Skocz do zawartości

Pedał gazu nie reaguje bład kod 1515


dodoH

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie ,jade a tu ikonka silnika i obroty w góre jak nieco ostygnał to zapalił normalnie ,ale potem powtorka z ikonką.Prawdopodobnie tak myslę ze to czujnik pedału.Mam pytanie czy da sie to samemu naprawic czy tylko nowy czujnik,i ile taka przyjemnosc moze mnie skubnac.Najgorsze to to ze akurat potrzebuje tej bryki z czestymi wyjazdami na badania szpitalne...Jak pech to pech.pozdrawiam frown.gif

post-53329-14352520314901_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogazuj trochę na postoju. Jeśli kontrolka się nie zapali, to sprawdź to samo podczas powolnej jazdy.

Ten błąd może wywalać jeśli masz jednocześnie wciśnięty pedał gazu i hamulca. Może to tylko przełącznik przy hamulcu coś miesza.

Pedału gazu raczej nie naprawisz, pozostaje tylko wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.. pogazowałem wchodził na obroty normalnie ale po czasie zaczał falowac obrotami....piszesz o hamulcu czy to jest jakos zwiazane instalacyjnie z pedałem gazu..czy tylko komputer to odczytuje i wywala ikonke silnika?.......na skróty nie ma jakiejs wytyczonej sciezki aby to czasowo wyłaczyc ? A czy mozna tak jezdzic przez pewien czas...chyba sie silnik nie wyłaczy?....

ps dodałem scren z odczytu błedów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik odczytuje stan włącznika przy pedale hamulca.

Jeździć się da.

Zobacz w blokach pomiarowych, czy jest tam parametr typu pozycja pedału gazu, albo coś podobnego i powolutku naciskając gaz patrz, czy ten parametr zmienia się płynnie (silnik nie musi pracować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłaczyłem pod mojego techa i pokazuje tylko ten bład 1515 innych nie a bloki pomiarowe na łacza sie ze sterownikiem a po zatym ta moja wersja techa jest dosc skromna.Zauwazyłem jeszcze ze auto chodzi normalnie na wolnych obrotach nawet 3min i samoczynnie silnik podnosi obroty do ok 2000 a lampka silnika sie nie wlacza ,ale jak jade wolno i dodam gazu to po chwili wskakuje ikonka silnika pełny tryb serwisowy nastepuje z wyhamowaniem,i obroty zostaja np na 1500 i aby wyjsc trzeba zgasic silnik i zapalic na nowo.A te obroty na postoju podnosza sie bez dotykania gazu w tym czasie stoję obok...Istne cuda niewidy.

ps ten moj tech to 3 kabelki ktore wkład do +,-,linia K

i wpinam do pinu nr 7/K/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy połączysz się abcomem. Podwyższenie obrotów to skutek błędu.

Próbowałeś odłączyć wtyczkę pedału? Może tam coś nie styka. Możesz też na próbę odłączyć przełącznik przy pedale hamulca (nie będzie świateł stop, więc ostrożnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem błedy op-com naszych przyjaciół z Pekinu,oczywiscie pokazał sensor pedału przyspieszania.

I tak jak płynnie naciskałem rósł pomiar procentowy az do stu w miarę płynnie.Natomiast jak pusciłem pedał spadało do pieciu z groszami i tak sobie sam skakał nawet do 12.

Po kilkakrotnych probach tak sie ustawil że przyjał wartosc 100% i za Chiny nie chciał spasć.Oczywiscie zapaliła sie ikonka serwisu i tez nie mogłem jej skasowac /ma sie rozumiec błedy też./ Pewnikiem jest z e po puszczeniu gazu nigdy nie spadało do 0 a zatrzymywało sie na 5-6 i sobie wedrował nawet do 12.

Sprawdziłem to na Zafirze B i tam jak sie pusciło gaz to zawsze wracało do 0 i nigdy inaczej...czyli to wskazywaloby ze cos nie tak jest z moim potencjometrem gazu/pedałem/.I na koncu pomocnik ruszał mi kabelkami w złączce i zauwazyłem że to bardzo wpływało na odczyt na fejsie wartosci od 0-100.i nawet gasła ikonka silnika ....wniosek moze cos byc nie tak z ta wtyczka i tymi kabelkami.I to by było na tyle na dzis ..jutro wymontuje pedał i obejrzę gniazdo i dokładnie wtyczke czy nie robia jakiegos zwarcia i sa minimalne przepływy pradu.

Co o tym myslisz ...Oro.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam go na stole i nic nie widac aby tam cos sie w nim szczegolnego działo.Ma on nr Bosch 0 281 002 278..

