GMarcin Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 Witam Mam problem z ustawieniem rozrządu. Moja pandzia miała kuku z uszczelką pod głowicą, która się przepaliła (poprzedni właściciel przegrzał silnik i musiało to nastąpić), i autko pojechało do mechaników na wymianę. Niestety chyba mechaniory nie miały dużo do czynienia z pandzią, bo po złożeniu osiągnięcie 40 km/h było rewelacją. Poprawili rozrząd i się poprawiło, jednak na moje oko i nogę dalej jest źle ustawiony. I teraz pytanie. Chciałem sprawdzić ustawienie rozrządu "na znaki" . Na wałku nie ma problemu, natomiast nie mogę zlokalizować znaku na kole zamachowym. Guglałem manuale do mojego silnika, jednak nie mogę znaleźć nic, co by było podobne. Rozrząd chyba faktycznie jest źle ustawiony, bo przy ustawieniu markera na wałku w okienku skrzyni nic mi się nie pojawia (uwzględniając kilka obrotów), i na końcu zgłupiałem bo straciłem rachubę czego szukam. Powiem jeszcze, że na wałku mam zamiast nacięcia namalowaną kropkę i tam jest to jedyny znacznik. Manuale, które znalazłem odnoszą się do takiego samego silnika, ale z innych samochodów, może mimo podobieństw w tym jest problem. Jeśli ktoś miał by fotkę lub opisał by jak wygląda znacznik na kole zamachowym w silniku 1,1 z 2003 roku to byłbym wdzięczny. Uprzedzając pytania, mechaniorom już nie wierzę w tym względzie żeby drugi raz poprawiali mi to co im nie wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 tutaj masz schemat do seicento 1.1 ale to te same silniki praktycznie, żeby dostać się do znaków na dole musisz zdjąć pasek, odkręcić 3 śruby i zdjąć koło pasowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GMarcin Napisano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > tutaj masz schemat do seicento 1.1 ale to te same silniki praktycznie, > żeby dostać się do znaków na dole musisz zdjąć pasek, odkręcić 3 śruby i zdjąć koło pasowe No właśnie chciałem uniknąć odkręcania silnika od reszty samochodu i sprawdzić znak na kole zamachowym - tam gdzie sprawdza się kąt wyprzedzenia zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > No właśnie chciałem uniknąć odkręcania silnika od reszty samochodu i sprawdzić znak na kole > zamachowym - tam gdzie sprawdza się kąt wyprzedzenia zapłonu. ale przeciez znak na kole zamachowym ogladasz wyciagajac zaslepke ze skrzyni biegow. Jest to pewniejsza metoda niz dolke kolo rozrzadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diuna Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > ale przeciez znak na kole zamachowym ogladasz wyciagajac zaslepke ze skrzyni biegow. Jest to > pewniejsza metoda niz dolke kolo rozrzadu Tak jest o wiele pewniej, a co do ustawienia znaków na kole paska rozrządu to ja użyłem lusterka(takiego kieszonkowego) - bo inaczej trudno je ustawić dokładnie na przeciwko siebie(bez doświadczenia ).Poprzedni mechanik co robił rozrząd przesunął o 1 ząbek,pańdzina snuła się wolno ,po przestawieniu znaczna poprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.