Skocz do zawartości

Punto 1,2 czy 1,4?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie do obeznanych w temacie Punto. smile.gif Bardzo potrzebuję Waszej pomocy.

Mam Fiata Stilo, którego chcę się pozbyć. Koszta naprawy tego auta (2003) mnie zabijają.

Najpierw rok nikt nie umiał znaleźć dlaczego samochód nie potrafi dożyć od piątku do poniedziałku i zdycha, potem nikt nie umiał znaleźć przyczyny podwójnego spalania, co chwilę samochód świeci się jak choinka i wszyscy rozkładają ręce, a rachunki za naprawę spędzają mi sen z powiek.

W tej chwili 700zeta za zacisk, bo zamienników brak.

Jak pytam znajomych jakie auto nie zabije mnie przy naprawie, padają dwie odpowiedzi: Punto II i Opel Astra.

Astry z Gliwic nie chcę, zbyt dużo moich znajomych tam pracuje. smile.gif Chociaż komfort jazdy zdecydowanie do mnie przemawia.

Natomiast biorę pod uwagę Punto II.

Mam dwie sztuki na uwadze, oba od 1-go właściciela, oba z Niemiec.

1 sztuka jest u mnie, więc ani problemu ze sprawdzeniem, ani z dokładnym obejrzeniem, ma przegląd, ma OC na miesiąc. Auto jest opłacone i w dobrym stanie.

To Punto II FL. Cokolwiek te literki znaczą.

Rocznik 2007, pierwsza rejestracja 10/2007. 4/5 drzwi. Czarny metalik - ładny. (Mam białe Stilo, więc już zwracam uwagę na kolor.) Tylko silnik 1,2, a więc 60KM. O ile z 10 nie zdechło.

Przebieg 140 tys.

Te koniki trochę mnie przerażają.

Jeżdżę głównie po mieście, Gliwice - Knurów - Katowice. Ale zdarza mi się wyprawić w opolskie, w okolice Krakowa, a nawet do Zgorzelca, 300km na 60KM słabo widzę.

W dodatku jeżdżę z dzieckiem, albo z dzieckiem i jego babcią. Plus bagaże. Czy to się w ogóle da przejechać w 4h autostradą do Zgorzelca? smile.gif

2 opcja to to samo Punto, ale rocznik 2006. Pierwsza rejestracja 06/2006 więc 1,5 roku różnicy.

Kolor obrzydliwy, ni to mięta, ni to błękit, takie jasne seledynowate coś.

Też 4/5 drzwi, tańszy o 2-3 tysie!

I silnik 1,4. Nie wiem ile to KM, 80-90?

Różnica w mocy znaczna.

Samochód bez przeglądu i OC. Przyjechać do mnie może tylko na lawecie. :/ A jest pod Krakowem, 110km ode mnie. Jakby je sprawdzać to zapewne trafi się na jakiegoś znajomego właściciela - gościa, który je sprowadził, bo to wieś jest. Czy takie sprawdzenie jest wiarygodne?

Oba mają klimę, abs, centralny zamek, szyby i lusterka, immobilizer, czyli to wszystko czego szukam.

Pomocy!

Ratujcie kobietę przyzwyczajoną do dupowozu z silnikiem 1,6. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeżeli planujesz trasy, to tylko 1.4 16V, jeżeli mówimy od Punto II FL (wytrzeszcz). Skrzynia 6 biegów, auto tanie jak barszcz, a psuć, o ile nie jest zaniedbane, się nie powinno.

Sam mam PII 1.2 16V. 9 lat tym "padłem" przemierzam Polskę i nie tylko. Ćwiartka na blacie, a dalej nie chce się psuć yay.gif

Jak dobrze trafisz, to pojeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Jeżeli planujesz trasy, to tylko 1.4 16V, jeżeli mówimy od Punto II FL (wytrzeszcz). Skrzynia 6

> biegów, auto tanie jak barszcz, a psuć, o ile nie jest zaniedbane, się nie powinno.

> Sam mam PII 1.2 16V. 9 lat tym "padłem" przemierzam Polskę i nie tylko. Ćwiartka na blacie, a dalej

> nie chce się psuć

> Jak dobrze trafisz, to pojeździsz.

Biegów to akurat ma pięć.

Jeśli ten z powiększonymi światłami to wytrzeszcz, to tak. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ten z powiększonymi światłami to wytrzeszcz, to tak.

Tak, to o to chodzi.

Miałem punto 1.2 60KM i do miasta jest ok. Trochę nim zrobiłem, rzeczywiści jest bezawaryjne, nie licząca alternatora i paru innych rzeczy - jak poczytasz forum to będziesz wiedział. Generalnie nigdy nie stanęło w trasie i prawie wszystkie awarie były przewidywalne oraz łatwe i tanie w naprawie.

Natomiast co do wyboru, to teraz wybrałbym 1.4 16V - ma chyba 95KM. Przy tej masie autko będzie zacnie jeździło i jak silnik 1,4 jest tak samo dobrze zrobiony jak 1.2 to nie będzie problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, to o to chodzi.

