Skocz do zawartości

Alternator - zdechł


gala

Rekomendowane odpowiedzi

Trafiło się i mnie.

Przy okazji padł aku.

Kupiłem nowy aku, mierzę napięcie ładowania: 12,65V na wolnych obr, przy 2500 osiąga 13,10V bez obciążenia. Przy włączonych światłach napięcie wynosi 12,5V - suabo...

Przy okazji zobaczyłem, że a jakże - pęknięta jest obudowa.

W okolicy mam auto złom - pojechałem, przwyiozłem, wymieniłem, przejechałem się jakieś 1,5 km - wszystko OK, po godzinie wyjeżdżam z garażu - zapaliła się kontrolka kierownicy - czerwona, mrugnęła kontrolka ABS - pomyśałem, że mało prądu - dałem gazu - światła zajaśniały jakby miały po 100W każde.

Ok zmierzyłem napięcie ładowania - na wolnych: 14,3 V - powiedzmy OK, przy 2000 obr/min - ponad 16 V!

 

Ok wytargałem dziada, założyłem swój pojechałem na ten szrot. Złaziłem z chłopem wszystkie fiaty - jedne altek zatarty - reszta popękane obudowy...

 

Znalazłem w Krakowie - myślę będę w KRK to podjadę - dzwonię do gościa - panie ameryka, wszystkie części pochodzą z niemiec, są sprawdzane etc.

Założyłem do auta: efekt łozyska wyją jak nieboskie stworzenia i ładownie 12,2 V na wolnych bez obciążenia.

Krew mi zagotowało.

 

Pacze na allegro - masa tam tego, pytanie co kupić aby nie bawć się w kółko w odsyłanie.

Znalazłem taki o:

 

http://allegro.pl/alternator-fiat-punto-i-ii-panda-1-1-doblo-i5575850618.html

 

albo taki:

http://allegro.pl/alternator-fiat-punto-ii-1-2-16v-99-46813059-i5633530463.html

 

jeszcze jakiś nowy nieznanej firmy chyba z azji środkowej i kupę innych używanych.

 

Co wybrać? a może macie kogośwartego polecenia co ma w miarę pewne używki?

ZTCW nówka kosztuje kupe kasy jak na wartość auta.

 

Aha,

 

mój grat to PII 1.2 16V z 2001, alternator Denso, niby 60A ale czy to będzie 60, 65 czy 70A sądzę, że bez znaczenia.

 

i co Pany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAdnięty regulator napięcia, może dałoby się poskładać jednego z dwóch ...

A nie chcesz "pancernego" takirgo jak w CC?

http://allegro.pl/alternator-fiat-cinquecento-seicento-1-1-gwarancja-i5401741422.html

... Ok zmierzyłem napięcie ładowania - na wolnych: 14,3 V - powiedzmy OK, przy 2000 obr/min - ponad 16 V!

... Pacze na allegro ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ok zmierzyłem napięcie ładowania - na wolnych: 14,3 V - powiedzmy OK, przy 2000 obr/min - ponad 16 V!

 

było przerzucić regulator ze starego.

 


jasne, ze wolałbym pancerny,

pytanie czy to podejdzie?

fizycznie tak, technicznie trochę gorzej bo pancerny w starszych modelach był wzbudzany przez żarówkę/kontrolkę, w PII kontrolka jest ledowa. ALE wystarczy przegazówka i tez się wzbudzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo pekniętej obudowy, masz osłonę plastikową od strony koła? U mnie ktoś pomyślał i od strony koła silnik jest zabudowany osłonami. No z tymi używkami konkretne cyrki, loteriada :no:

tak obudowa jest na miejscu, pęknięcie wygląda na stare, prawdopodobnie już kupiłem auto z tym defektem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

w Bytomiu na Witczaka jest firma, która regeneruje alternatory. Ja swój kupiłem u nich i 2 lata bez problemu. Pewnie sprzedają również wysyłkowo. Zadzwoń do nich. Telefon na stronie alternatory-rozruszniki-bytom.istore.pl.

dzięki, już zamówiłem, ma być jutro, zamiast denso będzie magneti marelli - ale w sumie żadna mi różnica, parametry te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


było przerzucić regulator ze starego.

 

no nie bardzo, stary dychał w porywach 12,5 V przy zapalonych światłach...


fizycznie tak, technicznie trochę gorzej bo pancerny w starszych modelach był wzbudzany przez żarówkę/kontrolkę, w PII kontrolka jest ledowa. ALE wystarczy przegazówka i tez się wzbudzi.

 

spoko, zamówiłem już, jutro ma przyjść zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dahrek  ja bralem u tego ; http://allegro.pl/alternator-fiat-grande-punto-panda-stilo-z-klima-i5151214518.html            tyle ze ja mam wspom + AC +  HLX  +  centralka LPG ;)    Pan dal paragon i pisemna ladna gwarancje .

dzięki, już zamówiłem, fabrycznie regenerowany - cokolwiek to znaczy, tak czy siak jest gwarancja więc zobaczymy.

 

Dziś rozmawiałem z gościem, który zawodowo regeneruje m.in. altki i powiedział mi, że w tych o punciaków/palio  itp. nie padają regulatory napięcia a przepalają się uzwojenia.

Regeneracja u niego wraz z spawaniem obudowy i wymianą łożysk - ok. 150 PLN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


no nie bardzo, stary dychał w porywach 12,5 V przy zapalonych światłach...

 

jak miał strzeloną obudowę to się nie dziw, regulator mógł być ok

 


spoko, zamówiłem już, jutro ma przyjść zobaczymy...

