Skocz do zawartości

jolszyczka

użytkownik
  • Liczba zawartości

    66
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O jolszyczka

  • Urodziny 10.05.1972

Contact Methods

  • Skype
    juras10000

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Mysłowice
  • Zainteresowania
    majsterkowanie, siatkówka
  • Samochód
    Fiat Grande Punto 1.2 8V +LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

jolszyczka's Achievements

nauka jazdy

nauka jazdy (7/20)

1

Reputacja

  1. Cześć, w Bytomiu na Witczaka jest firma, która regeneruje alternatory. Ja swój kupiłem u nich i 2 lata bez problemu. Pewnie sprzedają również wysyłkowo. Zadzwoń do nich. Telefon na stronie alternatory-rozruszniki-bytom.istore.pl.
  2. Strzał w dzieisątkę. Mam to samo dlatego zamontowałem światła dzienne i problemu unikam podczas jazdy w dzień. Nocą wystarczy wyłączyć i włączyć światła. Pomaga na jakiś czas. Zużyte są styki od świateł mijania. Zabawy z rozebraniem przełącznika dość sporo. Na pewno, gdy będzie się usterka pojawiać często nie unikniesz rozebrania przełącznika lub jego wymiany. pozdrawiam
  3. Adaptację robię tak jak napisałem w pkt.4.zagrzanie silnika, przegazowanie do odcięcia 3 razy, wyłączenie zapłonu i odczekanie np.godziny.
  4. Witam, pacjent to GP 1.2 8V Pb+LPG - 95kkm. Objaw wysokie spalanie około 10l na 100km LPG Dwa lata temu trenowałem ten sam objaw.Po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy spalanie wróciło do normy tzn. około 8l/100km (średnie,trasa dużo mniej). Spalanie narasta z czasem, nie dzieje się to z dnia na dzień. Wymieniłem wszystkie filtry, olej. Przegląd instalacji gazowej też zrobiony. Niestety niewiele to dało. Mam kilka pytań do znawców MES'a. 1. Czy po przeprowadzeniu następujących operacji pod zakładką "Regulacje" w kolejności: -Zerowanie funkcji autoadaptacyjnych -Wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych -Adaptacja przepustnicy w zakładce "Parametry" widnieje: -Adaptacja przepustnicy - niewymagany -Faza adaptacji przepustnicy - przyswojony -Przepustnica elektroniczna(tryb awaryjny) - aktywny 2.Czy po zerowaniu przepustnicy w zakładce "Parametry" nie powinny pojawić się poniższe informacje: -Adaptacja przepustnicy - wymagana -Faza adaptacji przepustnicy - nieprzyswojony -Przepustnica elektroniczna(tryb awaryjny) - nieaktywny 3.Czy adaptacja przepustnicy wpływa na ilość spalanego paliwa? 4.Jak długo powinna przebiegać adaptacja (czy po zagrzaniu silnika oraz przegazowaniu do odcięcia, wyłączeniu zapłonu i odczekaniu np.godziny można jeździć na gazie czy na paliwie- jeśli na paliwie to jaki czas, aby się ułożyło ) Podpowiedzi otrzymane na innym forum: Spalanie benzyny: 8,2l/100km (cały bak,litrażowanie) Sonda lambda: zakres 0,067 do 0,789V. Silnik uruchomiony z rana (zimny).Czy tak powinno być jeśli chodzi o górną granicę napięcia, czy to już koniec sondy? Druga za katalizatorem pokazuje wskazania 0,001 do 0,35V (w 200 sekundzie testu). Może coś robię źle, coś umyka, ale nie wiem gdzie szukać przyczyny. czekając na wasze sugestie i podpowiedzi pozdrawiam
  5. > Na pewno? Bo wyglądają jakby jednak miały ledy po obwodzie, ale na żywo nie widziałem .... > Mnie przeraża tylko to, że zrobili większy i cięższy o 150 kg samochód (P2/FL kontra Grande/Evo) z > takim samym (3D) lub mniejszym bagażnikiem (5D), założyli do niego koła 185 zamiast 165 i > dodali 9 KM, a momentu wcale ... > Dla mnie P2 z 60KM jeździło bardzo przyjemnie po mieście, cicho przy 120 w trasie, a to G/E to > wcale pewnie nie jeździ ... Witam, posiadam Grande 1.2 60KM(prawie full wypas ) i powiem Wam, że całkiem się tym dobrze jeździ. W Zgorzelcu byliśmy z synem na konkursie i dał radę, chociaż prędkości rzędu 150-160 km/h to nie dla niego.Co roku polskie morze na wczasy z pełnym załadunkiem i czwórką osób na pokładzie. Ja osobiście nie narzekam. Niewiele się psuje, tak jak poprzednik napisał awarie są do przewidzenia. Jeździłem Corsą D z silnikiem 80KM i Corsą C z silnikiem 1.2 (chyba 75KM-to była rakieta) lecz zdecydowanie najbardziej podoba mi się Grande.Ważne, że ani razu mnie nie zawiodło, patrząc na posiadaczy Audi,Opli i innych marek kiedy rano po lekkim przymrozku ja wsiadam odpalam i jadę oni stoją kręcąc rozrusznikiem. Osobiście polecam to autko bez względu na silnik.Na pewno im mocniejszy tym lepszy. pozdrawiam pasjonatów
