Skocz do zawartości

mondeo mk3 1.8 - czy to objawa padnięcia cewki ?


krzysztof100

Rekomendowane odpowiedzi

witam

pacjent to mój mondek duratec 1.8 125KM z 2002 roku, od wczoraj obserwuję objawy szarpania przy przyspieszaniu. Szarpie przy średnim i mocnym dodawaniu gazu gdzieśdo 2200-2500 obr, powyżej tych obrotów już nie szarpie. Przyspieszając bardzo delikatnie może się udac bez szarpania ale np. pod górkę już znowu szarpie nawet delikatnie przyspieszając.

Auto ma 90 tys km przejechane (100%).

Przejrzałem internet i okazuje się, że cewka to jedna z typowych usterek benzynowych mondeo mk3, ale czy te objawy u mnie wskazują na cewkę ?

Czy to mogą być świece albo kable ? Auto zapala bez problemu i na wolnych obrotach pracuje idealnie, kiedy zdejmowałem po kolei kable z wyjść z cewki to normalnie prawidłowo wyłączał odpowiedni cylinder.

Cewka około 200-220, świece po 35 za sztukę czyli 140, celować w cewkę czy zacząć od świec. Obecne świece to jakieś platynówki (nie pamiętam) z przebiegiem też już ponad 60 tys km.

Acha, auto bez lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kumplowi wymieniałem - drugą z kolei. Pierwsza padła tak, że nie palił na jeden lub dwa cylindry w ogóle. Druga umarła dokładnie tak samo jak u Ciebie - macie 100% pokrycia w objawach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem świece - nie pomogło

zamówiłem cewkę Beru, polecaną na forach forda, dzisiaj przyszła i okazuje się, że ma inaczej opisane wyjscia.

Tam gdzie oryginał ma 1 to Beru ma 2, gdzie oryginał 2 to Beru 3, gdzie 3 to Beru 4, gdzie 4 to Beru 1. Kable są na tyle krotkie, że nie ma szans ich podpiąć pod nowe właściwe numerki. O co chodzi ?

Rozumiem, że nie mogę podpiąć kabli w kolejności jak były w starej cewce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej nie, ale sprobowac mozesz nic strasznego sie nie powinno stac.

zastanawiam się skąd w takim razie ludzie na forum momdeo czy forum forda mają takie info, że to dobra i pasująca, cewka. Masa ludzi je kupowała i chwaliła, że cena połowa oryginału a dobra jakość. Czyżby kupowali złe ?

z dugiej strony skoro tłoki chodzą parami i iskra podawana jest parami to może zamiana par nic nie stanowi ? problem by był kiedy zamieniono np. 1 z 2 czy 3 z 4

link do jednego z wątków o tej cewce (jest podobnych wiecej) KLIK

link do aukcji, z której kupowałem KLIK w liście pojazdów, do których przeznaczona jest ta cewka jest mój 1.8 125KM 2002 a u gory jest przywołany nr fabrycznej cewki FORD 1S7G-12029-AB ktora własnie jest fabrycznei u mnie.

Chyba się kuszę i włożę i odpalę silnik icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładuj i nic się nie martw - najwyżej nie zapali. Jeżeli tak się stanie to go nie męcz, bo i tak się

> nie uda .

wieczorem sprawdzam

ten wątek to jjuż wogóle utwierdza mnie, że będzie dobrze klik

EDIT

cewka zamontowana, auto śmiga aż miło zlosnik.gif

zero złych objawów, pali na dotyk, równiutko pracuje, nie szarpie w całym zakresie obrotów i obciążeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.