115750 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Ostatnio mam problem ze swoją Asterką. Na biegu jałowym (np. na światłach) przygasa mi od czasu do czasu silnik i od razu wraca do prawidłowych obrotów. Zaczynam się tym martwić, że kiedyś zgaśnie na amen. Mam nadzieję, że to tylko paliwo i po nowym tankowaniu problem zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Na biegu jałowym (np. na światłach) przygasa mi od czasu do czasu silnik i od razu wraca do prawidłowych obrotów. Według mnie to wina alternatora więc szykuj się na regenerację lub szukaj nowego. Włącz sobie test mode jak będziesz jeździł i obserwuj czy nie spada Ci napięcie podczas spadku obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
115750 Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Według mnie to wina alternatora więc szykuj się na regenerację lub szukaj nowego. Włącz sobie test > mode jak będziesz jeździł i obserwuj czy nie spada Ci napięcie podczas spadku obrotów. Już mi nawet przyszło do głowy, żeby poobserwować napięcie w test-mode. Jednak przygasanie jest na tyle krótkie, że wskazania napięcia nawet nie zdążą się zmienić. Jeśli już, to spada o 0.1 - 0.2V. Dziś doszły jednak nowe objawy. Zaczęły się problemy z ruszaniem tzn. jakby silnik chciał zgasnąć podczas ruszania. Stałem po południu co chwilę w korku i z ciekawości sprawdziłem temperaturę silnika. Było 98 st, więc chyba trochę dużo. Wentylator już się powinien włączyć. Parę minut później podczas ruszania poczułem, że samochód jakby przestał reagować na nacisk na pedał gazu. Sekundę później zareagował i ostro przyspieszył. Wyskoczył też "check engine". Na następnym skrzyżowaniu podczas ruszania silnik zgasł. W metodzie gaz-hamulec wyszły 2 błędy ECN 000256 i ECN 000275, które wskazują raczej na problemy w zasilanie paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Wygląda na to, że przycina się zawór regulujący ciśnienie na pompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
115750 Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Wygląda na to, że przycina się zawór regulujący ciśnienie na pompie. Masz na myśli SCV? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Jak zwał, tak zwał. Jest tylko jeden elektrycznie sterowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.