Doom Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Witam. Mam problem z samochodem Tak jak w temacie silnik szarpie, gaśnie, brakuje mocy tak jakby zalewało. Czasami pomaga "pompowanie" pedałem gazu ale czasami mimo to gaśnie, do tego czasami obroty skaczą na 1000/1200 obr/min. po zatrzymaniu się np. na światłach. Błąd jaki się pokazał to 1405 not present - EGR ale od roku mniej więcej jest zaślepiony. Wykręciłem go i zaślepka jak była tak jest. Nic się tam nie dzieje... Wymienione filtry, świece. Zastanawiam się jeszcze nad cewką bo jak go dopadło tak, że się jechać nie dało to była niezła ulewa... Tylko czy da się ją jakoś sprawdzić ? Ewentualnie co to może jeszcze być ? Dodam że w tym momencie problemu niema. Problem występuje zarówno na gazie jak i benzynie - jechałem na benzynie 40km z wyjętym bezpiecznikiem i dalej to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Do sprawdzenia cewki potrzebny jest oscyloskop z sondami: prądową i indukcyjną. Jeśli masz diagnoskop to możesz podejrzeć jak wygląda sygnał lambdy podczas występowania objawów. Pozostałe wartości też trzeba sprawdzić (tps, przepływomierz, temp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Do sprawdzenia cewki potrzebny jest oscyloskop z sondami: prądową i indukcyjną. > Jeśli masz diagnoskop to możesz podejrzeć jak wygląda sygnał lambdy podczas występowania objawów. Problem w tym, że w tej chwili jest wszystko ok. > Pozostałe wartości też trzeba sprawdzić (tps, przepływomierz, temp.). Sprawdzałem OpelScannerem tps/przepływkę/sondę - wszystko wyglądało ok. Wskazania przepływki po ostrym przegazowaniu - pedał w podłogę czasami wychodziły ponad skalę ale to chyba nie problem... Wydaje mi się że sonda trochę wolno reagowała. Ale reakcje były prawidłowe. wykres niewyglądał jak szpilki tylko bardziej jak kanciasta sinusoida Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 W tych silnikach padnięty sterownik daję takie właśnie objawy. Swego czasu przerabiałem ten temat i pomogła dopiero regeneracja sterownika. Płaciłem ok 400zł. na alle się z tym ogłaszają KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Od wczoraj samochód chodzi mi na 3 cylindrach Sprawdzałem OpelScannerem i co dziwne sonda non stop pokazuje na benzynie 4.8V a jak się mocno wciśnie gaz to jest jedna szpilka w dół i znów 4.8V - zbyt uboga mieszanka ? Na gazie działa emulacja sondy i wskazania są inne ale dalej chodzi na 3 cylindry... Wcześniej ( niestety teraz nie dam rady) podmieniłem od kumpla cewkę zapłonową - było bez zmian. U niego moja chodziła dobrze. Czyli cewkę można wykluczyć. Myślicie że to rzeczywiście sterownik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Sprawdź, który garnek nie pracuje i zobacz, czy dostaje paliwo i iskrę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 > SprawdÂź, ktĂłry garnek nie pracuje i zobacz, czy dostaje paliwo i iskrĂŞ. Zaraz pĂłjdĂŞ sprawdzĂŞ wyglÂąd Âświec ewentualnie zmierzĂŞ ciÂśnienie na cylindrach 2 cylinder od rozrzÂądu - Âświeca w benzynie czyli brak iskry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Wsadź świece w moduł, zmasuj wszystkie poza drugą. Kabelkiem podłączonym do masy dotknij drugiej świecy. Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty oddalaj kabelek. Zdrowy DIS nie będzie miał problemu z uzyskaniem centymetrowej iskry. Jeśli nie będzie iskry w ogóle, to sprawdź probówką, czy jest podawany sygnał na moduł. Ma migać na każdym kablu oprócz brązowego. Poza brakiem iskry może być jeszcze nadmiar paliwa i brak kompresji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > Wsadź świece w moduł, zmasuj wszystkie poza drugą. Kabelkiem podłączonym do masy dotknij drugiej > świecy. Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty oddalaj kabelek. Zdrowy DIS nie będzie miał > problemu z uzyskaniem centymetrowej iskry. Jeśli nie będzie iskry w ogóle, to sprawdź > probówką, czy jest podawany sygnał na moduł. Ma migać na każdym kablu oprócz brązowego. > Poza brakiem iskry może być jeszcze nadmiar paliwa i brak kompresji. A który pin w DIS-ie odpowiada za 2 cylinder ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Zdaje się, że 5-ty, z zielonym kabelkiem. Ale to nie ma znaczenia który. Sprawdź wszystkie. Będziesz miał porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Więc tak, próbówka nie działała na żadnym. Dopiero dioda z opornikiem mrugała. Próbówka była na 6-12V. Zapalała się tylko na stałe na jednym pinie ostatnim lub pierwszym zależy jak kto patrzy Problem w tym że jak odpalam silnik to jest ok dopiero jak chwilę pochodzi to kuleje. Tak po minucie może dwóch zależy jak jest zagrzany, im bardziej tym szybciej zaczyna kuleć. Jutro dam koledze cewkę niech sprawdzi ją u siebie - ma ten sam silnik. Samych świec i jakości iskry nie miałem jak sprawdzić jeszcze ale na dniach spróbuje problem też w tym że silnik momentami chodzi ok. Błędów zero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.