Skocz do zawartości

Zalewa silnik ?


Mirron

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

Od początku roku eksploatuje Pande 1,2 w wersji VAN, obecnie ma na tablicy ok 15kkm nalotu..

pali dość sporo bo w trase 6,5-8/100 w czystej trasie ale to raczej wynika z ostrej i dynamicznej jazdy..

Ostatnio jednak zauważyłem pewne niepokojące zjawisko tak jak by "zalewało" paliwem układ spalania..

Przykład: jadę dynamicznie po mieście, ostro przyspieszam itp. dojeżdżam do skrzyżowania po kilkunastu sekundach chce ruszyć

, jedynka gaz (nie do oporu) a panda skacze odpuszczam gaz wciskam jeszcze raz wolniutko jedzie, rozpędza się i jedziemy dalej...

Przeważnie po takiej sytuacji śmierdzi lekko benzyną w środku...

Przykład 2: Podczas takiej dynamicznej jazdy, dla testu wysprzęglam i próbuje przegazować silnik, niestety się nie da, mam wrażenie że obroty dochodzą do max 1,5tys i silnik sie dławi, przepala itp. wyżej nie idzie odpuszczam jadę dalej..

Oczywiście przy jeździe umiarkowanej nie ma tych zjawisk...

Tak wiem jestem katem cool.gif i mam ciężką but.gif ale przyjemność tak zwinnym i dynamicznym autkiem sama prowokuje drive.gif

Autko na gwarancji więc zamierzam udać się do ASO ale znając mój serwis albo stwierdzą że jest wszystko OK albo będą kombinować. Cóż to może być? Na co im zwrócić uwagę gdyby okazali się nieudolni w diagnozowaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przykład 2: Podczas takiej dynamicznej jazdy, dla testu wysprzęglam i próbuje przegazować silnik,

> niestety się nie da, mam wrażenie że obroty dochodzą do max 1,5tys i silnik sie dławi,

silnik 1,2 69KM?

jezeli tak to przy wcisnietym sprzegle nie wejdzie na obroty bo sie jakos przelacza w taki tryb i basta

chcesz zeby sie wkrecal... mozesz rozpiac kostke znajdujaca sie nad pedalem sprzega - wdedy nie ma dziwnego ograniuczenia obrotow przy wcisnietym sprzegle ale jest inna niewielka cecha - przy zmianie biegow silnik mimo tego ze odpuscisz gaz odrobine podejdzie w gore na obrotach - wrazenie takie jakbys za pozno puszczal gaz przy wysprzeglaniu - innych negatywnych rzeczy nie zauwazylem

rozepnij te kostke i zobacz co sie bedzie dzialo - niczym innym nie ryzykujesz - co najwyzej zepniesz znowu i po sprawie

ps.

1,1 przy takiej jezdzie ciagnelo do 10 na setke wiec ten wiekszy silniejszy a mniej pali wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik 1,2 69KM?

> jezeli tak to przy wcisnietym sprzegle nie wejdzie na obroty bo sie jakos przelacza w taki tryb i

> basta

> chcesz zeby sie wkrecal... mozesz rozpiac kostke znajdujaca sie nad pedalem sprzega - wdedy nie ma

> dziwnego ograniuczenia obrotow przy wcisnietym sprzegle ale jest inna niewielka cecha - przy

> zmianie biegow silnik mimo tego ze odpuscisz gaz odrobine podejdzie w gore na obrotach -

> wrazenie takie jakbys za pozno puszczal gaz przy wysprzeglaniu - innych negatywnych rzeczy nie

> zauwazylem

> rozepnij te kostke i zobacz co sie bedzie dzialo - niczym innym nie ryzykujesz - co najwyzej

> zepniesz znowu i po sprawie

Przy "wyrzuceniu na luz" bez sprzęgła jest to samo... nie wchodzi na obroty przy ostrej jeździe, zaś przy umiarkowanej spokojnie daje się prze gazować w pełnym zakresie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy "wyrzuceniu na luz" bez sprzęgła jest to samo... nie wchodzi na obroty przy ostrej jeździe,

> zaś przy umiarkowanej spokojnie daje się prze gazować w pełnym zakresie...

autko na gwarancji wiec zostaje serwis

na poczatek pewnie umyja przepustnice i zaprogramuja ją na nowo i moze wrzuca na nowo program do centralki wtryskowej

raczej nic innego na powitanie nie beda dlubac - chyba ze serwis jest z tych co faktycznie rzetelnie podchodzi do pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 1 miesiąc później...

> zaraz zaraz... ja mowie o jezdzie w trybie 0/1 czyli gaz ma dwie pozycje i obrotomierz tez -

> minimum/maksimum

> trasa przy takiej jezdzie w silniku 1,1 to do 8 litrow na 100

Ostatnio kolega jeździł przedmiotową Pandą.. i nie przekraczał 90 w trasie i 50 w mieście czyli przepisowo i na 600km trasy wyszło spalanie 5,47 heh.... u mnie przy położeniu 0/1 i momentami vmax 170km/h spalanko wyszło 8,04 a na ogół jest 6,8-7,2 przy dynamicznej jeździe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio kolega jeździł przedmiotową Pandą.. i nie przekraczał 90 w trasie i 50 w mieście czyli

> przepisowo i na 600km trasy wyszło spalanie 5,47 heh.... u mnie przy położeniu 0/1 i

> momentami vmax 170km/h spalanko wyszło 8,04 a na ogół jest 6,8-7,2 przy dynamicznej jeździe..

w pewnych warunkach silnik maly pali wiecej bo jest znacznie bardziej obciazony w porownaniu do silnika wiekszego

ja bylem bardzo zdziwoiony jak przy temperaturze z zakresu -20 do -35 st, czterech osobach oraz sporym bagazu przy jezdzie razej mniej ekonomicznej niz bardziej srednia z trasy 1500 km wyszla mi 15l/100km gazu przy silniku niespelna 4 litry

ale z drugiej stornu ten sam silnik w miescie potrafi dobijac do 25 gazu hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.