> Miałem punto 1.2 60KM i do miasta jest ok. Trochę nim zrobiłem, rzeczywiści jest bezawaryjne, nie

> licząca alternatora i paru innych rzeczy - jak poczytasz forum to będziesz wiedział.

> Generalnie nigdy nie stanęło w trasie i prawie wszystkie awarie były przewidywalne oraz łatwe

> i tanie w naprawie.

> Natomiast co do wyboru, to teraz wybrałbym 1.4 16V - ma chyba 95KM. Przy tej masie autko będzie

> zacnie jeździło i jak silnik 1,4 jest tak samo dobrze zrobiony jak 1.2 to nie będzie

> problemów.

Chyba jednak nie jest to wytrzeszcz, wygooglałam i to taki typ punto

http://otomoto.pl/fiat-punto-ii-fl-f-a-b-i-a-z-klima-1-wl-top-stan-C35623982.html

Porównałam z moim starym, który wyglądał inaczej i ten wydawał mi się nowy.

Wytrzeszcz to chyba to?

http://otomoto.pl/fiat-punto-ii-fl-jak-nowy-bezwypadk-odstapie-leasing-C35736041.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jednak nie jest to wytrzeszcz, wygooglałam i to taki typ punto

> http://otomoto.pl/fiat-punto-ii-fl-f-a-b-i-a-z-klima-1-wl-top-stan-C35623982.html

przecież to skoda fabia a nie punto rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

> Porównałam z moim starym, który wyglądał inaczej i ten wydawał mi się nowy.

> Wytrzeszcz to chyba to?

> http://otomoto.pl/fiat-punto-ii-fl-jak-nowy-bezwypadk-odstapie-leasing-C35736041.html

to jest Punto, a dokładnie FL do kwadratu grande punto (bo pomiędzy jeszcze było punto evo)

Punto II FL czyli wytrzeszcz to jest to:

fiat_punto2fl5d.jpg

De facto jest to punto II, któremu ok połowy 2003 roku zrobiono facelifting (nr modelowy obu aut to 199). Od któregoś roku (chyba 2007) występował pod nazwą Punto Classic bo był równolegle produkowany z grande punto w zakładach Fiata w Krugajevcu w Serbii.

Silnik 1.2 60 KM to super auto miejskie, na trasach tez daję radę, ale poszaleć tym się nie da.

silnik 1.4 95 KM to ten sam silnik który stosowany był od 2004 roku w Stilo.

IMHO najlepszym kompromisem jest 1.2 16V 80 KM, zapewnia wystarczające osiągi na trasę, w mieście też się dobrze sprawuje, przy tym sam silnik to stary poczciwy fiatowski fire.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... to jest Punto, a dokładnie FL do kwadratu grande punto (bo pomiędzy jeszcze było punto evo) ...

A przypadkiem nie odwrotnie ...

punto2 -> FL (wytrzeszcz) -> grande -> evo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przypadkiem nie odwrotnie ...

> punto2 -> FL (wytrzeszcz) -> grande -> evo

miałem na myśli FL grandziaka, bo trudno evo i punto nazwać nowym modelem. smile.gif

znaczy więc że obecne punto to grande punto FL do kwadratu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem na myśli FL grandziaka, bo trudno evo i punto nazwać nowym modelem.

> znaczy więc że obecne punto to grande punto FL do kwadratu

I historia zatacza koło, evo wprowadziło fajne tylne lampy z ledami, a ostatnie wypusty punto znów mają takie jak Grande zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... a ostatnie wypusty punto znów mają takie jak Grande

Na pewno? Bo wyglądają jakby jednak miały ledy po obwodzie, ale na żywo nie widziałem ....

Mnie przeraża tylko to, że zrobili większy i cięższy o 150 kg samochód (P2/FL kontra Grande/Evo) z takim samym (3D) lub mniejszym bagażnikiem (5D), założyli do niego koła 185 zamiast 165 i dodali 9 KM, a momentu wcale ...

Dla mnie P2 z 60KM jeździło bardzo przyjemnie po mieście, cicho przy 120 w trasie, a to G/E to wcale pewnie nie jeździ ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pewno? Bo wyglądają jakby jednak miały ledy po obwodzie, ale na żywo nie widziałem ....

> Mnie przeraża tylko to, że zrobili większy i cięższy o 150 kg samochód (P2/FL kontra Grande/Evo) z

> takim samym (3D) lub mniejszym bagażnikiem (5D), założyli do niego koła 185 zamiast 165 i

> dodali 9 KM, a momentu wcale ...

> Dla mnie P2 z 60KM jeździło bardzo przyjemnie po mieście, cicho przy 120 w trasie, a to G/E to

> wcale pewnie nie jeździ ...

