dodoH Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Jak w temacie ,jade a tu ikonka silnika i obroty w góre jak nieco ostygnał to zapalił normalnie ,ale potem powtorka z ikonką.Prawdopodobnie tak myslę ze to czujnik pedału.Mam pytanie czy da sie to samemu naprawic czy tylko nowy czujnik,i ile taka przyjemnosc moze mnie skubnac.Najgorsze to to ze akurat potrzebuje tej bryki z czestymi wyjazdami na badania szpitalne...Jak pech to pech.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Pogazuj trochę na postoju. Jeśli kontrolka się nie zapali, to sprawdź to samo podczas powolnej jazdy. Ten błąd może wywalać jeśli masz jednocześnie wciśnięty pedał gazu i hamulca. Może to tylko przełącznik przy hamulcu coś miesza. Pedału gazu raczej nie naprawisz, pozostaje tylko wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Witam.. pogazowałem wchodził na obroty normalnie ale po czasie zaczał falowac obrotami....piszesz o hamulcu czy to jest jakos zwiazane instalacyjnie z pedałem gazu..czy tylko komputer to odczytuje i wywala ikonke silnika?.......na skróty nie ma jakiejs wytyczonej sciezki aby to czasowo wyłaczyc ? A czy mozna tak jezdzic przez pewien czas...chyba sie silnik nie wyłaczy?.... ps dodałem scren z odczytu błedów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 sterownik odczytuje stan włącznika przy pedale hamulca. Jeździć się da. Zobacz w blokach pomiarowych, czy jest tam parametr typu pozycja pedału gazu, albo coś podobnego i powolutku naciskając gaz patrz, czy ten parametr zmienia się płynnie (silnik nie musi pracować). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Podłaczyłem pod mojego techa i pokazuje tylko ten bład 1515 innych nie a bloki pomiarowe na łacza sie ze sterownikiem a po zatym ta moja wersja techa jest dosc skromna.Zauwazyłem jeszcze ze auto chodzi normalnie na wolnych obrotach nawet 3min i samoczynnie silnik podnosi obroty do ok 2000 a lampka silnika sie nie wlacza ,ale jak jade wolno i dodam gazu to po chwili wskakuje ikonka silnika pełny tryb serwisowy nastepuje z wyhamowaniem,i obroty zostaja np na 1500 i aby wyjsc trzeba zgasic silnik i zapalic na nowo.A te obroty na postoju podnosza sie bez dotykania gazu w tym czasie stoję obok...Istne cuda niewidy. ps ten moj tech to 3 kabelki ktore wkład do +,-,linia K i wpinam do pinu nr 7/K/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Sprawdź, czy połączysz się abcomem. Podwyższenie obrotów to skutek błędu. Próbowałeś odłączyć wtyczkę pedału? Może tam coś nie styka. Możesz też na próbę odłączyć przełącznik przy pedale hamulca (nie będzie świateł stop, więc ostrożnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Dzięki za pomoc ..jutro to sprawdze....przyjdzie kolega z innym op-comem.wtyczke spawdze i potraktuje Locitem.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 sprawdziłem błedy op-com naszych przyjaciół z Pekinu,oczywiscie pokazał sensor pedału przyspieszania. I tak jak płynnie naciskałem rósł pomiar procentowy az do stu w miarę płynnie.Natomiast jak pusciłem pedał spadało do pieciu z groszami i tak sobie sam skakał nawet do 12. Po kilkakrotnych probach tak sie ustawil że przyjał wartosc 100% i za Chiny nie chciał spasć.Oczywiscie zapaliła sie ikonka serwisu i tez nie mogłem jej skasowac /ma sie rozumiec błedy też./ Pewnikiem jest z e po puszczeniu gazu nigdy nie spadało do 0 a zatrzymywało sie na 5-6 i sobie wedrował nawet do 12. Sprawdziłem to na Zafirze B i tam jak sie pusciło gaz to zawsze wracało do 0 i nigdy inaczej...czyli to wskazywaloby ze cos nie tak jest z moim potencjometrem gazu/pedałem/.I na koncu pomocnik ruszał mi kabelkami w złączce i zauwazyłem że to bardzo wpływało na odczyt na fejsie wartosci od 0-100.i nawet gasła ikonka silnika ....wniosek moze cos byc nie tak z ta wtyczka i tymi kabelkami.I to by było na tyle na dzis ..jutro wymontuje pedał i obejrzę gniazdo i dokładnie wtyczke czy nie robia jakiegos zwarcia i sa minimalne przepływy pradu. Co o tym myslisz ...Oro....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Mam go na stole i nic nie widac aby tam cos sie w nim szczegolnego działo.Ma on nr Bosch 0 281 002 278.. I teraz mam pytanie czy mozna zakupic jakis zamiennik do tego typu auta 2.0 DTL czy musi byc o takim samym numerze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Musi być taki sam. Sprawdź jeszcze wtyczkę: czy styki nie są rozgięte, może kabelek się któryś nie trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Sprawdziłem kabelki nic podejrzanego nie znalazłem ,natomiast po rozebraniu pokrywki potencjometru jeden styk mi raz przewodził raz nie wiec kapnołem na niego kropelke lutu/widoczna ta kropelka jest na pierwszym z lewj strony obwodzie potencjometru trzeba sie dobrze przyjrzec bo fotka robiona telefonem,ale widac.I autko jak narazie zostało uzdrowione.Narazie smiga jak trzeba.Mysle ze to bedzie finał...inaczej to ciag dalszy nastapi..Dzieki za wszelkie sugestie Dziekuje i Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Radosc trwała kilka godzin,po tej