Skocz do zawartości

[BORA 2.0] Ciśnienie w baku


szaranowicz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z nadmiernym ciśnieniem w baku, przy dłuższej jeździe potrafi nawet wybijać paliwo przez korek, jeśli wcześniej wyłaczę silnik i odkręcę korek, uchodzi bardzo dużo oparów, aż słychać jak bak się kurczy.

Prawdopodobnie problem tkwi w odpowietrzeniu baku, tylko pytanie brzmi od czego zacząć poszukiwanie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> To ten na górze pochłaniacza w komorze silnika ? Z niego wychodzi przewód do kolektora ssącego.

Niestety nie wiem jak to wygląda w Borze. Gdzieś tam musi być ten elektrozawór i to jego usterka najprawdopodobniej będzie przyczyną problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, mam problem z nadmiernym ciśnieniem w baku, przy dłuższej jeździe potrafi nawet wybijać

> paliwo przez korek, jeśli wcześniej wyłaczę silnik i odkręcę korek, uchodzi bardzo dużo

> oparów, aż słychać jak bak się kurczy.

> Prawdopodobnie problem tkwi w odpowietrzeniu baku, tylko pytanie brzmi od czego zacząć poszukiwanie

> problemu.

bardzo dziwny objaw, jeśli jest nadciśnienie w baku, bo zazwyczaj robi się podciśnienie z racji ubywania paliwa... nie mam pomysłu, można spróbować wypiąć odpowietrzenie baku co idzie do pochłaniacza par paliwa, i zobaczyć, czy czasem gdzieś z dolotu jakiś zaworek nie puszcza w bak, choć byłoby to bardzo dziwne, o ile to auto jest wolnossące. Czy auto ma regulator ciśnienia paliwa z kompensacją na ciśnienie w dolocie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy auto ma regulator ciśnienia paliwa z kompensacją na ciśnienie w dolocie?

Nie jestem mechanicznym ignorantem, ale nawet nie skumałem pytania smile.gif

Wypiąłem z pochłaniacza przewód doprowadzający opary paliwa (zakładam że to ten bez wtyczki). Auto pracowało na wolnych ok 15min i jakby w baku cisza. Jutro się przejadę zobaczymy czy nadal będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo dziwny objaw, jeśli jest nadciśnienie w baku, bo zazwyczaj robi się podciśnienie z racji

> ubywania paliwa... nie mam pomysłu, można spróbować wypiąć odpowietrzenie baku co idzie do

> pochłaniacza par paliwa, i zobaczyć, czy czasem gdzieś z dolotu jakiś zaworek nie puszcza w

> bak, choć byłoby to bardzo dziwne, o ile to auto jest wolnossące. Czy auto ma regulator

> ciśnienia paliwa z kompensacją na ciśnienie w dolocie?

W baku robi się nadciśnienie. Jest to spowodowane tym, że podczas jazdy paliwo jest wtrząsane i dosyć mocno paruje. Problem nasila się gdy jest ciepło. Nawet przy otwieraniu kanistra słychać jak uchodzi z niego ciśnienie - opary paliwa.

U mnie przy swapie silnika usunąłem pochłaniacz par i zaślepiłem przewód - objawy były dokładnie takie same jak opisane w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.