krzysztof100 Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 witam pacjent to mój mondek duratec 1.8 125KM z 2002 roku, od wczoraj obserwuję objawy szarpania przy przyspieszaniu. Szarpie przy średnim i mocnym dodawaniu gazu gdzieśdo 2200-2500 obr, powyżej tych obrotów już nie szarpie. Przyspieszając bardzo delikatnie może się udac bez szarpania ale np. pod górkę już znowu szarpie nawet delikatnie przyspieszając. Auto ma 90 tys km przejechane (100%). Przejrzałem internet i okazuje się, że cewka to jedna z typowych usterek benzynowych mondeo mk3, ale czy te objawy u mnie wskazują na cewkę ? Czy to mogą być świece albo kable ? Auto zapala bez problemu i na wolnych obrotach pracuje idealnie, kiedy zdejmowałem po kolei kable z wyjść z cewki to normalnie prawidłowo wyłączał odpowiedni cylinder. Cewka około 200-220, świece po 35 za sztukę czyli 140, celować w cewkę czy zacząć od świec. Obecne świece to jakieś platynówki (nie pamiętam) z przebiegiem też już ponad 60 tys km. Acha, auto bez lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Ostatnio kumplowi wymieniałem - drugą z kolei. Pierwsza padła tak, że nie palił na jeden lub dwa cylindry w ogóle. Druga umarła dokładnie tak samo jak u Ciebie - macie 100% pokrycia w objawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 wymieniłem świece - nie pomogło zamówiłem cewkę Beru, polecaną na forach forda, dzisiaj przyszła i okazuje się, że ma inaczej opisane wyjscia. Tam gdzie oryginał ma 1 to Beru ma 2, gdzie oryginał 2 to Beru 3, gdzie 3 to Beru 4, gdzie 4 to Beru 1. Kable są na tyle krotkie, że nie ma szans ich podpiąć pod nowe właściwe numerki. O co chodzi ? Rozumiem, że nie mogę podpiąć kabli w kolejności jak były w starej cewce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 No raczej nie bo zapłony się poprzestawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > No raczej nie bo zapłony się poprzestawiają. w wielu samochodach 1 z 4 i 2 z 3 mozna do woli zamieniac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > w wielu samochodach 1 z 4 i 2 z 3 mozna do woli zamieniac. Mały update Numerki zamienione są parami Tam gdzie było 1 i 3 w Beru jest 2 i 4 i na odwrót Czy mogę spróbować odpalać ? Jest szansa że będzie chodził prawidłowo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Wg. mnie nie będzie działał prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Jest szansa że będzie chodził prawidłowo ? raczej nie, ale sprobowac mozesz nic strasznego sie nie powinno stac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > raczej nie, ale sprobowac mozesz nic strasznego sie nie powinno stac. zastanawiam się skąd w takim razie ludzie na forum momdeo czy forum forda mają takie info, że to dobra i pasująca, cewka. Masa ludzi je kupowała i chwaliła, że cena połowa oryginału a dobra jakość. Czyżby kupowali złe ? z dugiej strony skoro tłoki chodzą parami i iskra podawana jest parami to może zamiana par nic nie stanowi ? problem by był kiedy zamieniono np. 1 z 2 czy 3 z 4 link do jednego z wątków o tej cewce (jest podobnych wiecej) KLIK link do aukcji, z której kupowałem KLIK w liście pojazdów, do których przeznaczona jest ta cewka jest mój 1.8 125KM 2002 a u gory jest przywołany nr fabrycznej cewki FORD 1S7G-12029-AB ktora własnie jest fabrycznei u mnie. Chyba się kuszę i włożę i odpalę silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Chyba się kuszę i włożę i odpalę silnik Ładuj i nic się nie martw - najwyżej nie zapali. Jeżeli tak się stanie to go nie męcz, bo i tak się nie uda . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Ładuj i nic się nie martw - najwyżej nie zapali. Jeżeli tak się stanie to go nie męcz, bo i tak się > nie uda . wieczorem sprawdzam ten wątek to jjuż wogóle utwierdza mnie, że będzie dobrze klik EDIT cewka zamontowana, auto śmiga aż miło zero złych objawów, pali na dotyk, równiutko pracuje, nie szarpie w całym zakresie obrotów i obciążeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.