Skocz do zawartości

Na co zwrocic uwage kupujac cherokee XJ


Tschoob

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

W niedalekiej przyszłości chcialbym kupic XJ. Mysle nad silnikiem 4.0 z LPG , auto ma mi sluzyc glownie na wypady na ryby + okazjonalnie ciaganie lawety z rajdowka.

Oferta na allegro jest baaardzo rozpieta od 3k :

tutaj taki egzemplarz

do powyzej 10 tys PLN.

Ten czerwony nawet mi sie podoba zlosnik.gif

W sumie nie interesuja mnie opony terenowe , podwyzszony przeswit , wyciagarki itp itd. Fajnie jakby mial dzialajaca klime wink.gif

Walory estetyczne czyli pordzewiale czy poobijane drzwi tez mnie nie interesuja...

Na co zwrocic uwage ? Jak sprawdzic czy most i napedy dobrze dzialaja ? czy jakos rame sprawdzic ? Lepiej automat czy manual z tym silniekiem ? Wybralem ten silnik bo slyszalem ze jezeli nie bedzie katowany w terenie to oprocz osprzetu jest w zasadzie idiotoodporny smile.gif budzet powiedzmy 5k + zestaw startowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy czy masz w okolicy tańszego mechanika czy blacharza, w zależności od tego kupujesz albo bardziej sprawny technicznie za to z dziurami, albo w miarę dobra blacha ale mechanicznie szmelc zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info z jee.org.pl - tam masz kopalnię wiedzy.

Ew. pytaj tutaj - paru z nas ujeżdża XJ-ty.

>Cherokee:

Sprawdzić :

1. Dokumenty:

 Dowód rej

 Nr VIN

 Przegląd do kiedy

 Brief/tłumaczenie

 Ubezpieczenie

 Umowa kupna

 Rachunki za naprawy

 Papiery dla inst gazowej

2. Wnętrze

 Wspomaganie /ew wycieki

 Kluczyki dwa? Pilot do alarmu

 Centralny zamek

 Lusterka elektryczne prawe/lewe

 Światła przód, tył, długie

 Kierunki czy odbijają?

 Wycieraczki przód/tył . włącznik czasowy

 Elektryczna tylna szyba

 Elektryczne siedzenia prawe /lewe

 Działanie klimy

 Przełączników

 Power/comfort

 Alarm

 Bagażnik pod wykładziną

 Kpl kluczy +podnośnik

 Elektryczne wszystkie szyby

 Podłoga pod nogami kierowcy i pasażera

 Podłoga pod tylnym siedzeniem

 Słupki pod uszczelkami

 Krawędzie progów

 Podłoga –wgniecenia

 Hamulec ręczny

 Sterowanie świateł

 Tempomat

 Kompas

 Termometr

 Konsola

3. Zewnątrz

 Chłodnica

 Naklejki

 Przedni pas czy nie malowany

 Słupki drzwiowe-stan

 Krawędzie dachu

 Tylne elementy progów

 Zbiornik paliwa / rdza i wycieki

 Resory czy takie same

 Opony

 Rynienki

 Relingi

 Szyba przód

 Uszczelka szyby

 Szyby bok numery

 Tylna klapa /stuki.luzy/stan czemu malowana??

 Krawędzie dachu przy tylnej klapie

 Progi od spodu

 Wycieki oleju z mostów

 Wycieki oleju skrzynia/silnik

 Wahacze –stan i montaż

 Luz na reduktorze

 Luz na tylnym moście

4. Silnik

 Wycieki

 Ilość oleju w silniku/ kolor itp

 Ilość oleju w skrzyni biegów stan , kolor itp

 Wnętrze blachy komory silnikowej

 Tabliczki znamionowe

 Chłodnica oleju skrzyni biegów

 Kompresor klimatyzacji

 Filtr powietrza zdjąć pokrywę czy nie wywala oleju

5. Jazda

 Gajga skrzyni biegów – szarpanie

 Automat w czasie jazdy /szarpanie/zmiana biegów

 Redukowanie/ kickdown/ OD

 Hamowanie , prosto i mocno ew. obejrzeć stan

 Temperatura silnika

 Czy zbiorniczek wyrównawczy nie puszcza spod korka

 Załączanie napędów

 4x4 full time

 hałas tylnego mostu

 mosty, krzyżaki, ostre skręty prawo/lewo

 tempomat

 most w miejscu zwrotnic czy nie pogięty

 pochylenie kół

 ręczny czy działa

A TAK BARDZIEJ OPISOWO:

Jak kupić XJ- ta Cherokee

wg Bociana vel Discotheque:

Przy kupnie pewnie takie rzeczy jak blachy czy stan tapicerki porady

sa zbedne. Jedynie obejrzyj po otwarciu tylnej klapy zamek czy nie

nosi slady nadmiernej pracy klapy i czy nie ma pekniec w gornych

rogach dachu widocznych po otwarciu klapy.

