LiteThat Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Witam. Ostatnio padlo mi łozysko w tylnim prawym kole wiec pojechalem do mechanika wymienil razem z piasta ( zestaw bebnowy mam tam). Po miesiacu w trakcie jazdy przy predkosci okolo 50 /h slychac mocne buczenie i nie jest ono zalezne od skretu w prawo czy w lewo buczy caly czas. Moje pytanie jak sprawdzic ktore lozysko mam uszkodzone ? kiedy jade tym samochodem wydaje mi sie ze za mna( kierowca) to wlasnie łozysko tylne lewe wyje ale pasazer jest również pewien swoich racji że slyszy to buczenie za soba czyli w prawym tylnym kole. Dzieki za Pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Witam. Ostatnio padlo mi łozysko w tylnim prawym kole wiec pojechalem do mechanika wymienil razem z > piasta ( zestaw bebnowy mam tam). Po miesiacu w trakcie jazdy przy predkosci okolo 50 /h > slychac mocne buczenie i nie jest ono zalezne od skretu w prawo czy w lewo buczy caly czas. > Moje pytanie jak sprawdzic ktore lozysko mam uszkodzone ? kiedy jade tym samochodem wydaje mi > sie ze za mna( kierowca) to wlasnie łozysko tylne lewe wyje ale pasazer jest również pewien > swoich racji że slyszy to buczenie za soba czyli w prawym tylnym kole. Dzieki za Pomoc Podlewaruj i pokręć kołami kolejno. Na pewno usłyszysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Podlewaruj i pokręć kołami kolejno. Na pewno usłyszysz. Własnie to zrobilem a wiec tak koło w ktorym wymienilem lozysko ( prawe) kreci sie z malym oporem jest ciche natomiast koło lewe kreci sie bez oporu idzie zaskakująco lekko tyle ze przy pierwszym przekręceniu kołem słychać było lekki zgrzyt/ tarcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Własnie to zrobilem a wiec tak koło w ktorym wymienilem lozysko ( prawe) kreci sie z malym oporem > jest ciche natomiast koło lewe kreci sie bez oporu idzie zaskakująco lekko tyle ze przy > pierwszym przekręceniu kołem słychać było lekki zgrzyt/ tarcie Tarcie to mogą być hamulce. Łożysko po prostu szumi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Tarcie to mogą być hamulce. Łożysko po prostu szumi. No wlasnie do takich samych wniosków dochodze tylko czy da sie to jakos sprawdzic inaczej niz poprzez zakrecenie kołem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maykii Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > No wlasnie do takich samych wniosków dochodze tylko czy da sie to jakos sprawdzic inaczej niz > poprzez zakrecenie kołem ? Łożyska można usłyszeć przy skręcie. Na lewym łuku powinieneś usłyszeć prawe łożysko, zaś jadąc w prawym łuku usłyszysz lewe łożysko. BTW. Nie powinno się czasem wymieniać obu łożysk tej samej osi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Łożyska można usłyszeć przy skręcie. Na lewym łuku powinieneś usłyszeć prawe łożysko, zaś jadąc w > prawym łuku usłyszysz lewe łożysko. > BTW. Nie powinno się czasem wymieniać obu łożysk tej samej osi ? Sluchaj ja slysze je ciagle nie wazne czy wchodze w prawy zakret czy w lewy lozysko slychac caly czas nawet na prostej i na zakretach buczy tak samo nie zmienia swojej glosnosci na np prawym bardziej lewym slabiej - caly czas buczy tak samo glosno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Sluchaj ja slysze je ciagle nie wazne czy wchodze w prawy zakret czy w lewy lozysko slychac caly > czas nawet na prostej i na zakretach buczy tak samo nie zmienia swojej glosnosci na np prawym > bardziej lewym slabiej - caly czas buczy tak samo glosno I mówisz, że to jest związane bezpośrednio z prędkością auta? Nie z prędkością silnika, ciągnięciem czy hamowaniem silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Sluchaj ja slysze je ciagle nie wazne czy wchodze w prawy zakret czy w lewy lozysko slychac caly > czas nawet na prostej i na zakretach buczy tak samo nie zmienia swojej glosnosci na np prawym > bardziej lewym slabiej - caly czas buczy tak samo glosno Przerabiam właśnie to samo tyle że z przodu. wymieniłem oba łożyska w kołach (o przodzie mówie cały czas) lecz nic się nie zmieniło huczało/buczało cały czas obojętnie czy jadąc na wprost czy przy skręcie. okazało się że łożysko mechanizmu różnicowego jest do wymiany :/ ale jeszcze nie wiem czy na 100% trafiłem bo jeszcze czekam