Kropka75 Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Witam. Mam pytanie do obeznanych w temacie Punto. Bardzo potrzebuję Waszej pomocy. Mam Fiata Stilo, którego chcę się pozbyć. Koszta naprawy tego auta (2003) mnie zabijają. Najpierw rok nikt nie umiał znaleźć dlaczego samochód nie potrafi dożyć od piątku do poniedziałku i zdycha, potem nikt nie umiał znaleźć przyczyny podwójnego spalania, co chwilę samochód świeci się jak choinka i wszyscy rozkładają ręce, a rachunki za naprawę spędzają mi sen z powiek. W tej chwili 700zeta za zacisk, bo zamienników brak. Jak pytam znajomych jakie auto nie zabije mnie przy naprawie, padają dwie odpowiedzi: Punto II i Opel Astra. Astry z Gliwic nie chcę, zbyt dużo moich znajomych tam pracuje. Chociaż komfort jazdy zdecydowanie do mnie przemawia. Natomiast biorę pod uwagę Punto II. Mam dwie sztuki na uwadze, oba od 1-go właściciela, oba z Niemiec. 1 sztuka jest u mnie, więc ani problemu ze sprawdzeniem, ani z dokładnym obejrzeniem, ma przegląd, ma OC na miesiąc. Auto jest opłacone i w dobrym stanie. To Punto II FL. Cokolwiek te literki znaczą. Rocznik 2007, pierwsza rejestracja 10/2007. 4/5 drzwi. Czarny metalik - ładny. (Mam białe Stilo, więc już zwracam uwagę na kolor.) Tylko silnik 1,2, a więc 60KM. O ile z 10 nie zdechło. Przebieg 140 tys. Te koniki trochę mnie przerażają. Jeżdżę głównie po mieście, Gliwice - Knurów - Katowice. Ale zdarza mi się wyprawić w opolskie, w okolice Krakowa, a nawet do Zgorzelca, 300km na 60KM słabo widzę. W dodatku jeżdżę z dzieckiem, albo z dzieckiem i jego babcią. Plus bagaże. Czy to się w ogóle da przejechać w 4h autostradą do Zgorzelca? 2 opcja to to samo Punto, ale rocznik 2006. Pierwsza rejestracja 06/2006 więc 1,5 roku różnicy. Kolor obrzydliwy, ni to mięta, ni to błękit, takie jasne seledynowate coś. Też 4/5 drzwi, tańszy o 2-3 tysie! I silnik 1,4. Nie wiem ile to KM, 80-90? Różnica w mocy znaczna. Samochód bez przeglądu i OC. Przyjechać do mnie może tylko na lawecie. :/ A jest pod Krakowem, 110km ode mnie. Jakby je sprawdzać to zapewne trafi się na jakiegoś znajomego właściciela - gościa, który je sprowadził, bo to wieś jest. Czy takie sprawdzenie jest wiarygodne? Oba mają klimę, abs, centralny zamek, szyby i lusterka, immobilizer, czyli to wszystko czego szukam. Pomocy! Ratujcie kobietę przyzwyczajoną do dupowozu z silnikiem 1,6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Witam. Jeżeli planujesz trasy, to tylko 1.4 16V, jeżeli mówimy od Punto II FL (wytrzeszcz). Skrzynia 6 biegów, auto tanie jak barszcz, a psuć, o ile nie jest zaniedbane, się nie powinno. Sam mam PII 1.2 16V. 9 lat tym "padłem" przemierzam Polskę i nie tylko. Ćwiartka na blacie, a dalej nie chce się psuć Jak dobrze trafisz, to pojeździsz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kropka75 Napisano 13 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Witam. > Jeżeli planujesz trasy, to tylko 1.4 16V, jeżeli mówimy od Punto II FL (wytrzeszcz). Skrzynia 6 > biegów, auto tanie jak barszcz, a psuć, o ile nie jest zaniedbane, się nie powinno. > Sam mam PII 1.2 16V. 9 lat tym "padłem" przemierzam Polskę i nie tylko. Ćwiartka na blacie, a dalej > nie chce się psuć > Jak dobrze trafisz, to pojeździsz. Biegów to akurat ma pięć. Jeśli ten z powiększonymi światłami to wytrzeszcz, to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Jeśli