Potem wez uchyl klape tak do polowy i nia poruszaj na boki trzymajac

reke w rogu dachu. Jka bedzie pracowac to poczujesz.

Zerknij przednia szyba czy nie byla wymieniana a jak tak to dlaczego.

Jest wklejana i jest elementem konstrukcyjnym przenoszacym obciazenia

budy wiec jak cos z nia jest nie tak to pierwsza peka.

Tylne elementy progow. Zbiera sie tam w progach woda a ze nie ma

odpowietrzen to dziury to kwestia tylko czasu. Tam warto poskrobac i

opukac.

Obejrzyj dokladnie zbiornik paliwa. Miedzy plastikowa oslona a

zbiornikiem zbiera sie syf i co ktorys Irokez ma cieknacy zbiornik.

Warto tam uzyc nosa i powachac.

Resory i tak beda siedzialy i tak wiec mozna to olac, byle byly oba

takie same.

Tylny most Dana 35 legenda. Co drugi ma luz sworznia satelit w koszu.

Jak Ci nie przeszkdza napierdalanie przy dojezdzaniu do skrzyzowania i

ruszaniu to olej to. Ale to dobry temat do zbicia ceny. Jedyna

skueczna tego naprawa to wymiana calych bebechow na Truetraca Detroit.

W polakowie do dostania za 2k brutto w USA okolo 300 dolcow.

Kosmicznie wazna sprawa to wieloklin na wyjsciu reduktora z tylu.

Wlaz pod auto i gora dol walem, jak jest luz i czuc przy wiekszych

predkosciach drobniutki szpileczki wibracje to jstesmy blisko

kosztownej kupy. Da sie to zrobic zakladajac SYE ktory do reduktora

NP242 jest banalnie prosta sprawa dla tokarza, a glownym kosztem

bedzie zalozenie wieloklinu na wal od lublina.

Wycieki miedzy skrzynia a silnikiem to zapewne standard czyli

simmering. Wymiana to pikus z wprawa to jakies 3h roboty i koszt kolo

60zl simmering i 60zl uszczelka pod miske 4 czesciowa.

Zerknij tylko, jezeli sa slady ze baaaardzo dlugo juz cieklo to moze

byc kupa. Te simmeringi twardnieja jak kamien i jak ktos olewa wymiane

to potem ma ladny szlaczek na wale. A simmering pracuje na tej samej

plaszczyznie co ostatnia panewka wiec reszte sam sobie dopowiedz

wyjmowanie walu, szlif, panewki itp itd pociesze ze to przypadek

jeden na piecdziesiat.

Jak bedziesz sprawdzal VIN kod dla peepa na stronie jeep.avtograd.ru

to nie cisnieniuj jak nie bedzie sie zgadzac Peepy maja rozne VINy

w zaleznosci od typu, nie ma wspolnego dla YJ, TJ, XJ, WJ, ZJ a ten na

avtograd niejednego usera przyczynil o zawal serca i nerwowe ruchy.

Acha jak jestesmy przy numerach to XJ nie posiada numerow silnika.

To co jest na bloku to data dokladna produkcji. Przez to pewnie jest w

polsce pareset Irokezow o podobnych numerach

Wez Irokiego na autboahne, gaz w deche bez litosci. I tak z minimum 5km. Patrz

na temp silnika. Jak rosnie do maxa lub jezdzi gora dol to cos tu nie tak.

Po tym stajesz i skrzynia na N, czy obroty silnika nie kuleja. Jak po

takim dokopaniu silnik nierowno chodzi to albo jego kompresja poszla do domu lub

ma problemy z zasilaniem paliwem.

Przedni most. Zalacz 4x4 i reduktor musza pracowac tak samo cicho jak

pracowal. Nawet przy 100kmh na Full Time. Wtedy pare razy dajemy palnik i puszczamy gaz,

palnik, puszczamy czy nie ma stukow. Z napedem skrecamy i dajemy lekko

gaz czy krzyzaki nie stukaja. Wrzucamy 4x4 Part Time i przy tym

polozeniu i skreceniu kol na D auto powinno stanac. Sprawdz jak

reaguje na wlaczanie i wylaczanie napedow kontrolka full time i part

time. Jak z duza zwloka to znaczy ze ktos rzadko to uzywal.

