Mirron Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Czołem Od początku roku eksploatuje Pande 1,2 w wersji VAN, obecnie ma na tablicy ok 15kkm nalotu.. pali dość sporo bo w trase 6,5-8/100 w czystej trasie ale to raczej wynika z ostrej i dynamicznej jazdy.. Ostatnio jednak zauważyłem pewne niepokojące zjawisko tak jak by "zalewało" paliwem układ spalania.. Przykład: jadę dynamicznie po mieście, ostro przyspieszam itp. dojeżdżam do skrzyżowania po kilkunastu sekundach chce ruszyć , jedynka gaz (nie do oporu) a panda skacze odpuszczam gaz wciskam jeszcze raz wolniutko jedzie, rozpędza się i jedziemy dalej... Przeważnie po takiej sytuacji śmierdzi lekko benzyną w środku... Przykład 2: Podczas takiej dynamicznej jazdy, dla testu wysprzęglam i próbuje przegazować silnik, niestety się nie da, mam wrażenie że obroty dochodzą do max 1,5tys i silnik sie dławi, przepala itp. wyżej nie idzie odpuszczam jadę dalej.. Oczywiście przy jeździe umiarkowanej nie ma tych zjawisk... Tak wiem jestem katem i mam ciężką ale przyjemność tak zwinnym i dynamicznym autkiem sama prowokuje Autko na gwarancji więc zamierzam udać się do ASO ale znając mój serwis albo stwierdzą że jest wszystko OK albo będą kombinować. Cóż to może być? Na co im zwrócić uwagę gdyby okazali się nieudolni w diagnozowaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > Przykład 2: Podczas takiej dynamicznej jazdy, dla testu wysprzęglam i próbuje przegazować silnik, > niestety się nie da, mam wrażenie że obroty dochodzą do max 1,5tys i silnik sie dławi, silnik 1,2 69KM? jezeli tak to przy wcisnietym sprzegle nie wejdzie na obroty bo sie jakos przelacza w taki tryb i basta chcesz zeby sie wkrecal... mozesz rozpiac kostke znajdujaca sie nad pedalem sprzega - wdedy nie ma dziwnego ograniuczenia obrotow przy wcisnietym sprzegle ale jest inna niewielka cecha - przy zmianie biegow silnik mimo tego ze odpuscisz gaz odrobine podejdzie w gore na obrotach - wrazenie takie jakbys za pozno puszczal gaz przy wysprzeglaniu - innych negatywnych rzeczy nie zauwazylem rozepnij te kostke i zobacz co sie bedzie dzialo - niczym innym nie ryzykujesz - co najwyzej zepniesz znowu i po sprawie ps. 1,1 przy takiej jezdzie ciagnelo do 10 na setke wiec ten wiekszy silniejszy a mniej pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > silnik 1,2 69KM? > jezeli tak to przy wcisnietym sprzegle nie wejdzie na obroty bo sie jakos przelacza w taki tryb i > basta > chcesz zeby sie wkrecal... mozesz rozpiac kostke znajdujaca sie nad pedalem sprzega - wdedy nie ma > dziwnego ograniuczenia obrotow przy wcisnietym sprzegle ale jest inna niewielka cecha - przy > zmianie biegow silnik mimo tego ze odpuscisz gaz odrobine podejdzie w gore na obrotach - > wrazenie takie jakbys za pozno puszczal gaz przy wysprzeglaniu - innych negatywnych rzeczy nie > zauwazylem > rozepnij te kostke i zobacz co sie bedzie dzialo - niczym innym nie ryzykujesz - co najwyzej > zepniesz znowu i po sprawie Przy "wyrzuceniu na luz" bez sprzęgła jest to samo... nie wchodzi na obroty przy ostrej jeździe, zaś przy umiarkowanej spokojnie daje się prze gazować w pełnym zakresie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Przy "wyrzuceniu na luz" bez sprzęgła jest to samo... nie wchodzi na obroty przy ostrej jeździe, > zaś przy umiarkowanej spokojnie daje się prze gazować w pełnym zakresie... autko na gwarancji wiec zostaje serwis na poczatek pewnie umyja przepustnice i zaprogramuja ją na nowo i moze wrzuca na nowo program do centralki wtryskowej raczej nic innego na powitanie nie beda dlubac - chyba ze serwis jest z tych co faktycznie rzetelnie podchodzi do pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Cewka/i , przewody , świece , układ zapłonowy też może robić jajca , a jak nie da iskry to paliwo tryśnie i masz zmulenie + zapach bo wylatuje wydechem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > 1,1 przy takiej jezdzie ciagnelo do 10 na setke wiec ten wiekszy silniejszy a mniej pali Ile ?? O [motyla noga].... ekonomiczne, miejskie autko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > Ile ?? O [motyla noga].... ekonomiczne, miejskie autko... zaraz zaraz... ja mowie o jezdzie w trybie 0/1 czyli gaz ma dwie pozycje i obrotomierz tez - minimum/maksimum trasa przy takiej jezdzie w silniku 1,1 to do 8 litrow na 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > zaraz zaraz... ja mowie o jezdzie w trybie 0/1 czyli gaz ma dwie pozycje i obrotomierz tez - > minimum/maksimum > trasa przy takiej jezdzie w silniku 1,1 to do 8 litrow na 100 Ostatnio kolega jeździł przedmiotową Pandą.. i nie przekraczał 90 w trasie i 50 w mieście czyli przepisowo i na 600km trasy wyszło spalanie 5,47 heh.... u mnie przy położeniu 0/1 i momentami vmax 170km/h spalanko wyszło 8,04 a na ogół jest 6,8-7,2 przy dynamicznej jeździe.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Ostatnio kolega jeździł przedmiotową Pandą.. i nie przekraczał 90 w trasie i 50 w mieście czyli > przepisowo i na 600km trasy wyszło spalanie 5,47 heh.... u mnie przy położeniu 0/1 i > momentami vmax 170km/h spalanko wyszło 8,04 a na ogół jest 6,8-7,2 przy dynamicznej jeździe.. w pewnych warunkach silnik maly pali wiecej bo jest znacznie bardziej obciazony w porownaniu do silnika wiekszego ja bylem bardzo zdziwoiony jak przy temperaturze z zakresu -20 do -35 st, czterech osobach oraz sporym bagazu przy jezdzie razej mniej ekonomicznej niz bardziej srednia z trasy 1500 km wyszla mi 15l/100km gazu przy silniku niespelna 4 litry ale z drugiej stornu ten sam silnik w miescie potrafi dobijac do 25 gazu hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.