ten z powiększonymi światłami to wytrzeszcz, to tak. Tak, to o to chodzi. Miałem punto 1.2 60KM i do miasta jest ok. Trochę nim zrobiłem, rzeczywiści jest bezawaryjne, nie licząca alternatora i paru innych rzeczy - jak poczytasz forum to będziesz wiedział. Generalnie nigdy nie stanęło w trasie i prawie wszystkie awarie były przewidywalne oraz łatwe i tanie w naprawie. Natomiast co do wyboru, to teraz wybrałbym 1.4 16V - ma chyba 95KM. Przy tej masie autko będzie zacnie jeździło i jak silnik 1,4 jest tak samo dobrze zrobiony jak 1.2 to nie będzie problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kropka75 Napisano 13 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Tak, to o to chodzi. > Miałem punto 1.2 60KM i do miasta jest ok. Trochę nim zrobiłem, rzeczywiści jest bezawaryjne, nie > licząca alternatora i paru innych rzeczy - jak poczytasz forum to będziesz wiedział. > Generalnie nigdy nie stanęło w trasie i prawie wszystkie awarie były przewidywalne oraz łatwe > i tanie w naprawie. > Natomiast co do wyboru, to teraz wybrałbym 1.4 16V - ma chyba 95KM. Przy tej masie autko będzie > zacnie jeździło i jak silnik 1,4 jest tak samo dobrze zrobiony jak 1.2 to nie będzie > problemów. Chyba jednak nie jest to wytrzeszcz, wygooglałam i to taki typ punto http://otomoto.pl/fiat-punto-ii-fl-f-a-b-i-a-z-klima-1-wl-top-stan-C35623982.html Porównałam z moim starym, który wyglądał inaczej i ten wydawał mi się nowy. Wytrzeszcz to chyba to? http://otomoto.pl/fiat-punto-ii-fl-jak-nowy-bezwypadk-odstapie-leasing-C35736041.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Chyba jednak nie jest to wytrzeszcz, wygooglałam i to taki typ punto > http://otomoto.pl/fiat-punto-ii-fl-f-a-b-i-a-z-klima-1-wl-top-stan-C35623982.html przecież to skoda fabia a nie punto > Porównałam z moim starym, który wyglądał inaczej i ten wydawał mi się nowy. > Wytrzeszcz to chyba to? > http://otomoto.pl/fiat-punto-ii-fl-jak-nowy-bezwypadk-odstapie-leasing-C35736041.html to jest Punto, a dokładnie FL do kwadratu grande punto (bo pomiędzy jeszcze było punto evo) Punto II FL czyli wytrzeszcz to jest to: De facto jest to punto II, któremu ok połowy 2003 roku zrobiono facelifting (nr modelowy obu aut to 199). Od któregoś roku (chyba 2007) występował pod nazwą Punto Classic bo był równolegle produkowany z grande punto w zakładach Fiata w Krugajevcu w Serbii. Silnik 1.2 60 KM to super auto miejskie, na trasach tez daję radę, ale poszaleć tym się nie da. silnik 1.4 95 KM to ten sam silnik który stosowany był od 2004 roku w Stilo. IMHO najlepszym kompromisem jest 1.2 16V 80 KM, zapewnia wystarczające osiągi na trasę, w mieście też się dobrze sprawuje, przy tym sam silnik to stary poczciwy fiatowski fire. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > De facto jest to punto II, któremu ok połowy 2003 roku zrobiono facelifting (nr modelowy obu aut to > 199 188, 199 to grandziak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > ... to jest Punto, a dokładnie FL do kwadratu grande punto (bo pomiędzy jeszcze było punto evo) ... A przypadkiem nie odwrotnie ... punto2 -> FL (wytrzeszcz) -> grande -> evo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > A przypadkiem nie odwrotnie ... > punto2 -> FL (wytrzeszcz) -> grande -> evo W międzyczasie P2fl jako Classic i po