Skocz do zawartości

[X18XE1] Szarpie, gaśnie, brak mocy.


Doom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z samochodem frown.gif Tak jak w temacie silnik szarpie, gaśnie, brakuje mocy tak jakby zalewało. Czasami pomaga "pompowanie" pedałem gazu ale czasami mimo to gaśnie, do tego czasami obroty skaczą na 1000/1200 obr/min. po zatrzymaniu się np. na światłach. Błąd jaki się pokazał to 1405 not present - EGR ale od roku mniej więcej jest zaślepiony. Wykręciłem go i zaślepka jak była tak jest. Nic się tam nie dzieje... Wymienione filtry, świece. Zastanawiam się jeszcze nad cewką bo jak go dopadło tak, że się jechać nie dało to była niezła ulewa... Tylko czy da się ją jakoś sprawdzić ? Ewentualnie co to może jeszcze być ? Dodam że w tym momencie problemu niema. Problem występuje zarówno na gazie jak i benzynie - jechałem na benzynie 40km z wyjętym bezpiecznikiem i dalej to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia cewki potrzebny jest oscyloskop z sondami: prądową i indukcyjną.

Jeśli masz diagnoskop to możesz podejrzeć jak wygląda sygnał lambdy podczas występowania objawów. Pozostałe wartości też trzeba sprawdzić (tps, przepływomierz, temp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do sprawdzenia cewki potrzebny jest oscyloskop z sondami: prądową i indukcyjną.

> Jeśli masz diagnoskop to możesz podejrzeć jak wygląda sygnał lambdy podczas występowania objawów.

Problem w tym, że w tej chwili jest wszystko ok.

> Pozostałe wartości też trzeba sprawdzić (tps, przepływomierz, temp.).

Sprawdzałem OpelScannerem tps/przepływkę/sondę - wszystko wyglądało ok. Wskazania przepływki po ostrym przegazowaniu - pedał w podłogę czasami wychodziły ponad skalę ale to chyba nie problem... Wydaje mi się że sonda trochę wolno reagowała. Ale reakcje były prawidłowe. wykres niewyglądał jak szpilki tylko bardziej jak kanciasta sinusoida smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Od wczoraj samochód chodzi mi na 3 cylindrach frown.gif Sprawdzałem OpelScannerem i co dziwne sonda non stop pokazuje na benzynie 4.8V a jak się mocno wciśnie gaz to jest jedna szpilka w dół i znów 4.8V - zbyt uboga mieszanka ? Na gazie działa emulacja sondy i wskazania są inne ale dalej chodzi na 3 cylindry... Wcześniej ( niestety teraz nie dam rady) podmieniłem od kumpla cewkę zapłonową - było bez zmian. U niego moja chodziła dobrze. Czyli cewkę można wykluczyć. Myślicie że to rzeczywiście sterownik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> SprawdÂź, ktĂłry garnek nie pracuje i zobacz, czy dostaje paliwo i iskrĂŞ.

Zaraz pĂłjdĂŞ sprawdzĂŞ wyglÂąd Âświec ewentualnie zmierzĂŞ ciÂśnienie na cylindrach

2 cylinder od rozrzÂądu - Âświeca w benzynie czyli brak iskry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadź świece w moduł, zmasuj wszystkie poza drugą. Kabelkiem podłączonym do masy dotknij drugiej świecy. Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty oddalaj kabelek. Zdrowy DIS nie będzie miał problemu z uzyskaniem centymetrowej iskry. Jeśli nie będzie iskry w ogóle, to sprawdź probówką, czy jest podawany sygnał na moduł. Ma migać na każdym kablu oprócz brązowego.

Poza brakiem iskry może być jeszcze nadmiar paliwa i brak kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wsadź świece w moduł, zmasuj wszystkie poza drugą. Kabelkiem podłączonym do masy dotknij drugiej

> świecy. Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty oddalaj kabelek. Zdrowy DIS nie będzie miał

> problemu z uzyskaniem centymetrowej iskry. Jeśli nie będzie iskry w ogóle, to sprawdź

> probówką, czy jest podawany sygnał na moduł. Ma migać na każdym kablu oprócz brązowego.

> Poza brakiem iskry może być jeszcze nadmiar paliwa i brak kompresji.

A który pin w DIS-ie odpowiada za 2 cylinder ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, próbówka nie działała na żadnym. Dopiero dioda z opornikiem mrugała. Próbówka była na 6-12V. Zapalała się tylko na stałe na jednym pinie ostatnim lub pierwszym zależy jak kto patrzy smile.gif Problem w tym że jak odpalam silnik to jest ok dopiero jak chwilę pochodzi to kuleje. Tak po minucie może dwóch zależy jak jest zagrzany, im bardziej tym szybciej zaczyna kuleć. Jutro dam koledze cewkę niech sprawdzi ją u siebie - ma ten sam silnik. Samych świec i jakości iskry nie miałem jak sprawdzić jeszcze ale na dniach spróbuje problem też w tym że silnik momentami chodzi ok. Błędów zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.