Wagraf Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Witam Nadszedł czas wymiany płynu w chłodnicy itu kilka pytań: 1. W jaki sposób spuścić cały płyn chłodniczy, czy tylko przez odkrecenie dolnego węża z chłodnicy a co z płynem w bloku silnika? 2. Czy przed spuszczeniem warto użyć srodka do czyszczeni-płukania chłodnic jeśli tak to co polecicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Witam > Nadszedł czas wymiany płynu w chłodnicy itu kilka pytań: > 1. W jaki sposób spuścić cały płyn chłodniczy, czy tylko przez odkrecenie dolnego węża z chłodnicy > a co z płynem w bloku silnika? > 2. Czy przed spuszczeniem warto użyć srodka do czyszczeni-płukania chłodnic jeśli tak to co > polecicie? Zależy od chłodnicy ;P ja w eFce musiałem spuścić z miejsca gdzie był wąż najniżej położony. Nie bawiłem się w żadne płukanki. Kupiłem i zalałem świeżym płynem/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat_79 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Witam > Nadszedł czas wymiany płynu w chłodnicy itu kilka pytań: > 1. W jaki sposób spuścić cały płyn chłodniczy, czy tylko przez odkrecenie dolnego węża z chłodnicy > a co z płynem w bloku silnika? > 2. Czy przed spuszczeniem warto użyć srodka do czyszczeni-płukania chłodnic jeśli tak to co > polecicie? Parę miesięcy temu robiłem taki zabieg. Jeżeli masz dostęp do węża ogrodowego z bieżącą wodą, to polecam: - ściągnąć wąż z jednego z króćców nagrzewnicy - na króciec wąż ogrodowy podłączony do kranu - i odkręcić wodę Wypłucze Ci układ, że hej, a w zimie ogroooomnie poprawi działanie nagrzewnicy. Pozdrawiam, M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Zawsze można spuścić płyn i zalać układ wodą destylowaną z octem. Rozgrzać auto i spuścić. Zalać układ nowym płynem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volk Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Zawsze można spuścić płyn i zalać układ wodą destylowaną z octem.(...). Z użyciem octu byłbym ostrożny. Można sobie w ten sposób rozszczelnić chłodnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wagraf Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 tylko pytanie czy warto az tak kombinowac , czy poprostu nie wystarczy dodac tego płynu do plukania chłodnic i po sprawie, nie kosztuje az tak duzo. a co ze spuszczniem płynu jaki sposob najlepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wagraf Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Parę miesięcy temu robiłem taki zabieg. Jeżeli masz dostęp do węża ogrodowego z bieżącą wodą, to > polecam: > - ściągnąć wąż z jednego z króćców nagrzewnicy > - na króciec wąż ogrodowy podłączony do kranu > - i odkręcić wodę > Wypłucze Ci układ, że hej, a w zimie ogroooomnie poprawi działanie nagrzewnicy. > Pozdrawiam, > M dostep mam ale czy jak przepuszcze wode przez cały uklad pod zbyt duzym cisnieniem to niczego tam nie uszkodze (jakas pompka , zawor itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mruz12 Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Akurat jestem w temacie bo dosłownie tydzień temu wymieniałem u siebie w AF chłodnicę. Miałem problem z przegrzewaniem się silnika to postanowiłem zlać płyn i wlać ocet. Kilkadziesiąt km tak przejechałem i się okazało, że rozszczelniła mi się chłodnica (w 2 miejscach). No to zlałem ocet i, żeby go wypłukać wlałem wodę destylowaną. Przez ok miesiąc co chwilę ją zmieniałem bo momentalnie stawała się brązowa. Ocet musiał rozpuścić cały brud i mogłem go w nieskończoność płukać. W końcu wymieniłem chłodnicę i wyglądała tragicznie, w środku była masa brązowego mułu. Teraz zalałem płynem i jest w miarę ok, lekko się zabarwił ale jakoś mi to nie przeszkadza. Dlatego jak nie masz problemów z grzaniem się ani nie zauważasz żadnego brudu to odradzam płukanie czymkolwiek. Co do spuszczania płynu to ja odpinałem wąż od nagrzewnicy po stronie pasażera a jak wszystko spłynęło to przez zbiornik wyrównawczy wydmuchiwałem pozostałości (ok litra). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wagraf Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 > Dlatego jak nie masz problemów z grzaniem się ani nie zauważasz żadnego brudu to odradzam płukanie czymkolwiek. Problemow z przegrzewaniem nie mam ale płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest dosłownie brązowy (w kolorze rdzy) dlatego sie zastanawim czy warto cos z tym robic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 > Problemow z przegrzewaniem nie mam ale płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest dosłownie brązowy (w > kolorze rdzy) dlatego sie zastanawim czy warto cos z tym robic. uuuuu, to wesoło nie jest jak rdza się pojawia. Co jakiś czas powinno się wymieniać płyn bo zawiera inhibitory korozji. Nie tak jak niektórzy 20 lat na tym samym płynie spuszczają, z powrotem wlewają jakby to był majątek... Tak samo jak niektórzy na wodzie jeżdżą latem ;p a później bo chłodnica poszła, bo termostat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat_79 Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > dostep mam ale czy jak przepuszcze wode przez cały uklad pod zbyt duzym cisnieniem to niczego tam > nie uszkodze (jakas pompka , zawor itp) Płukałem pod ciśnieniem wodociągowym (woda w kranie) i nic złego się nie stało. Ale jeżeli masz ciśnienie jak w armatce wodnej, to nie odkręcaj na full Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 jeśli masz już brązowy płyn to zalecam: - spuścić stary płyn - przepłukac wodą układ - napełnić układ wodą destylowaną z dodatkiem środka czyszczącego do chłodnic i rozgrzać silnik do temperatury roboczej - po ochłodzeniu silnika spuścić wodę i napełnić nowym płynem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wagraf Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 czy jest jakiś środek który możesz polecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > czy jest jakis który możesz polecić? Kupując płyn sprawdź czy nie ma na dnie osadu taka moja rada. Płyn to zazwyczaj 50% wody z demineralizowanej i 50% glikolu etylowego. Ważne jest by miał odpowiednią ilość inhibitorów korozji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wagraf Napisano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 W końcu wypłukałem moj układ chłodniczy to co z niego wylecialo to jakas masakra, za rok chyba powtórze płukanie. Niestety po calej operacji chyba popsuł sie termostat bo mam wrazenie że chodzi tylko na dużym obiegu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 > Niestety po calej operacji chyba popsuł sie termostat bo mam wrazenie że > chodzi tylko na dużym obiegu :-) to sprawdz czy chłodnica rozgrzewa się wraz z silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wagraf Napisano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 > to sprawdz czy chłodnica rozgrzewa się wraz z silnikiem wydaje mi sie ze rozgrzewa sie dużo później, dodatkowo wskaźnik temperatury dochodzi tylko do pierwszej kreski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 sprawdź czy nagrzewa się wąż idący do chłodnicy chwile po odpaleniu silnika. Nim chłodnica się nagrzeje może minąć chwila. Mi w eFce wskazówka tez trzymała się przy 1 kresce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wagraf Napisano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2013 zarówno wąż idacy do chłodnicy jak i ten z chlodnicy do termostatu sie nagrzewaja. Chodzi o to ze wczesniej temp. rosła prawie pod 90st a pozniej spadała do pierwszej kreski a teraz powoli dochodzi do pierwszej kreski i stale sie utrzymuje. dzisiaj po powrocie z pracy (ok10km) podjechalem na parking i zostawiłem włączone auto na wolnych obrotach. ok15min auto chodzilo na wolnych obrotach zanim wzrosła temp do 90st i załączył sie wentylator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 To chyba wskaźnik trochę przekłamuje gdyż wentylator załączać się powinien przy ok 100 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 jeśli odpalasz zimny silnik i waz gorny od termost. do chłodnicy robi się cieply przy wejściu do chłodnicy to termostat przepuszcza .nie macaj przy silniku bo tam będzie się lekko rozgrzewal od krocca silnika i wprowadzl w blad . ma się zrobić gwałtownie goracy w 3-5 sek sprawa kantowania układu pom -sprawdz na razie tylko czy kabelek do czujnika ma dobry kontakt i na razie zostaw . po wymianie termostatu jeżeli będzie zanizal pisz na pw dostaniesz manuala co z tym zrobić . pamiętaj tylko ze jeśli nowy term otworzy się i waz będzie goracy to zaobserwujesz spadek temp poniżej 90 * i po chwili wzrost . temp musi opasc bo do silnika dostaje się zimny plyn z chłodnicy . dopiero od tego mom powinien ci wskaźnik poruszać się od 90-102 i odpalenie went. jeśli masz dwubiegowy went to bieg 1 wlaczy się przy 95 * wyslalem pw - syst mi nie sygnalizuje wiad wyslanych . daj znac czy pw dotarlo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.