Skocz do zawartości

uszkodzona poduszka amortyzatora czy wahacze przednie?


qmichal

Rekomendowane odpowiedzi

jak sprawdzić czy poduszki są ok?

od dawna walcze z dziwnym luzem w zawieszeniu. na szarpakach i małych nierównościach nic nie czuć, szarpiąc kołem nie ma luzu, ale jak jade szybciej to czuje ze samochód jest mało sztywny i przy przejeździe przez np. tory tramwajowe słychać głuche stuki i wg mnie jest słabe amortyzowanie większych nierówności.

wymieniałem łaczniki stabilizatora, drążki kierownicze i regenerowałem maglownice, bo był luz przy szarpaniem kołem.

niby lepiej, ale nadal coś nie tak. chce kupić nowe wahacze przednie, choć podobno są ok.. w zeszlym roku wymieniałem łożyska amortyzatora, bo się rozleciały, ale poduszki wg oceny mechanika były ok... pomiar amortyzatorów na stacji kontroli pojazdów pokazuje powyżej 90% sprawności.

ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie wyglupie nie znajac budowy cromy do konca, ale kiedys takie gluche walenie mialem poprzez wybite gumy drazka stabilizatora.

Taki pret z lewa do prawej ( LANOWOZ)

Inny objaw w LANOWOZIE to padnieta poduszka pod skrzynia, ale to niemal z kazdym dniem sie potegowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pomysłu.... U mnie trzepią klocki hamulcowe w zaciskach - wystarczy lekko przyhamować i cisza sick.gif poprawiłęm trochę i było cicho ale po 1000 km znowu to samo sick.gif Co do amorków to to co wychodzi na stacji to se można wsadzić między bajki... w Bravo miałem kompletnie rozwalone amorki z tyłu ( dopiero jak wyciągnełem zobaczyłem że nie ma żadnego oporu ) i auto uciekało na boki.... pojechałem na stację i wyszło 76% sprawności ... wymieniłem mimo to amorki i po 2 tygodniach do tej samej stacji znowu pojechałem - wyszło 56% hehe.gif facet do mnie że mam zużyte a ja na to że nowe japońskie hehe.gif... Efekt był w każdym razie taki że auto jak przyklejone do asfaltu po wymianie amorków i byłem baaardzo zadowolony zlosnik.gif

Ale co u kolegi stuka tego ja nie stwierdzę... może pęknięta sprężyna, może spadła osłonka sprężyny, może coś w zawieszeniu a może w układzie hamulcowym lub przeniesienia napędu...

Niestety jeśli na szarpakach nie wyszło to jedyny sposób to łom, łyżka i jazda auto do góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

okazało się, że jednak poduszki smile.gif

włoski zamiennik kosztuje 80zł/szt i wreszcie jest komfortowo i sztywno.

zaryzykowałem po przeczytaniu z forum alfy:

>> Nie stuka przy jeździe po małych nierównościach, jedynie przy najechaniu na głębsza nierówność koło wpada w dziurę i słychać takie głuche puknięcie (dość głośne) ewidentnie przenosi się to na karoserie. Słychać to bardzo np. po jeździe po płytach betonowych jeśli są poukładane na różnych poziomach, albo nierówny przejazd kolejowy.

Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/156/4565...l#ixzz2XMJ0i7O8

polecam wymieniać razem z łożyskami amortyzatora, 1 robota. choć zużycia tych poduszek nie da się ocenić na oko, raczej po objawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.