Skocz do zawartości

CRV-ka 98 klima chyba kiepsko działa - jakis problem


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem 3 dni temu u klimatyzatora. Gościu (aha fahura starej daty zna temat klimy - nie używa kombajna tylko wiedzy) dobił czynnik na max i:

1. jak jadę słychać syczenie jak by brakowało czynnika lub było 50/50

2. co około 1 minute czuć jakby klima się wyłączała i załączała - widać na obrotach silnika wahnięcie. Ale gościu stwierdził ze sprężarka działa na okrągło bo stał i kontrolował jak ja sprawdzałem kiedy następuj skok obrotów.

3. W trakcie załączania i wyłącznia czuć ten specyficzny zapaszek nieodgrzybionej klimy co mówi mi ze jednak się rozłącza.

4. do tego dzis przy temp out przekraczającej 30*C w środku zrobiło się zimno dopiero po około 5 km przy zamkniętym obiegu - oczywiście temp w środku nie zamroziła mi krwi w organizmie wie coś jest nie tak.

PYTANIE CO?

Hondziarze mile widziani - ponoć accordy maja ta sama instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a wiatrak przy chłodnicy chodzi ?

EDIT:

sprawdź, czy nie pojawia się szron na rurce po stronie niskiego ciśnienia cfaniak.gif

EDIT 2:

Klimatyzator "dobił" na maxa czynnika, czy ściągnął towar, zrobił próżnię i napełnił ?>?!?>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiatrak przy chłodnicy chodzi ?

Tak

> sprawdź, czy nie pojawia się szron na rurce po stronie niskiego ciśnienia

w którym miejscu tego szukać?

> Klimatyzator "dobił" na maxa czynnika, czy ściągnął towar, zrobił próżnię i napełnił ?>?!?

wydaje mi się ze ściągnął i naładował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak

> w którym miejscu tego szukać?

> wydaje mi się ze ściągnął i naładował.

są dwie rurki - cienka i gruba - ta druga podczas działania klimy ma być zimna, wręcz lodowata - jak jest oszroniona, to znaczy, że czynnik zamarza shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są dwie rurki - cienka i gruba - ta druga podczas działania klimy ma być zimna, wręcz lodowata -

> jak jest oszroniona, to znaczy, że czynnik zamarza

oki sprawdze jutro za dnia dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i co tymi rurkami ?

Na żadnej z rurek idących za chłodnicami i dochodzącymi do kompresora nie ma zauważalnego oszronienia.

A to co się załącza co jakiś czas to oba wentylatory. Co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na żadnej z rurek idących za chłodnicami i dochodzącymi do kompresora nie ma zauważalnego

> oszronienia.

> A to co się załącza co jakiś czas to oba wentylatory. Co to może być

a kompresor masz ze sprzęgłem czy z bajpasem ?

sprawdź, czy słychać załączanie kompresora

wentylatory powinny załączać przy odpowiednim ciśnieniu czynnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kompresor masz ze sprzęgłem czy z bajpasem ?

niewiem.gif

> sprawdź, czy słychać załączanie kompresora

Kurcza poslucham tylko dopiero po wymianie chlodnicy płynu.

> wentylatory powinny załączać przy odpowiednim ciśnieniu czynnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcza poslucham tylko dopiero po wymianie chlodnicy płynu.

> > wentylatory powinny załączać przy odpowiednim ciśnieniu czynnika

spójrz na kompresor i sprawdź czy przy uruchomionym silniku, przy wYłączonej klimie kręci się jego koło pasowe, a zewnętrzna tarcza stoi w miejscu - jeśli tak, to masz kompresor ze sprzęgiełkiem - wtedy to po włączeniu przycisku klimatyzacji cewka powinna zapiąć tarczę i ruszyć układ (wtedy tarcza kręci się razem z kołem pasowym kompresora)....jeśli tak się nie dzieje, to mogą to być różne przyczyny, takie jak brak czynnika w układzie, spalona cewka, zepsuty czujnik ciśnienia....

Jeśli masz pompę z bajpasem, wtedy jest nieco trudniej zdiagnozować usterkę nie mając maszyny do obsługi klimy, bo koło pasowe wyposażone jest w tłumik drgań (podobnie wygląda do sprzęgiełka w tradycyjnym kompresorze), które to kręci się z kołem pasowym, czy klima włączona czy nie blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spójrz na kompresor i sprawdź czy przy uruchomionym silniku, przy wYłączonej klimie kręci się jego

> koło pasowe, a zewnętrzna tarcza stoi w miejscu - jeśli tak, to masz kompresor ze

> sprzęgiełkiem - wtedy to po włączeniu przycisku klimatyzacji cewka powinna zapiąć tarczę i

> ruszyć układ (wtedy tarcza kręci się razem z kołem pasowym kompresora)....jeśli tak się nie

> dzieje, to mogą to być różne przyczyny, takie jak brak czynnika w układzie, spalona cewka,

> zepsuty czujnik ciśnienia....

> Jeśli masz pompę z bajpasem, wtedy jest nieco trudniej zdiagnozować usterkę nie mając maszyny do

> obsługi klimy, bo koło pasowe wyposażone jest w tłumik drgań (podobnie wygląda do sprzęgiełka

> w tradycyjnym kompresorze), które to kręci się z kołem pasowym, czy klima włączona czy nie

Kurcza zrobie fotę w miare dokładna i ewentualnie krótki filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.