Evo, Punto, czyli ostatnia wariacja na temat GP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > A przypadkiem nie odwrotnie ... > punto2 -> FL (wytrzeszcz) -> grande -> evo miałem na myśli FL grandziaka, bo trudno evo i punto nazwać nowym modelem. znaczy więc że obecne punto to grande punto FL do kwadratu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > miałem na myśli FL grandziaka, bo trudno evo i punto nazwać nowym modelem. > znaczy więc że obecne punto to grande punto FL do kwadratu I historia zatacza koło, evo wprowadziło fajne tylne lampy z ledami, a ostatnie wypusty punto znów mają takie jak Grande Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > ... a ostatnie wypusty punto znów mają takie jak Grande Na pewno? Bo wyglądają jakby jednak miały ledy po obwodzie, ale na żywo nie widziałem .... Mnie przeraża tylko to, że zrobili większy i cięższy o 150 kg samochód (P2/FL kontra Grande/Evo) z takim samym (3D) lub mniejszym bagażnikiem (5D), założyli do niego koła 185 zamiast 165 i dodali 9 KM, a momentu wcale ... Dla mnie P2 z 60KM jeździło bardzo przyjemnie po mieście, cicho przy 120 w trasie, a to G/E to wcale pewnie nie jeździ ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Na pewno? Bo wyglądają jakby jednak miały ledy po obwodzie, ale na żywo nie widziałem .... Mniej więcej od listopada zeszłego roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jolszyczka Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > Na pewno? Bo wyglądają jakby jednak miały ledy po obwodzie, ale na żywo nie widziałem .... > Mnie przeraża tylko to, że zrobili większy i cięższy o 150 kg samochód (P2/FL kontra Grande/Evo) z > takim samym (3D) lub mniejszym bagażnikiem (5D), założyli do niego koła 185 zamiast 165 i > dodali 9 KM, a momentu wcale ... > Dla mnie P2 z 60KM jeździło bardzo przyjemnie po mieście, cicho przy 120 w trasie, a to G/E to > wcale pewnie nie jeździ ... Witam, posiadam Grande 1.2 60KM(prawie full wypas ) i powiem Wam, że całkiem się tym dobrze jeździ. W Zgorzelcu byliśmy z synem na konkursie i dał radę, chociaż prędkości rzędu 150-160 km/h to nie dla niego.Co roku polskie morze na wczasy z pełnym załadunkiem i czwórką osób na pokładzie. Ja osobiście nie narzekam. Niewiele się psuje, tak jak poprzednik napisał awarie są do przewidzenia. Jeździłem Corsą D z silnikiem 80KM i Corsą C z silnikiem 1.2 (chyba 75KM-to była rakieta) lecz zdecydowanie najbardziej podoba mi się Grande.Ważne, że ani razu mnie nie zawiodło, patrząc na posiadaczy Audi,Opli i innych marek kiedy rano po lekkim przymrozku ja wsiadam odpalam i jadę oni stoją kręcąc rozrusznikiem. Osobiście polecam to autko bez względu na silnik.Na pewno im mocniejszy tym lepszy. pozdrawiam pasjonatów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > Witam, posiadam Grande 1.2 60KM(prawie full wypas ) i powiem Wam, że całkiem się tym dobrze jeździ... Obecnie ceny są takie, że warto dopłacić te parę złotych i mieć chociaż 77KM i 15 % momentu więcej niż w 1.2 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Obecnie ceny są takie, że warto dopłacić te parę złotych i mieć chociaż 77KM i 15 % momentu więcej > niż w 1.2 ... Sam ujeżdżam PII 1.2 8V 60km w roli dupowozu. Rodzice z kolei mają nówę GP z 1.2 60km i klimą. Szczerze? Moje PII lepiej się zbiera, choć szatanem to nie jest. Do miasta daje