I teraz mam pytanie czy mozna zakupic jakis zamiennik do tego typu auta 2.0 DTL czy musi byc o takim samym numerze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem kabelki nic podejrzanego nie znalazłem ,natomiast po rozebraniu pokrywki potencjometru jeden styk mi raz przewodził raz nie wiec kapnołem na niego kropelke lutu/widoczna ta kropelka jest na pierwszym z lewj strony obwodzie potencjometru trzeba sie dobrze przyjrzec bo fotka robiona telefonem,ale widac.I autko jak narazie zostało uzdrowione.Narazie smiga jak trzeba.Mysle ze to bedzie finał...inaczej to ciag dalszy nastapi..Dzieki za wszelkie sugestie Dziekuje i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radosc trwała kilka godzin,po tej naprawie zrobiłem około 100 km po miastach i wszystko b yło ok...nie zupełnie raz mi tylko migneła ikonka silnika ,ale jechałem dalej.Po powrocie do domciu postawiłem autko w słoncu na kilka godzin .Po tym czasie wyruszyłem w kolejna drogę i po przebyciu ok 400m wskoczyła ikonka silnik pracował na 1500obr i tak sie dokulałem spowrotem.Rozebrałem poogladałem zdjałem pokrywke zapiałem do auta i wszystko normalnie działa shocked.gifI teraz co? czy jest mozliwe aby po uzyskaniu jakiejs tam temperatury ten potencjometr wariował/wyczuwałem ze jest troche ciepły..jak i cała karoseria goraca/Teraz jest niby oky ale strach sie bac daleko jechac.Co moze byc przyczyna takich numerów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjometr powinien być odporny na zmiany temp. Jeśli połączenia są ok, to możesz spróbować delikatnie umyć ścieżki spirytusem i po wyschnięciu posmarować je wazeliną, albo siknąć czegoś do konserwacji potencjometrów. Jeśli ścieżka jest wytarta w którymś miejscu, to już tylko wymiana pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w jednym miejscu dokładnie w tej sciezce dolnej jest przerwa widoczna w tej sciezce ma ok

> 2mm.Mogłoby to powodowac te kłopoty podczas pracy.

przelutuj wszystkie konektory łaczące kostkę z płytką. Moze uda ci się lekko przesunąć styki suwaka aby pracowały na świeżej bieżni masy oporowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest taka mozliwosc że można ten sam moduł przesunąc w lewo do oporu aby ten szcztko odbiornik wchodził na niezeslizgane czesc bieznika .Dzis tak zrobiłem zobacze jak to mi bedzie sie teraz sprawowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to za pewne przerwa fabrycznie wykonana, tzw. styk biegu jałowego.

chyba to na to wyglada....bo zbyt równo to jest z tej sciezki wyciete...zobaczymy co bedzie dalej z tym moim pedałem.Wyobraz sobie ze znalazlem pedał o takiej samej symbolicy a pochodzi z benzyny 1,8... a numery mi graja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj rano chciałem go wyciagnac z garażu ...a tu ikonka i powtórka .Co moze jeszcze wpływac na

> pracę pedału?

Nowy ,tylko Bosch nie ma zamienników i tutaj ceny około 400-500zł ,wydaje się się że jeśli chcesz zaoszczędzić poszukaj dobrej używki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwazyłem że jak po przekreceniu kluczyka w poz zapłonu ikonka nie gasnie po czasie ..wystarczy po wrócic po czym wcisna pedał powyzej połowy skoku i wszystko działa jak trzeba.Szukam dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.. w moim scanerze nie mam parametru kata wcisniencia pedału tylko jakis parametr procentowy/%/. od 1 do 100.

Teraz własnie wróciłem po jezdzie próbnej i wydaje sie że znowu chodzi.

Mam takie pytanie z moich pomiarów wynika że ta pierwsza sciezka od góry ma stałe połączenie z drugą od góry,a nie widze na tej sciezce punktów w którym by to przejscie było

...jedynie ze jest jakies połączenie pod spodem do ktorego nie moge sie dostac lub łączy to gdzies ten suwak po biezniach.a żeby to sprawdzic musiałbym rozbierac pedał na czynniki.

Czy to moze byc tak skonstruowane?.Ale gdyby to było zwarcie to od razu by wyskakiwała ikonka.Pozdrawiam i miłej niedzieli ..jak znajdzie sie chwila prosze o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na płytce są dwie podwójne ścieżki oporowe.

Każda z nich jest istotna. Pierwsza główna pracuje na napieciu 0-5V (faktycznie do 4,75). Druga służy do kontroli błędów i porównywania odczytów. Ma większą oporność i pracuje w zakresie 50% niższym niż główna, czyli od 0 do 2,5V.

Ten mały kawałek, który podejrzewałeś o przetarcie to celowo zrobiony punkt - informuje komp, o pozycji spoczynkowej pedału gazu.

Charakterystyka masy oporowej jest liniowa, wiec możesz miernikiem posprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.