  6. Witam, ja podobny objaw miałem gdy nie dokręcono mi łapy pod skrzynią biegów. Stuk i wrażenie jakby skrzynia delikatnie odjeżdżała spod samochodu. Sprawdź wszystkie elementy mocujące może gdzieś jest niedostatecznie dokręcona śruba. pzdr
  7. > Po pierwsze, otworzenie drzwi kierowcy powoduje uruchamienie lampki wnętrza? Zapala lampkę wnętrza, chociaż jak zdążyłem się przyjrzeć nie zawsze, czasami z lekkim opóźnieniem. Może to wskazywać jak kolega słusznie zauważył, przełamaną wiązkę pomiędzy drzwiami a słupkiem, tylko jakiego koloru przewód jest odpowiedzialny za tą sygnalizację?
  8. Alarm CAN , ale nie ma on według mnie związku z takim zachowaniem, ponieważ pozostałe wszystkie drzwi dezaktywują alarm, a drzwi kierowcy nie.
  9. Witam, męczy mnie drobna przypadłość mojego kropka, mianowicie po otwarciu drzwi z pilota i otwarciu ich, nie rozbraja się alarm. Gdy wsiądziesz do środka dioda z alarmu mruga, a drzwi zamykają się automatycznie po kilku sekundach(włączona opcja w alarmie). Nie jest to zbyt uciążliwe, lecz dość niebezpieczne ponieważ, że gdy wsiądziesz do samochodu włożysz kluczyki do stacyjki i będziesz musiał wyjść z niego i zamkniesz drzwi to już nie wsiądziesz do samochodu, bo drzwi zamkną się. Wymontowałem zamek w drzwiach kierowcy, lecz nie rozbierałem ponieważ trochę się obawiam, że gdy go rozłożę, a jest z tym problem to nie będę miał zamka w drzwiach. Gdzie szukać przyczyny.W jaki sposób jest sygnalizowane otwarcie drzwi w puncie.Pozostałe drzwi działają bez zarzutu. pozdrawiam
  10. Dzięki za informację.Zrobiłem jak opisałeś.Spalanie chwilowe na komputerze od razu spadło.Zobaczę jak przejadę dłuższy dystans. Jeszcze jedno pytanie: ile trzeba przejechać kilometrów na benzynie, aby przepustnica się ułożyła i można było pojeździć na gazie pozdrawiam
  11. Witam, może temat banalny lecz przeczesałem internet i nie ma jednej jasnej odpowiedzi jak należy poprawnie to zrobić. Moje wątpliwości nasuwają kilka pytań.Oto one: 1.W MES'ie jest kilka pozycji do regulacji.Których użyć? -zerowanie funkcji autoadaptacyjnych -wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych -kasowanie adaptacji koła fonicznego -adaptacja przepustnicy 2.Jeśli użyć tych funkcji to w jakiej kolejności? 3.Czy silnik ma być zimny czy może być ciepły? 4.Jaka procedura po wyzerowaniu parametrów? Czekam na Wasze sugestie. pozdrawiam
  12. Witam, temat wałkowany już sporo razy lecz w moim kropku to chyba specyficzna sprawa. Kropek po przebiegu 83kkm,zagazowany. Spalanie w cyklu mieszanym około 10l gazu.Moim zdaniem trochę dużo. Na wyświetlaczu spalania chwilowego rzadko pokazywała się cyfra np. 6,9l.Zazwyczaj to 7,6l czy 8,2l.Przy dodawaniu gazu to nawet 25l. Po wymianie świec na BRISK Silver (do LPG) wróciły wskazania np. 6,4l,4,9l lecz nadal średnie spalanie jest wysokie. Po skanowaniu MES'em większych błędów nie było. W załączeniu zamieszczam screeny. Proszę spójrzcie na nie fachowym okiem. Martwi mnie korekta kąta wyprzedzenia (0%). Czy należy zrobić autoadaptację przepustnicy (po zrzuceniu na luz chwilowe spalanie zamiast spaść na 2l to się waha 3,7l,4,5l i w końcu 2l). Co oznacza błąd P0504(obecny), a w body błąd B1010(sporadyczny)? Czekam na Wasze sugestie co zrobić aby spalanie wróciło do normy.
  13. Tak ma być. Sam miałem to samo czyli niepokoił mnie ten tryb awaryjny. Korespondowałem z gościem z Linei i MES pokazywał dokładnie tak jak w załączonym pliku.
  14. Miałem to samo w Grande Punto. Gdy zaczynał migać przebieg za dwa dni auta nie dało się odpalić. Po ładowaniu akumulatora wracało wszystko do normy. Przeżyłem zimę, na wiosnę wymieniłem akumulator i teraz wszystko bez problemu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.