodzić? > bo nie moge nigdzie znaleźć komputera od 1,2 mpi o oznaczeniu które ktoś tam podał, same ecole, od > 1,1 albo od 1.2 SPI. http://allegro.pl/komputer-iaw18f-b4-palio-siena-1-2-mpi-bez-kodu-i3151904250.html http://allegro.pl/fiat-siena-99r-1-2-8v-sterownik-komputer-i3111119822.html http://allegro.pl/palio-bravo-brava-siena-1-2-komputer-18f-b3-18fb3-i3113212528.html http://allegro.pl/fiat-palio-siena-1-2-mpi-komputer-silnika-46534755-i3114349245.html http://allegro.pl/listing/listing.php?string=komputer+siena+1.2 Jak ty szukałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > http://allegro.pl/komputer-iaw18f-b4-palio-siena-1-2-mpi-bez-kodu-i3151904250.html > http://allegro.pl/fiat-siena-99r-1-2-8v-sterownik-komputer-i3111119822.html > http://allegro.pl/palio-bravo-brava-siena-1-2-komputer-18f-b3-18fb3-i3113212528.html > http://allegro.pl/fiat-palio-siena-1-2-mpi-komputer-silnika-46534755-i3114349245.html > http://allegro.pl/listing/listing.php?string=komputer+siena+1.2 > Jak ty szukałeś? no dobra dobra, tylko żaden nie jest w tej mniejszej obudowie, jak to każdy poleca, tylko wszystkie komputery to te duże wobudowie jak mój ecol, dlatego pytam, jakie oznaczenie ma ten w obudowie jak 1,1 spi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > no dobra dobra, tylko żaden nie jest w tej mniejszej obudowie, jak to każdy poleca, tylko wszystkie > komputery to te duże wobudowie jak mój ecol, dlatego pytam, jakie oznaczenie ma ten w > obudowie jak 1,1 spi 1. ECOL ma napisane ECOL, 2. To są dobre komputery, są większe od SPI, nadal jednak są mniejsze od ECOL-a jeżeli mnie pamięć nie myli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.