whitepawer Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Witam. Pacjent to opel vectra B 1.8 16V ECOTEC 116 kuniów. Obecnie siedzi Tomasetto AT07 Bluestar Z 140HP, lecz ma już pod 130 kkm. W planach mam zabawę silnikiem, chce wsadzić kompresor. Wysterować to wszystko na lpg Szukam parownika do max 200 koni, aby mieć zapas. Przeglądałem allegro i nasunęły mi się pytania: -cena niesamowita pytanie ile to jest warte?? OMVL R90/E reduktor parownik 3,5 L do 190 kM - REDUKTOR LOVATO SUPER 140kW 190KM, ogólnie o lovato słyszałem dobre opinie, minus to że nie jest z integrowany z filtrem fazy ciekłej, ale do przejścia - TOMASETTO do 190 KM, tu mnie zastanawia, w nazwie 140HP w opisie 190... jaki z tomasetto by się nadawał? -tu właśnie najbardziej się zastanawiam, teoretycznie słaby parownik w porównaniu z resztą, lecz cena z górnej półki, czy BRC jest faktycznie takie dobre? Ogólnie celuje po wsadzeniu kompresora w ~150-160 HP, więcej pewnie silnik bez odprężenia nie przeniesie. Co ewentualnie wsadzać? warto dołożyć 100-150zł aby kupic mocny parownik BRC ? W sumie jeszcze pytanie. Co z kompensacjami I i II stopnia? Czy warto dorabiać czy lepiej kupić parownik już przystosowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 nie czaję chcesz wsadzic kompresor do tego silnika i miec lpg 2 generacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > nie czaję > chcesz wsadzic kompresor do tego silnika i miec lpg 2 generacji? zauważyłem pewno prawidłowość na tym forum. od jakiegoś czasu, odpowiedzi w formie wyśmiania... tak chce tak zrobić, ponieważ chce się pobawić. jak wybuchnie to trudno. poza tym nie mówimy o jakimś potężnym doładowaniu tylko w okolicach 0.3-0.4 bara. w zasadzie sterownik silnika powinien to sam ogarną bez remapu, cz stosowania dodatkowych sterowników typu ecumaster. porownuje do benzyny, tak wiem druga generacja nie nic wspolnego z benzyna, chce pokazac skale tylko. Analogi można przytoczyc wiele, chodź przyznam ze wiekszosc na turbo sprężarce, które dziwnym trafem dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 nie lepiej dorzuc $ i za 600 z groszami kupic agisa m210 z red i wtryskami? brak zwezki w dolocie na pewno bedzie lepszym wyjsciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > nie lepiej dorzuc $ i za 600 z groszami kupic agisa m210 z red i wtryskami? > brak zwezki w dolocie na pewno bedzie lepszym wyjsciem Nie znam tego sterownika. Czy to jest klasyczny sterownik, który koryguje mnożnikiem mapę benzyny? wtedy mimo wszystko musiał bym zrobić coś z ECU benzyny. czy coś w rodzaju samodzielnego sterownika jaki oferuje np firma KME, który ma możliwość współpracy z uturbionym silnikiem, w którym nie zmodyfikowano ECU benzynowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 ok ziomek. ja bym wziął lovato - jest w miarę tani i preferuję tą firmę. Jesli ile siagniesz na tym kompresorsze? z 170km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > ok ziomek. dzięki za dalszy lekceważący ton > ja bym wziął lovato - jest w miarę tani i preferuję tą firmę. dzięki, jakaś sugestia w końcu. > Jesli ile siagniesz na tym kompresorsze? z 170km? pisałem wyżej, celuje w bliżej w 150, bardziej zależy aby moc była dostępna niżej, chodź wiem że opory mechaniczne na niskich będą i pewnie tam auto będzie słabsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > dzięki za dalszy lekceważący ton Koledze wydaje się, że w ten sposób jest fajnie. Nie przejmowałbym się za bardzo. Co do kompresora, to czym konkretnie chcesz to doładowywać? Jeśli dobrze zrozumiałem, to masz nadzieję, że auto będzie jeździć dobrze bez żadnej "świni"? Zauważ, że jeśli chcesz mieć wyższą moc niżej, jeszcze ze sprężarki mechanicznej, to paliwa musisz dorzucić dużo więcej, niż wynikałoby z prostego przeliczenia 150/116. Adaptacja raczej nie obskoczy +50%. Co do reduktora, to jeśli chcesz mieć silnik doładowany z II generacją, to bezpieczniej jest celować od razu w reduktor pod doładowanie z fabrycznie kompensowanym I i II stopniem. Nie we wszystkich reduktorach może to być proste do dorobienia. A tak w ogóle, to chyba najprościej