Witam, posiadam Grande 1.2 60KM(prawie full wypas 270751858-jezyk.gif) i powiem Wam, że całkiem się tym dobrze jeździ. W Zgorzelcu byliśmy z synem na konkursie i dał radę, chociaż prędkości rzędu 150-160 km/h to nie dla niego.Co roku polskie morze na wczasy z pełnym załadunkiem i czwórką osób na pokładzie. Ja osobiście nie narzekam. Niewiele się psuje, tak jak poprzednik napisał awarie są do przewidzenia. Jeździłem Corsą D z silnikiem 80KM i Corsą C z silnikiem 1.2 (chyba 75KM-to była rakieta) lecz zdecydowanie najbardziej podoba mi się Grande.Ważne, że ani razu mnie nie zawiodło, patrząc na posiadaczy Audi,Opli i innych marek kiedy rano po lekkim przymrozku ja wsiadam odpalam i jadę oni stoją kręcąc rozrusznikiem. Osobiście polecam to autko bez względu na silnik.Na pewno im mocniejszy tym lepszy. pozdrawiam pasjonatów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, posiadam Grande 1.2 60KM(prawie full wypas ) i powiem Wam, że całkiem się tym dobrze jeździ...

Obecnie ceny są takie, że warto dopłacić te parę złotych i mieć chociaż 77KM i 15 % momentu więcej niż w 1.2 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie ceny są takie, że warto dopłacić te parę złotych i mieć chociaż 77KM i 15 % momentu więcej

> niż w 1.2 ...

Sam ujeżdżam PII 1.2 8V 60km w roli dupowozu.

Rodzice z kolei mają nówę GP z 1.2 60km i klimą. Szczerze?

Moje PII lepiej się zbiera, choć szatanem to nie jest.

Do miasta daje radę ale trasy z prędkością 140kmh to trochę męczące.

Zdecydowanie wolałbym PII 1.2 16V, ewentualnie PIIFL 1.4 no i GP obowiązkowo z minimum 1.4 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Biegów to akurat ma pięć.

Sam, na własne oczy widziałem/jechałem PIIFL 1.4 16V 6biegów czarny w wersji "sporting", tz miało lepsze siedzenia niż zwykłe PII coś jak HGT, inne zderzaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie ceny są takie, że warto dopłacić te parę złotych i mieć chociaż 77KM i 15 % momentu więcej

> niż w 1.2 ...

Jeśli auto typowo do ruchu miejskiego to nie warto dopłacać bo jadą tak samo, a 1.2 minimalnie mniej pali i ubezpieczenie też odrobinkę tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli auto typowo do ruchu miejskiego to nie warto dopłacać bo jadą tak samo, a 1.2 minimalnie mniej pali i ubezpieczenie też odrobinkę tańsze.

A tutaj się nie zgodzę, bo jeżeli skrzynia jest wyżej zestopniowana, to 1.4 może palić mniej ...

Ubezpieczenie to pikuś, a nikt nie jeździ tylko w mieście i czasami wyjeżdża poza miasto ...

Jedyne wytłumaczenie dlaczego ktoś wybiera wersję 1.2 to tzw. teoria biedy, która tłumaczy wszystko - jak nie ma pieniędzy na 1.4 a są na 1.2 - to moim zdaniem tylko takie może być wytłumaczenie zakupu wersji z silnikiem 1.2.

Takie jest moje zdanie ...

Argumenty o mniejszym spalaniu i mniejszym ubezpieczeniu odrzucam, bo różnica w pojemności jest niewielka, a przy takiej różnicy w cenie zmian w konstrukcji samochodu, poza silnikiem i może zestopniowaniem skrzyni, nie ma żadnych ...

Co innego jak to miało miejsce np. w VW polo kilka/naście lat temu, gdzie wersje silnikowe 1.0 i 1.4 różniły się tylko blokiem silnika, ale różnica w cenie zakupu auta była ogromna, a spalanie i ubezpieczenie na korzyść wersji 1.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Jeżeli planujesz trasy, to tylko 1.4 16V, jeżeli mówimy od Punto II FL (wytrzeszcz).

Znaleźć 1,4 95 KM będzie trudniej niż 1,2

>Skrzynia 6 biegów, auto tanie jak barszcz, a psuć, o ile nie jest zaniedbane, się nie powinno.

Kluczową sprawą będzie wiek auta i jego traktowanie przez poprzedników.

Myśli o zakupie 10 letniego samochodu, więc wydatki dostaje z inwentarzem.

Ja do stilo nic nie mam - ale kupiłem go jak miał 30 tyś.

Dobijam do 90 tyś i z awarii miałem siłownik sprzęgła za 160 zł, opornik nagrzewnicy za 90 zł i pękniętą sprężynę.

Przy 80 tys rozrząd.

Akumulator fabryczny, auto garażowane w suchym - zero problemów z elektroniką.

Części do punto są niby tańsze, ale najdroższa i tak pozostaje robocizna.

Aha, stilo tak nie korodowały jak punto.

Konkludując brać to co jest młodsze albo to co jest w zdecydowanie stanie technicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.