naprawie zrobiłem około 100 km po miastach i wszystko b yło ok...nie zupełnie raz mi tylko migneła ikonka silnika ,ale jechałem dalej.Po powrocie do domciu postawiłem autko w słoncu na kilka godzin .Po tym czasie wyruszyłem w kolejna drogę i po przebyciu ok 400m wskoczyła ikonka silnik pracował na 1500obr i tak sie dokulałem spowrotem.Rozebrałem poogladałem zdjałem pokrywke zapiałem do auta i wszystko normalnie działa I teraz co? czy jest mozliwe aby po uzyskaniu jakiejs tam temperatury ten potencjometr wariował/wyczuwałem ze jest troche ciepły..jak i cała karoseria goraca/Teraz jest niby oky ale strach sie bac daleko jechac.Co moze byc przyczyna takich numerów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Potencjometr powinien być odporny na zmiany temp. Jeśli połączenia są ok, to możesz spróbować delikatnie umyć ścieżki spirytusem i po wyschnięciu posmarować je wazeliną, albo siknąć czegoś do konserwacji potencjometrów. Jeśli ścieżka jest wytarta w którymś miejscu, to już tylko wymiana pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 w jednym miejscu dokładnie w tej sciezce dolnej jest przerwa widoczna w tej sciezce ma ok 2mm.Mogłoby to powodowac te kłopoty podczas pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > w jednym miejscu dokładnie w tej sciezce dolnej jest przerwa widoczna w tej sciezce ma ok > 2mm.Mogłoby to powodowac te kłopoty podczas pracy. przelutuj wszystkie konektory łaczące kostkę z płytką. Moze uda ci się lekko przesunąć styki suwaka aby pracowały na świeżej bieżni masy oporowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 tam jest taka mozliwosc że można ten sam moduł przesunąc w lewo do oporu aby ten szcztko odbiornik wchodził na niezeslizgane czesc bieznika .Dzis tak zrobiłem zobacze jak to mi bedzie sie teraz sprawowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Jest to za pewne przerwa fabrycznie wykonana, tzw. styk biegu jałowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Jest to za pewne przerwa fabrycznie wykonana, tzw. styk biegu jałowego. chyba to na to wyglada....bo zbyt równo to jest z tej sciezki wyciete...zobaczymy co bedzie dalej z tym moim pedałem.Wyobraz sobie ze znalazlem pedał o takiej samej symbolicy a pochodzi z benzyny 1,8... a numery mi graja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 dzisiaj rano chciałem go wyciagnac z garażu ...a tu ikonka i powtórka .Co moze jeszcze wpływac na pracę pedału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > dzisiaj rano chciałem go wyciagnac z garażu ...a tu ikonka i powtórka .Co moze jeszcze wpływac na > pracę pedału? Nowy ,tylko Bosch nie ma zamienników i tutaj ceny około 400-500zł ,wydaje się się że jeśli chcesz zaoszczędzić poszukaj dobrej używki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 zauwazyłem że jak po przekreceniu kluczyka w poz zapłonu ikonka nie gasnie po czasie ..wystarczy po wrócic po czym wcisna pedał powyzej połowy skoku i wszystko działa jak trzeba.Szukam dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Masz kompa to patrz - tak jak poprzednio - na parametr kąt wciśnięcia pedału. Jeśli tam nie będzie ładnie pracował to błąd będzie powracał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Witam.. w moim scanerze nie mam parametru kata wcisniencia pedału tylko jakis parametr procentowy/%/. od 1 do 100. Teraz własnie wróciłem po jezdzie próbnej i wydaje sie że znowu chodzi. Mam takie pytanie z moich pomiarów wynika że ta pierwsza sciezka od góry ma stałe połączenie z drugą od góry,a nie widze na tej sciezce punktów w którym by to przejscie było ...jedynie ze jest jakies połączenie pod spodem do ktorego nie moge sie dostac lub łączy to gdzies ten suwak po biezniach.a żeby to sprawdzic musiałbym rozbierac pedał na czynniki. Czy to moze byc tak skonstruowane?.Ale gdyby to było zwarcie to od razu by wyskakiwała ikonka.Pozdrawiam i miłej niedzieli ..jak znajdzie sie chwila prosze o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Tak to wygląda na schemacie i tak masz. W przeciwnym wypadku kontrolka silnika zapalałby się natychmiast. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 dzieki..teraz mam pedał załozony jak kleknie to przyjrze sie temu....Jeszcze raz dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Na płytce są dwie podwójne ścieżki oporowe. Każda z nich jest istotna. Pierwsza główna pracuje na napieciu 0-5V (faktycznie do 4,75). Druga służy do kontroli błędów i porównywania odczytów. Ma większą oporność i pracuje w zakresie 50% niższym niż główna, czyli od 0 do 2,5V. Ten mały kawałek, który podejrzewałeś o przetarcie to celowo zrobiony punkt - informuje komp, o pozycji spoczynkowej pedału gazu. Charakterystyka masy oporowej jest liniowa, wiec możesz miernikiem posprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodoH Napisano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Witam ..narazie autko pracuje bez zakłocen.....odpukac Pozdrawiam Poprawiłem połaczenia w stykach pedału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.