Teraz jedziemy sobie po ladnym rownym asfalciku powoli i ostro

skrecamy tak jakbys zawracal, raz w jedna i raz w druga strone. Jezeli poczujesz ze przednie kola "walcza" z soba lub cos

szarpie, tak jakby kola kazde chcialo jechac w inna strone to od razu

sie kladziemy i ogladamy dokladnie most w miejscu zwrotnic czy nie sa

wygiete. Dokladnie patrzac od przodu ogladamy czy kola nie sa

pochylone roznie. W Dana 30 przy ostrym wjezdzie w duza dziure potrafi

sie w tym miejscu wygiac caly most a potem juz nic nie jest takie jak

bylo. To gowniane rozwiazanie.

Reczny jak nie dziala to za jakies 1k bedzie dzialal i nie wystarczy

linki podciagnac bo na bank bedzie mial zjechane bebny.

Bardzo dokladnie dowiedz sie jaki typ, rodzaj, nazwa jaki olej jest w

skrzyni biegow. Reszta to kij. Ale olej w skrzyni lej taki sam.

Przy okazji powachaj i obejrzyj dokladnie bagnet od automatu. Ma byc

czysty, klarowny, w ladnym kolorze. Jakakikolwiek slad spalenizny,

opilkow, zapach spalenizny to zle kung-fu. Bardzo zle.

Automat musi ciagnac plynnie juz na wolnych obrotach. Potem zmiany

biegow przy srednio wcisnietym gazie plynne maslane. Redukcje bez

kopania szczegolnie przy dojezdzaniu np do skrzyzowania i schodzeniu

skrzyni z 2 na 1.

Przy gazie w desce skrzynia moze sie pluc kopiac miedzy zmianami.

Reszte to wiesz, sprawdzenie klimy, nie daj wcisnac kitu ze do

nabicia. Powinienes miec juz R134a w tym roczniku ale sprawdz.

Przy wymianie filtrow po kupnie sprawdz pod maska czy nie ma duzej

zoltej nalepy na przedniej sciance po lewej patrzac od przodu.

Jak jest to gwint bedzie chyba M20x1,25 dokladnie nie pamietam tak z

bomby.

Mozesz miec gwint metryczny lub calowy i czlowiek potem stoi z filtrem

w reku i zapindala jak ten goral do sklepu wymieniac i wtedy mu mowia

sory batory ale nima i jest kupa. Pasuja filtry z Renault Traffic i

Safrane i sa dostepne oficjalnie jako zamienniki w sieci Renault.

To ze Irokez ma zapluty olejem filtr powietrza nalezy zignorowac. To

normalne ze jest opluty. Nowy to jakies 40zl Filtron AP003/3 chyba

albo AP 003/1

a teraz wersja Xjeepa:

co do sprawdzania przed zakupem to wszystko tak jak w standardzie przed zakupem plus:

- posprawdzac jak zalancza napedy.... w czasie jazdy, powiedzmy na poczatek przy predkosci ok 40 km/h - miales juz XJ wiec nie tlumacze ...roznica tylko w zapinaniu bo to autoamat w czasie jazdy na N w automacie i zapodaj na Full time (zielona lampka)... pobaw sie gazem czy nie ma stukupuku, czy cicho reduktor chodzi...standardzik w terenowcu...

Troche poskrecaj nan max skrecie to zobaczysz czy krzyzaki polosi sa OK!!

zreszta co ja Ci tlumacze....

potem test luzu w tylnym moscie....na postoju nacisnij guzik na gajdze automata i pobujaj troche pomiedzy N...R...D nie powinien za mocno "kopac"...praktycznie wszystkie 'kopia" ale to zawsze pretekst do zbicia z ceny...a jak nie kopnie to masz farta...

Potem test motoru....najlepiej gdzies na autobane wyjechac...pogonic go troche i popatrzec co sie z temperatura dzieje...nie powinna zbyt mocno podejsc powyzej 100 st. - XJ 4.0 to istny piec na kolach i temperatury ok 100 st to norma...generalnie powinna byc stala okolo 95 st czyli w pionie wskazowka

w czaie jazdy sprawdz tempomat.... wazne

mozesz zciagnac obudowe gorna filtra powietrza i eknac czy oleju odma nie wywala....

popatrz jak dziala kick down... w czasie jazdy but w podloge i zobacz czy automat dobrze redukuje, czy dobrze, plynnie zmienia bieg...

