Skocz do zawartości

Rzuca na boki jak przekrocze około 110 km/h.....


Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Kawasaki Tengai (KLR 650). Opony nówki Conti TKC80 przód i tył założone w serwisie, nowe dętki, wszystko wyważone. Rzadko, ale na asfalcie zdarza mi się, że jak przekraczam tak około 110 km/h to motocykl wpada w wibracje. Takie rzucanie naprzemienne lewo, prawo, lewo itd. Trochę pomaga bardzo silne złapanie kiery i mocne ściśnięcie kolanami, ale i tak zwalniam zawsze.

Co może być przyczyną? Jak był w serwisie motocyklowym to wspominali, że po sezonie warto wymienić łożysko główki ramy. Może ona powodować taki rezonans?

Nie jest to dla mnie duży problem bo głównie uczę się jeździć po leśnych drogach i piaskach, a tam tym klocem to dużo wolniej jeżdżę bo choć postępy są to daleka droga przede mną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent to Kawasaki Tengai (KLR 650). Opony nówki Conti TKC80 przód i tył założone w serwisie, nowe

> dętki, wszystko wyważone. Rzadko, ale na asfalcie zdarza mi się, że jak przekraczam tak około

> 110 km/h to motocykl wpada w wibracje. Takie rzucanie naprzemienne lewo, prawo, lewo itd.

> Trochę pomaga bardzo silne złapanie kiery i mocne ściśnięcie kolanami, ale i tak zwalniam

> zawsze.

> Co może być przyczyną? Jak był w serwisie motocyklowym to wspominali, że po sezonie warto wymienić

> łożysko główki ramy. Może ona powodować taki rezonans?

moze. spróbuj skręcić trochę i zlikwidować luz (o ile typ łożysk pozwala na taką korektę). jak nie - to wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niższych prędkościach zjawisko nie występuje?

Czy są jakieś inne objawy (np. niepewna jazda w zakręcie itp)?

Jeśli nie, to tak jak napisałem (zakładam, że ciśnienie sprawdziłeś i jest prawidłowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy niższych prędkościach zjawisko nie występuje?

nie występuje lub jest nieodczuwalne przeze mnie

> Czy są jakieś inne objawy (np. niepewna jazda w zakręcie itp)?

nie ma

> Jeśli nie, to tak jak napisałem (zakładam, że ciśnienie sprawdziłeś i jest prawidłowe).

sprawdzone, ale na poprzednich oponach (asfaltowy michelin T66) przypomniałem sobie, że też to zjawisko było, tylko nie zawsze i przesuniete do około 130 km/h, może rzeczywiście te łozysko główki ramy siada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.