na uszczelniacze i wtedy dopiero składam. Ale myśle że skoro słyszysz to z tyłu to oże być drugie łożysko. ja bym na twoim miejscu wymienił bo koszt nie jest jakoś masakrycznie wielki. I również słyszałem że łożyska w kołach również wymienia się "parami" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maykii Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Sluchaj ja slysze je ciagle nie wazne czy wchodze w prawy zakret czy w lewy lozysko slychac caly > czas nawet na prostej i na zakretach buczy tak samo nie zmienia swojej glosnosci na np prawym > bardziej lewym slabiej - caly czas buczy tak samo glosno Rozumiem, że masz 900 więc może po prostu jest to typowe huczenie skrzyni ? Niestety te skrzynie nie miały dobrych łożysk mechanizmu różnicowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Rozumiem, że masz 900 więc może po prostu jest to typowe huczenie skrzyni ? Niestety te skrzynie > nie miały dobrych łożysk mechanizmu różnicowego... Odpada jakiekolwiek lozysko skrzyni (wymieniane na nowe 20 tys km temu) po nacisnieciu sprzegla glosnosc nie ustaje jest caly czas taka sama (oczywiscie w trakcie jazdy) a sprawdzilem to w prosty sposob wciskajac sprzeglo i zjezdzajac z gorki glosnosc rosla wraz z predkoscia czyli napewno od kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Przerabiam właśnie to samo tyle że z przodu. wymieniłem oba łożyska w kołach (o przodzie mówie cały > czas) lecz nic się nie zmieniło huczało/buczało cały czas obojętnie czy jadąc na wprost czy > przy skręcie. okazało się że łożysko mechanizmu różnicowego jest do wymiany :/ ale jeszcze nie > wiem czy na 100% trafiłem bo jeszcze czekam na uszczelniacze i wtedy dopiero składam. Ale > myśle że skoro słyszysz to z tyłu to oże być drugie łożysko. ja bym na twoim miejscu wymienił > bo koszt nie jest jakoś masakrycznie wielki. I również słyszałem że łożyska w kołach również > wymienia się "parami" jedno mam wymienione od miesiaca wiec wymienie drugie jesli ono jest winowajca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Odpada jakiekolwiek lozysko skrzyni (wymieniane na nowe 20 tys km temu) po nacisnieciu sprzegla > glosnosc nie ustaje jest caly czas taka sama (oczywiscie w trakcie jazdy) a sprawdzilem to w > prosty sposob wciskajac sprzeglo i zjezdzajac z gorki glosnosc rosla wraz z predkoscia czyli > napewno od kół ale mówisz o łożyskach w skrzyni lub też mechanizmu różnicowego czy łożysku oporowym sprzęgła że wymieniałeś?? A w kole wymień tym bardziej że koszt na prawde nie wielki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > ale mówisz o łożyskach w skrzyni lub też mechanizmu różnicowego czy łożysku oporowym sprzęgła że > wymieniałeś?? > A w kole wymień tym bardziej że koszt na prawde nie wielki Łozyska skrzyni wszystkie + oporowe + nowe sprzegło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maykii Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Odpada jakiekolwiek lozysko skrzyni (wymieniane na nowe 20 tys km temu) po nacisnieciu sprzegla > glosnosc nie ustaje jest caly czas taka sama (oczywiscie w trakcie jazdy) a sprawdzilem to w > prosty sposob wciskajac sprzeglo i zjezdzajac z gorki glosnosc rosla wraz z predkoscia czyli > napewno od kół No dobrze ale wciskając sprzęgło mechanizm różnicowy obraca się wraz z prędkością kół, ale skoro wymieniałeś to teoretycznie można to wykluczyć. Sprzęgło rozłącza tylko silnik, ze skrzynią. Jeśli jesteś pewny, że to na 100% tył to zdejmuj koło, ściągnij bęben i sprawdzisz czy to hamulce czy łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > No dobrze ale wciskając sprzęgło mechanizm różnicowy obraca się wraz z prędkością kół, ale skoro > wymieniałeś to teoretycznie można to wykluczyć. Sprzęgło rozłącza tylko silnik, ze skrzynią. > Jeśli jesteś pewny, że to na 100% tył to zdejmuj koło, ściągnij bęben i sprawdzisz czy to hamulce > czy łożysko. w czwartek dowiem sie dokladnie co i jak u mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 No wiec tak bylem dzis u mechanika okazalo sie ze oba lozyska ( nawet to ktore mialem nowe, padly) teraz jezdzi pieknie nic nie buczy i tak ma byc. Jedno wyslalem na reklamacje a drugie musialem zakupic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.