czy sa jakies wibracje walu...hamulce... - czyli norma..co tu pisac

na postoju zobacz jaki kolor ma olej ATF w skrzyni automatycznej....i czy nie smierdzi...powinien byc czerwony ...

wycieki pod autem:

- skrzynia / motor - to norma - simering - ten typ tak ma ale z ceny mozna zbic... koszt wymiany ok 400 pln

- wyjscia z reduktora na waly - maly problem - simeringi

- kolo pasowe - norma... simering

- uchwyt filtra oleju - male oringi - proscizna

zawiecha:

- gumy stabilizatora czy nie powybilane...laczniki... jak masz mozliwosc to silenblocki wachaczy i resora posprawdzaj bo to dosc duze koszta....

pomierz wymiary kontrolne stanu zawieszenia - od osi pojazdu do krawedzi blotnika...bedziesz wiedzial jak mocno siedzi :

- przodek - 45,5 cm

- tyl - 44 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XJ, piekny klasyk .. tez mam od niedawna grinser006.gif Ale za 5 tys kupisz ruinę.. bo jaka kasa taki Jeep grinser006.gif

Za ok. 10tys można dostać sprawnego mechanicznie, który nie będzie wymagał nie wiadomo jakich wkładów finansowych. Nie oczekuj jednak ze nie bedzie rdzy... bo te ze zdrowa podloga chodza raczej te po 20-30tys grinser006.gif Na pewno na poczatku zrobisz mu pakiet startowy na ktory warto miec przeznaczone ok 2-3tys.

Szukaj XJ z silnikiem 4.0 z oznaczeniem High Output (HO). Skrzynia automat z reduktorem 242, chociaz jesli nie chce jezdzic w terenie to nie ma to wiekszego znaczeznia. W '96 byl lift i buda jest nieco bardziej zaokraglona, a wnetrze stracilo klimat... mi sie nie podobaja sick.gif

Pamietaj, nikt nie sprzedaje wycackanego i doinwestowanego samochodu za bezcen. Wiec jesli ktos bedzie pisal ze zrobione jest to i to i tamo ... i ze wogole dopiero co mial pakiet startowy ... nie sluchaj bo i tak sam bedziesz musial zrobic to sam hehe.gif Na moim przykladzie - sprzedawca powiedzial ze olej w mostach zmieniany miesiac temu .. i w ogole super. No spoko, moze i zmieniany, ale co z tego skoro zalany byl nie taki jak trzeba i malo mi LSD nie posadzil w tylnym moscie, ktory po rozgrzaniu zgrzytal jak by wrzucono do niego worek kamieni nono.gif

Ja swojego XJ kupiłem za 9tys (jakies 1.5 miesiaca temu). Wczoraj postawiłem swojego na zrobienie podłogi, bo dziurawa i pordzewiała strasznie ... potem zostanie już tylko zrobić zawieszenie. Nie bede go podnosil, teraz mam ok. 2-2.5'' i tyle samo chce zrobic ok.gif Na dzien dzisiejszy jakies 8tys juz w niego poszło i myślę ze jeszcze jedno 8tys będzie trzeba dołożyć 270635636-JUMP2.gif No, ale same opony i felgi to 3.5tys grinser006.gif No i chce aby auto jakos sie prezentowalo i jezdzilo sprawnie bez koniecznosci posiadania w telefonie namiarow na lawety, wiec zamiast uprawiac druciarstwo robie wszystko na nowych czesciach hehe.gif Jednak na jeep.org.pl znajdziesz kilku handlarzy ktorzy rozbieraja Jeepy na czynniki pierwsze i rozprzedaja uzywane podzespoly za smieszna kase. Ogólnie polecam tamto forum, kopalnia wiedzy i masa chetnych do pomocy ok.gifok.gifok.gif

PS. Oczywiscie nie ma reguly ze za 5tys kupisz zlom. Mozesz miec szczescie i do auta za taka kase bedziesz tylko dolewal olej i benzyne i bedzie smigal bez problemow kilka lat ... ale nie licz na to, bo to jak wygrana w totka hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mechanicznie to sobie sam poogarniam ewentualnie ze szwagrem mechanikiem

>Blacharsko w sumie mnie

> nie interesuje czy rdza zjada poszycie a chyba xj jest na ramie , nie ?

i tu jest ból, na ramie nie jest, a myślisz że jak byłby na ramie to one nie gniją? Jak mechanike ogarniasz, to jak odpala, jeździ i skrzynia działa to duperalami się później zajmiesz, najważniejsze żeby nie był za bardzo przegnity w podwoziu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.