radę ale trasy z prędkością 140kmh to trochę męczące. Zdecydowanie wolałbym PII 1.2 16V, ewentualnie PIIFL 1.4 no i GP obowiązkowo z minimum 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Obecnie ceny są takie, że warto dopłacić te parę złotych i mieć chociaż 77KM i 15 % momentu więcej > niż w 1.2 ... Teść ma od nowości GP 1.4 77KM. W sumie zadowolony jest. W mojej ocenie skrzynia zestopniowana jest jedynie do miasta, bo piątka jest bardzo krótka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Biegów to akurat ma pięć. Sam, na własne oczy widziałem/jechałem PIIFL 1.4 16V 6biegów czarny w wersji "sporting", tz miało lepsze siedzenia niż zwykłe PII coś jak HGT, inne zderzaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Obecnie ceny są takie, że warto dopłacić te parę złotych i mieć chociaż 77KM i 15 % momentu więcej > niż w 1.2 ... Jeśli auto typowo do ruchu miejskiego to nie warto dopłacać bo jadą tak samo, a 1.2 minimalnie mniej pali i ubezpieczenie też odrobinkę tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 > Jeśli auto typowo do ruchu miejskiego to nie warto dopłacać bo jadą tak samo, a 1.2 minimalnie mniej pali i ubezpieczenie też odrobinkę tańsze. A tutaj się nie zgodzę, bo jeżeli skrzynia jest wyżej zestopniowana, to 1.4 może palić mniej ... Ubezpieczenie to pikuś, a nikt nie jeździ tylko w mieście i czasami wyjeżdża poza miasto ... Jedyne wytłumaczenie dlaczego ktoś wybiera wersję 1.2 to tzw. teoria biedy, która tłumaczy wszystko - jak nie ma pieniędzy na 1.4 a są na 1.2 - to moim zdaniem tylko takie może być wytłumaczenie zakupu wersji z silnikiem 1.2. Takie jest moje zdanie ... Argumenty o mniejszym spalaniu i mniejszym ubezpieczeniu odrzucam, bo różnica w pojemności jest niewielka, a przy takiej różnicy w cenie zmian w konstrukcji samochodu, poza silnikiem i może zestopniowaniem skrzyni, nie ma żadnych ... Co innego jak to miało miejsce np. w VW polo kilka/naście lat temu, gdzie wersje silnikowe 1.0 i 1.4 różniły się tylko blokiem silnika, ale różnica w cenie zakupu auta była ogromna, a spalanie i ubezpieczenie na korzyść wersji 1.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 20 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Takie dwa grandziaki mam w rodzinie i czasem przejeżdżam nimi kilka km. W mieście od świateł do świateł nie widzę żadnej różnicy, według komputera 1.2 pali 0,5/100 mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Witam. > Jeżeli planujesz trasy, to tylko 1.4 16V, jeżeli mówimy od Punto II FL (wytrzeszcz). Znaleźć 1,4 95 KM będzie trudniej niż 1,2 >Skrzynia 6 biegów, auto tanie jak barszcz, a psuć, o ile nie jest zaniedbane, się nie powinno. Kluczową sprawą będzie wiek auta i jego traktowanie przez poprzedników. Myśli o zakupie 10 letniego samochodu, więc wydatki dostaje z inwentarzem. Ja do stilo nic nie mam - ale kupiłem go jak miał 30 tyś. Dobijam do 90 tyś i z awarii miałem siłownik sprzęgła za 160 zł, opornik nagrzewnicy za 90 zł i pękniętą sprężynę. Przy 80 tys rozrząd. Akumulator fabryczny, auto garażowane w suchym - zero problemów z elektroniką. Części do punto są niby tańsze, ale najdroższa i tak pozostaje robocizna. Aha, stilo tak nie korodowały jak punto. Konkludując brać to co jest młodsze albo to co jest w zdecydowanie stanie technicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.