i niewiele drożej zabawę uskuteczniać na sekwencji, nawet niezbyt wyszukanej. W pewnym sensie może ona załatwić sprawę ewentualnego "remapu", oczywiście tylko na LPG, ale głównie chyba o to idzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 jak 150 chcesz osiagnac to nie lepiej i prościej wziąć silnik 2.0 16v 150km od kalibry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > jak 150 chcesz osiagnac to nie lepiej i prościej wziąć silnik 2.0 16v 150km od kalibry? Weź go teraz znajdź w przyzwoitym stanie. Z resztą on tej mocy nie miał za nisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 a co to za nowy model ziomek?? bo nie kojarze kalibry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Koledze wydaje się, że w ten sposób jest fajnie. Nie przejmowałbym się za bardzo. > Co do kompresora, to czym konkretnie chcesz to doładowywać? najbliżej mi do eaton m45, patrząc na jego wykres wydajności (o ile dobrze to czytam), był by tym czego szukam. > Jeśli dobrze zrozumiałem, to masz nadzieję, że auto będzie jeździć dobrze bez żadnej "świni"? > Zauważ, że jeśli chcesz mieć wyższą moc niżej, jeszcze ze sprężarki mechanicznej, to paliwa > musisz dorzucić dużo więcej, niż wynikałoby z prostego przeliczenia 150/116. Adaptacja raczej > nie obskoczy +50%. niezbyt precyzyjnie się wypowiedziałem, niżej to znaczy ~3,5k rpm, nie jak w niektórych "wydumkach" że max idzie koło 5k rpm. Ty pisze nie wystarczy, drugi że wystarczy. Niestety są bardzo rozbieżne informacje. Wiadomo to wszystko zależy od ECU silnika. Niektórzy oszukują komp większymi wtryskami nie zmieniając nic. inni idą w sondę szeroko pasmową i robią tak jak się powinno robić. Zakładam że mój sterownik sobie nie poradzi, dlatego pomysł z II generacją, niezależnie to wystroić na lpg. benzyna tylko na rozpałkę i do podcisnienia. jak okaże się że nie przerasta mnie to. pójdę dalej, być może z innym autem/silnikiem bardzie do tego się nadającym. > Co do reduktora, to jeśli chcesz mieć silnik doładowany z II generacją, to bezpieczniej jest > celować od razu w reduktor pod doładowanie z fabrycznie kompensowanym I i II stopniem. Nie we > wszystkich reduktorach może to być proste do dorobienia. właśnie to mnie męczy najbardziej dlatego wolałem spytać na forum. Więc szukam z kompensacja I i II stopnia. > A tak w ogóle, to chyba najprościej i niewiele drożej zabawę uskuteczniać na sekwencji, nawet > niezbyt wyszukanej. W pewnym sensie może ona załatwić sprawę ewentualnego "remapu", oczywiście > tylko na LPG, ale głównie chyba o to idzie? o ile II generacje w miarę rozpracowałem, to IV znam tylko zasadę działania. Jeśli piszesz że jest możliwość wystrojenia sekwencji bez ingerencji w ECU benzyny, to od jutra zaczynam poszukiwać informacji na ten temat. Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Weź go teraz znajdź w przyzwoitym stanie. Z resztą on tej mocy nie miał za nisko. większość jest w stanie co najmniej do rozebrania, a znalezienia go w dobrym stanie to taka sama szansa, jak kupno X18XER (taka hardcorowa wersja) w cenie X18XE, lub co gorsza w ogole go znalezienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 > Nie znam tego sterownika. Czy to jest klasyczny sterownik, który koryguje mnożnikiem mapę benzyny? tak > wtedy mimo wszystko musiał bym zrobić coś z ECU benzyny. niekoniecznie > czy coś w rodzaju samodzielnego sterownika jaki oferuje np firma KME, który ma możliwość > współpracy z uturbionym silnikiem, w którym nie zmodyfikowano ECU benzynowego. tez mialem wspomniec o KME, cena pewnie wyzsza ale mozliwosci tez wieksze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 >kupno X18XER (taka hardcorowa wersja) A nie czasami X20XER (Astra G OPC)? Z resztą mniejsza z tym. Natomiast jeśli chodzi o dołożenie doładowania do silnika z LPG, to jak najbardziej sekwencja ma sens, zwłaszcza, że na benzynie nie masz zamiaru go piłować. Można powiedzieć, że kontroler LPG spełnia wtedy rolę piggy backa. Stag ma swój seryjny MAP-sensor do 2,5 bara abs. (1,5 bara nadciśnienia). Inne instalacje pewnie też podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.