jolszyczka Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Informacji będzie sporo więc bardzo przepraszam za długość posta. Dzisiaj moje GP znów ma problemy chyba na własną prośbę, ale do rzeczy. Zimą miałem problemy z odpaleniem samochodu na mrozie. Winny był MAP ponieważ dawał błędną informację o temperaturze. Wymieniłem na inny pożyczony. Mój wyczyściłem z majonezu i wróciło wszystko do "normy" poza wysokim spalaniem. Ze względu na spalanie postanowiłem podpiąć go do FES'a. Oto parametry które uzyskałem: temp. wody 78st.,temp.powietrza 106st. (skąd taka temperatura przecież mamy dopiero wiosnę),oleju 105st. ciśnienie w dolocie 319mBar,oczekiwane 375mBar. Błąd mieszanka zbyt uboga. Na desce rozdzielczej temp. 8st. chociaż na zewnątrz 20st . Po lekturze doszedłem do wniosku, że reset parametrów autoadaptacyjnych oraz adaptacja przepustnicy powinna pomóc.No i się zaczęło. Po odpaleniu GP wszedł na obroty po czym spadły bardzo nisko. W FES'ie pojawił się błąd przepustnicy (1687) obecny. W parametrach przepustnica w trybie awaryjnym. Zdjąłem klemę i po odczekaniu 10 minut odpaliłem samochód. Może troszkę lepiej, ale do ideału daleko. Z ciśnieniem w dolocie szaleństwo 485mBar,oczekiwane 175mBar. Godzinę temu jeździłem samochodem który dużo palił, a teraz GP wariuje. Proszę o sugestie co się dzieje i jakie kroki podjąć, aby przynajmniej jeździć tym wozem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 przepustnica będzie na początku poresecie ustawień szaleć. jak odpalisz wejdź na max obroty, potem daj mu pochodzic na wolnych. potem potrzymaj go na 2krpm i pare razy rozkręć do max. musi sie ułozyc Te wszystkie parametry sprawdzaj na rozgrzanym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 jezeli pokazuje tak wysoka temp zasysanego posietrza to masz uszkodzony mapsensor. podmien go za pomoca fesa zobacz jak zachowuja sie sondy powinno byc tak ze raz mieszanka jest zbyt bogata za chwile zbyt uboga caly czas sie zmieniac.jezeli masz bez zmian to sonda do sprawdzenia i to zwykle one odpowiadaja za wzrost spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jolszyczka Napisano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 MPASensor podmieniłem na dobry ponieważ wyjąłem go zimą bo auta nie dało się odpalić.Winny był pomiar temperatury. Jak go wyczyściłem to oporność z 180om wróciła do stanu realnego 2,2kom.Nie resetowałem niczego tylko zamieniłem. Co ewentualnie zrobić aby zresetować ustawienia MAP'a w komputerze. Czy wystarczyło tylko podmienić czujnik? Ze zmianą mieszanki na bogatą i ubogą to tak jest. Czyli sonda jest ok. Zastanawiam się czy czyścić przepustnicę czy zrobić adaptację wg. przepisu wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 50 pln w aso zrobi ci autoadaptacje ,można za pomocą fesa ale to nie zawsze się udaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jolszyczka Napisano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > 50 pln w aso zrobi ci autoadaptacje ,można za pomocą fesa ale to nie zawsze się udaje Właśnie się o tym przekonałem. Zrobiłem adaptację wg. przepisu kolegi. I się zdziwiłem, że tak auto na benzynie potrafi kichać strzelać, szkoda że jeszcze nie pluje . Spróbuję jutro przeczyścić przepustnicę i zobaczymy. Możecie polecić jakieś ASO lub warsztat w okolicach Katowic lub Mysłowic chyba, że formumowicze mają dostęp do takich urządzeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Informacji będzie sporo więc bardzo przepraszam za długość posta. > Dzisiaj moje GP znów ma problemy chyba na własną prośbę, ale do rzeczy. > Zimą miałem problemy z odpaleniem samochodu na mrozie. Winny był MAP ponieważ dawał błędną > informację o temperaturze. Wymieniłem na inny pożyczony. Mój wyczyściłem z majonezu i wróciło > wszystko do "normy" poza wysokim spalaniem. Ze względu na spalanie postanowiłem podpiąć go do > FES'a. Oto parametry które uzyskałem: temp. wody 78st.,temp.powietrza 106st. (skąd taka > temperatura przecież mamy dopiero wiosnę),oleju 105st. ciśnienie w dolocie 319mBar,oczekiwane > 375mBar. Błąd mieszanka zbyt uboga. Na desce rozdzielczej temp. 8st. chociaż na zewnątrz 20st > . Po lekturze doszedłem do wniosku, że reset parametrów autoadaptacyjnych oraz adaptacja > przepustnicy powinna pomóc.No i się zaczęło. Po odpaleniu GP wszedł na obroty po czym spadły > bardzo nisko. W FES'ie pojawił się błąd przepustnicy (1687) obecny. W parametrach przepustnica > w trybie awaryjnym. Zdjąłem klemę i po odczekaniu 10 minut odpaliłem samochód. Może troszkę > lepiej, ale do ideału daleko. Z ciśnieniem w dolocie szaleństwo 485mBar,oczekiwane 175mBar. > Godzinę temu jeździłem samochodem który dużo palił, a teraz GP wariuje. Proszę o sugestie co > się dzieje i jakie kroki podjąć, aby przynajmniej jeździć tym wozem skoro temperatura powietrza jest 106 stopni to tu jest prolem , wymien czujnik temp powietrza , nie wiem jaki jest u Ciebie ale w tym modelu może być zintergowany z map-em lub dwa czujniki osobne (temp i ciśnienia ) , wymien włsciwy i będzie git , adaptacja przepustnicy nie rozwiaże tego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jolszyczka Napisano 20 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2013 U mnie jest zintegrowany MAP. Wymiana na stary wymieniony przez serwis w sierpiu zeszłego roku przyniosła oczekiwaną zmianę. Parametry to: temp. powietrza 37st.(zmiania się wczasie gdy się silnik grzeje, a nie jest stała 106st),ciśnienie w dolocie 292mBar,oczekiwane ciśnienie 343mBar. Adaptacja przepustnicy przeprowadzona.Przepustnica przeczyszczona,silnik zagrzany do pow.80st., przegazowanie 4 razy do odcięcia pow. 5000obr/min i silnik wyłączony na 5 minut. Brak wahań obrotów, brak błędu przepustnicy (kod1687)chyba wszystko w porządku. Martwi mnie tylko 3xbeep po zapaleniu samochodu. Jak się tego bipania pozbyć, czy to coś szkodliwego? Trochę mnie to denerwuje. Dzięki za sugestie i pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.