 

pancerny czy zwykły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie miałeś ładowanie na starym altku? Pytam bo u mnie praktycznie nie przekracza 14V, po włączeniu świateł jest 13,9V. Nic z tym nie robiłem, ale gdzieś wyczytałem w sieci że były altki które miały regulatory właśnie na 14V. Sam nie sprawdzałem jaki mam.

A to ciekawe info. Moj jak wywali z siebie ponad 14v to jest swieto :hehe: i tak od 3-4 lat :bzik: 1.4 16v
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie miałeś ładowanie na starym altku? Pytam bo u mnie praktycznie nie przekracza 14V, po włączeniu świateł jest 13,9V. Nic z tym nie robiłem, ale gdzieś wyczytałem w sieci że były altki które miały regulatory właśnie na 14V. Sam nie sprawdzałem jaki mam.

Na starym w maxie było 12,6 V, jeśli powłączeniu świateł nie spadnie Ci poniżej 13,6 V to wszystko jest :oki:

I chyba były altki na 14V - przynajmniej jak  szukałem altka do siebie to widziałem kilka, na których tabliczka znamionowa mówiła 14V. Na standardowym jest 12V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak wlaczyc wiecej swiatel, nawiew, klime i tylna szybe ogrzewana, to zjezdza ponizej 13V. I tak od kilku lat ;]

nie no spoko, tylko jak często jeździsz z włączonymi wszystkimi odbiornikami na raz?

 

nie wiem ile nawiem pożera ale największym odbiorcą i tak jest ogrzewana szyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej stoje, bo pisalem o postoju. Hmm raczej rzadko, ale z drugiej strony nic nie wyje, akumulator pierwszy wytrzymal 6 lat :bzik:, to nie widze powodu do dzielenia wlosa na czworo.

no nie kumam Cię kolego,

wygląda jakbyś sam sobie stwarzał problem a potm sam go rozwiązywał,

 

spoko :hehe::oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym w maxie było 12,6 V, jeśli powłączeniu świateł nie spadnie Ci poniżej 13,6 V to wszystko jest :oki:

I chyba były altki na 14V - przynajmniej jak  szukałem altka do siebie to widziałem kilka, na których tabliczka znamionowa mówiła 14V. Na standardowym jest 12V.

Tak były ja kupiłem nówke Denso i ładuje 13,9-14V i ani grama wiecej jak miałem MM to dawał 14,4-14,5 tez myslałem ze nowy i cos z nim nie tak ale ustaliłem ze ten typ tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak były ja kupiłem nówke Denso i ładuje 13,9-14V i ani grama wiecej jak miałem MM to dawał 14,4-14,5 tez myslałem ze nowy i cos z nim nie tak ale ustaliłem ze ten typ tak ma

No właśnie ja też miałem Denso od początku. Męczyłem się z takimi dwoma przez 6-7 lat. Męczenie polegało na tym, że aku przy dużych mrozach potrafił zakręcić 1 raz a potem już nie ...

Po wymianie na taki co dawał 14,4 V te problemy się skończyły ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli teroetycznie lepiej wymienić w przypadku padu altka z Denso na MM?

tego nie wiem,

ja potrzebowałem na gwałt,

bez różnicy mi było czy denso czy mm.

Ten mm jest zamiennikiem do mojego denso, kupiłem, założyłem, bangla - ma 12 miesięcy gwarancji więc myślę, ze ze 2 lata pociągnie a potem wymienię czarnucha na coś młodszego... znaczy taki jest plan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak na naklejce jest 14V Ja mam go z 5 lat i jakos daje rady tylko ze aku tez odrazu był nowy i duży bo 53Aha

 

nie wiem od czego zależy jaki altek został założony. Coś mi się obiło, że wersje skandynawskie miały 14V ale skoro w tamtych chodzi to dlaczego w naszych gratach miałby nie działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górą wyciągałem,

2 śruby z łbem 16 mm i jedna 17mm

nakrętka 13mm na przewodzie prądowym i 8mm na tym do kontrolki.

 

Nie przyglądałem się czy wyjdzie dołem, nie mam klimy więc podejście lajtowe, po trzecim razie altka wymieniam w 15 minut z przerwą na fajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak brak klimy, mam klimę i raczej górą bez rozpinania klimy altek nie wyjdzie :facepalm:

Nie raczej, tylko na pewno - wyciągałem 3 razy - zawsze dołem i to z niezłym kombinowaniem, łącznie z unoszeniem i opuszczaniem silnika ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomto  czytalem na tej stronie zrobtosam  ze trzeba spuscic z lizaka i gibnac silnikiem zeby zrobic miejsce.    Faktycznie wydech tez do rozpinania czy sie obejdzie ?     Chwilowo punciak uziemiony bo upalam co innego wiec moge sobie spokojnie dlubac w nim .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomto  czytalem na tej stronie zrobtosam  ze trzeba spuscic z lizaka i gibnac silnikiem zeby zrobic miejsce.    Faktycznie wydech tez do rozpinania czy sie obejdzie ?     Chwilowo punciak uziemiony bo upalam co innego wiec moge sobie spokojnie dlubac w nim .

Żadnego lizaka, ani wydechu nie trzeba rozpinać. 3x to robiłem, ale trzeba się naobracać altkiem i pobawić silnikiem na podnośniku ... Łatwo nie jest, ale się da. Z silną ręką jest łatwiej, mi mdlała ręka podczas wyciągania altka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz sobie ten co masz  i poszukaj np na allegro wiekszego tam sa wymiary  i bedziesz wiedział jaki kupic  żeby wymiary sie zgadzały przynajmniej szerokosci długośc bo wysokość nie ma znaczenia. Nie chce mi sie wierzyc że P2 ma takie małe miejsce na aku ja w seicento 44 zastapiłem 53 Ah centry i wszystko wlazło bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.